Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Nowe szprychy Romet Kadet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, dzisiaj przyszly mi nowe szprych kpl 36szt. Problem w tym ze ani nie wejda do piasty w otwory bo sa za grube ani w obrecz nyple nie wchodza. Sprzedawca w ogloszeniu zapewnil ze kadet 16 cali ...
Czy rozwiercac piaste i obrecz czy odsylac?
http://hurtownia.suprabike.pl/mobile/pl/...6szt./4056
Po kształcie poznaję że są to szprychy od simsona, sprzedawane jako do kadeta bo sprzedawca myślał że skoro są na koło 16 cali to będą pasować także do kadeta. Ta sama historia jest z kołami do jawy. Do jawy można kupić właściwe szprychy w Czechach, lecz w wypadku kadeta nikt chyba nie produkuje takich szprych w Polsce, ale tutaj niech się dokładnie wypowiedzą osoby które remontowały kadety. Ja tylko jestem pewien tego że to są szprychy od simsona a sprzedawca nie zna się na swoim towarze.
Ja miałem ten sam problem z szprychami i obreczami 19 cali do komara z suprabike.Ale ja nie odesłałem, bo nie miałem czasu sie z tym bawić i po prostu rozwierciłem otwory w piastach i obreczach i złożyłem.Dało sie całkiem ładnie wycentrować.Zrobilem na tym zestawie dotąd tylko 500km i póki co jest ok.
Wydaje mi się że te będą pasować: https://gmoto.pl/szprycha_kadet_kpl,55923.html
Mają odpowiedni kąt zagięcia i średnicę. Na twoim miejscu odesłałbym tamte.
kurcze a nie moglem sie zdecydowac ktore wybrac padlo na supra...
Sprobowal bym rozwiercic tymbardziej ze kupilem 2 kpl.
Niech sie ktos jeszcze wypowie na powiekszenie otworow obrecz piasta. Tak wgl oddam kolo do serwisu ale doradzcie.
Powiększenie nic nie da, bo szprychy mają zły kąt zagięcia, 90 stopni zamiast właściwego dla rometa 75. Możesz próbować je delikatnie odgiąć, ale może dojść do uszkodzenia chromu, do tego szprychy od simsona mają zagięcie w innym miejscu, więc nawet po odgięciu mogą wystawać z otworu w bębnie. Nie ma sensu kombinować, skoro tak łatwo jest to zrobić porządnie.
dobra zamawiam. Jak przyjdzie dam znac czy jest dobre . Dzieki za odp
Nie kupuj tych z gmoto bo ja kupowalem do rometa kadeta 16" cali od nich i nie pasowaly, byly za grube ale to ze za grube to nic tylko po prostu za dlugie 3-4mm i nie dalo sie dokrecic nypli na nich a takze po zlozeniu kola piasta wychodzila poza obrecz kola. Takze nawet nie kupuj tego głowna od nich, chyba ze tylko ja mialem taki problem albo tylo mi wyslali jakies wadliwe. Dopiero wysłalem koła do profesjonalnego serwisu gdzie dopasowali mi odpowiednie szprychy , wypolerowali piasty, i zlozyli i wycentrowali koszt to kolo 100zl koło jedno plus szprychy bo ja obrecze mialem swoje i piasty + wysylka. Gosciu z lubuskiego gdzies jest i oglaszal sie na olx ze takie rzeczy robi POLCECAM bo super to zrobil.
Cyrki z wystajacymi bebnami, szprychami wychodzacymi poza obrecz najczesciej spowodowane sa zlym zaplataniem kol.

Porownaj wymiary oryginalnych szprych i jezeli beda sie zgadzac to wieksza srednica o kilka setek nie powinna stanowic problemu, malo tego - zwiekszy sie wytrzymalosc.

U mnie mam nieco grubsze szprychy i jest gitara
jutro przyjda z gmoto jak polecal AliveC4T. Tamte odeslalem.
Wg rozmiaru piast i obręczy 16 calowych (mowa o oryginalnych Romet) szprychy powinny mieć dł 155 mm. Grubość szprychy 2,4 mm, na gwincie 2,8 mm, a nypel pod główką 5,1 mm.

Dodam też, że te szprychy pasują do kół Pegaza i Polo - też 16 cali

Oznacza to, że i te z G-moto też nie będą pasowały, jedynie do tych obręczy które sprzedają o oznaczeniu delux.

Polecam polskiego producenta z Częstochowy
http://www.bartnik.com.pl/
Rafku....w teorii moze i ni y tak powinno byc a w praktyce niestety jest inaczej i te szprychy ktore sa dluzsze o kilka mm 3-4mm juz sie robia jaja. Po prawidlowym zaplecieniu kola beben wystaje albo w lewo albo w prawo bo nie moze sie pomiescic przez wlasnie te kilka mm. Mozna zaplesc ale to na chama krzywiac szprychy kombinerkami jak wiknine zaplatajac miotle i potem to wyglada jak wyglada nowe szprychy po zakrzywiane na wszystkie strony...a po 2 to nie da sie nakrecic nypli potem na nie!
Akurat tutaj jestem tego pewien na 100% bo jak widac mam kadeta i z kolami przeszedlem dluga i kosztowa historie ale udalo sie koniec koncem dojsc do finiszu ze wysylalem kola na 2 strone Polski i ktos zrobil jak trzeba ale tez kosztowalo mnie to sporo. Gdybym tylko miasl wtedy odpowiednie szprychy to sam bym to zrobil , tylko do centrowania bym oddal a kujpilem to glow... z GMOTO i kasa za szprychy poszla w bloto i czas i nerwy....
http://allegro.pl/romet-komar-obrecz-szp...08216.html


No to moze i faktycznie, ja kupowalem szprychy z innego sklepu, wiec nie mam porownania...


Jak juz jestesmy przy nowych obreczach i szprychach... to w przyszlym tygodniu dam znac czy jest sens kupowac najtanszy komplet na allegro - mianowicie obrecz stoi 51zl, a do szprych trzeba doplacic cale... 7zl
Ok jesli mnie oko nie myli to te co ty podales to jest to to samo co kupowane w sklepie gmoto...tak mi sie wydaje ...
Zboczę z tematu, ale wiem, że przeczytasz - napisz proszę, czy może mierzyłeś średnicę gardzieli tego zamiennika gaźnika GM12F? Faktycznie ma 13mm?


Obręcze z GMOTO latają w moim 200 i po jakichś +/- 800km jak na razie nic się nie dzieje
Stron: 1 2
Przekierowanie