Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Pegaz 710 silnik 010 automat muli brak siły przy ruszaniu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam nie mogę dość co jest z nim nie tak Huh podczas ruszania gdy puszczam sprzęgło nie ma siły ruszyć gdy się go mocno "przegazuje" i ruszy to się zbiera dopiero po paru metrach szarpie nim trzeba odpychać się nogami itp (nie testowałem go przy wyższych prędkościach bo czekam na części do hamulców ale do 20-25km ok idzie jak juz załapie) pali na dotyk iskra ok mieszanka ok sprzęgło 3 razy rozbierane i wydaje się ok linka odbija (choć dźwignia od sprzęgła nie do końca ale normalnie wysprzęgla .co do reszty to silnik nie w oryginalnej ramie głowica bez odpowietrznika może trochę za niskie ciśnienie w kołach ale to minimalnie
jeśli ktoś miał podobnie proszę o pomoc.

ps na puszczonym gazie gdy chodzi na wolnych obrotach powinien stać w miejscu bez sprzęgła czy jak to jest z tym automatem ?
może przy ruszaniu trzeba pomagać mu pedałami ? a na nóżkach gdy stoi przy wciśniętym sprzęgle powoli kreci się koło a gdy dodam gazu sprzęgło wciśnięte to nabiera prędkości jak z tym jest ma ktoś jakiś schemat albo wytłumaczy jak to działa??
ale tam chyba jest blokada sprzęgła odśrodkowego że jak na postoju wciskasz sprzęgło i dodasz gazu to nie ruszy
jest dźwignia od sprzęgła i jest sprzęgło takie samo jak w zwykłym 023 dźwignią od sprzęgła dodatkowo sterujesz odpowietrznikiem na głowicy z tego co widziałem to w każdym pegasie 710 kręcą się koła na postoju a gdy dodasz gazu przyspiesza(nawet na sprzęgle) bo odśrodkowe łapie i podczas ruszanie trzeba obrócić z 2 razy pedałami żeby mu pomoc załapać później idzie ok po prostu taki motocykl .

Jednak jakby ktoś bardziej byłby ogarnięty w temacie chętnie wysłucham bo narazie to ze mnie amator
może jakiś film jak to działa ?
Oj widzę chłopy nie wiecie jak działa silnik 010 Tongue
Tak silnik 010 posiada linkę od sprzęgła z klamką ale bynajmniej nie jest to takie sprzęgło jak w 023 a działanie jest zupełnie przeciwne. Sprzęgło w automatycznych dezametach naciskamy tylko i wyłącznie do odpalenia gdyż owe sprzęgło ma za zadanie po naciśnięciu klamki zasprzęglić skrzynie z wałem aby możliwe było poruszenie tłokiem. Czyli po prostu w takim 023 przy naciśnięciu sprzęgła skrzynia przestaje ruszać wałem a tu jest na odwrót po naciśnięciu skrzynia zaczyna ruszać wałem. A odprężnik służy do tego żeby było nam łatwiej ruszyć pedałami ale też aby sprzęgło miało lżej. Zasada działania jest podobna jak hamulca tylko w hamulcu mamy tylko rozpierak i tylko nim zdołamy poruszyć szczęki zaś tu mamy szczęki ze sprężynami i przy działaniu siły odśrodkowej która wzrasta wraz z przyśpieszaniem ruchu wału one się rozpierają i zaczepiają o ścianki tego sprzęgła do powoduje zasprzęglenie i przeniesienie napędu z wału na skrzynie. Gdy naciśniemy sprzęgło to rozpierak rozpiera te szczęki co także powoduje zasprzęglenie niezbędne do odpalenia. Te silniki z czystym sumieniem mogę nazwać NAJGORSZYMI EVER silnikami dezametu. Jedne co mi się w nich podoba to żeby jechać na pedały nie trzeba trzymać sprzęgła tak jak np. w sztywniaku co jest bardzo wygodne.
Proste? Proste jak chcecie wiedzieć coś jeszcze to walić śmiało :3
Do odprężnika i sprzęgła jest jedna klamka, pod ramą w pegazie znajduje się trójnik gdzie linka od sprzęgłai odprężnika schodzą się w jedną która wędruje do lewej klamki Wink
a umnie trzeba wcisnąć sprzegło żeby jechać na pedały i idzie go normalnie odpalic z pychu gdy nie trzymamy sprzęgła. Ma moze ktos fote ? jak wyglada sprzegło w nim bo mnie siedzi zwykle z 023
Jak będę na komputerze to Ci dam u teraz za bardzo nie mam jak. Ale sprzęgło masz zle.
Tak to ma wyglądać Wink

Przekierowanie