Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: silnik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,mam pytanie , co bardziej się opłaca zrobić , kupić gotowy silnik do rometa ,czy samemu kupić wszystkie potrzebne rzeczy i sam go złożyć i cieszyć się ,że nie kupuję się gotowca ,tylko dać sobie frajdę z zrobienia czegoś samego.

Mam wielki dylemat - po długich przemyśleniach postanowiłem złożyć sam silnik.
ale jak zawsze coś się stanie i nic nie wyjdzie. Bardzo proszę o jakiś dobry film jak ktoś składa ,czy też schemat - bo wiadomo każdy chce zrobić coś dobrze Smile
Najbardziej obawiam się złożenia biegów - żeby nic nie wyskakiwało ,ustawienie zapłonu , bardzo proszę o porady ,filmy ,zdjęcia. Bo inaczej nie ruszę nic .
Na pewno taniej wyjdzie ci kupić coś działającego i żeby tylko jak najmniej chińskich części.
Kup sobie książkę "Obsługa i naprawa. Motorowery Romet" wydawnictwa WKŁ, ja z nią się uczyłem ustawiania zapłonu i gaźnika. No i wiadomo odpowiednie narzędzia typu szczelinomierze, dobra suwmiarka i zestaw kluczy.

Jaki silnik składasz? Silniki Dezamet(S-38, 023, 017, 022, 025, etc.) są na tyle łatwe że chyba nie da się złożyć czegoś odwrotnie Tongue Wyskakujące biegi to zwykle kwestia regulacji nakrętki wodzika(w silniku z biegami w nodze)... chyba że ktoś po sztudiach wsadził do silnika z nożną zmianą biegów sprężynę na wodzik tak jak w silniku z ręczną(manetka) zmianą biegów, nie takie rzeczy się widziało xd

Na pewno najważniejsze jest nabranie doświadczenia Wink Jak to mówią trening czyni mistrza Wink Ja rozkładałem i składałem jeden i ten sam silnik chyba z 20 razy. Teraz rozłożenie i złożenie żeby działał to kwestia jednego popołudnia i czteropaka browaru Tongue

W sumie jak czegoś nie będziesz wiedział to od tego właśnie jest te forum, nie raz mnie tu ratowano dobrymi radami Wink
powiem Ci ,że to 3 biegowy silnik, posiadam ramę do ogara 200 i teraz zapewniano mnie ,że silnik musi być 3 biegowy, szukam tej książki.

szczelinomierz posiadam, suwmiarkę ,aż 2 od elektrycznej po okres gomułki. co do kluczy nie ma też problemu. Wiadomo dobrze ,że mi to powiedziałeś . nie mam co się bać ,raczej nic nie stanie się.
Jeden cykor ,by wału nie ukręcić.
Skoro to rama do Ogara 200 to znaczy że silnik JAWA 223(tzw. Jajko), jednocylindrowy boxer o mocy znamionowej 3,5KM(w wersji odblokowanej) i 3 biegowej skrzynce biegów.
Uważaj przy szukaniu bo były też silniki 3 biegowe od Dezameta o oznaczeniu 019 i znacząco się różniły, wiec do ramy ci nie spasuje Tongue Wiem że to trudno raczej pomylić, ale sam bym je pomylił jak byłem początkującym Wink
Interesuje cie takie coś:

Silnik o tyle fajny że podatny na tuning i dużo bardziej niezawodny od Dezameta. Co prawda bardziej paliwożerny(ale na to też są sposoby), ale skądś ta moc się musi brać.

Ja za wiele w temacie tego silnika ci nie pomogę bo sam dopiero zacząłem się z nim bawić, ale wiem że żeby go odblokować na te 3,5KM(w sumie w zależności od wersji, bo te z Jawy Mustang Golden Sport niby osiągały nawet 5KM, ale nie wiem czy to prawda) musisz mieć króciec gaźnika z kwadratowym wlotem takim jak w gaźniku(idzie taki nowy kupić), skrócone kolanko tak żeby do tłumika wchodziło max 3-4cm(da się kupić nowe o odpowiednich wymiarach) w gaźniku musisz mieć dysze z Jawy czyli 68 i 38, albo większe jak znajdziesz(na Polski rynek były montowane 65 i 35) i jeszcze musi być przestawiony zapłon na 2mm przed GMP.

Ja w moim Ogarze miałem jeszcze cylinder na ostatni szlif i jechałem nim około 80km/h(tyle wskazał mi licznik z Jawy, ale krótko potem się rozwalił)

A'propos paliwożerności można zamontować gaźnik radziecki К60В na króćcu z Ogara 201(króciec miał okrągły wlot od strony gaźnika bo najprawdopodobniej Ogar 201 miał gaźnik polskiej produkcji o oznaczeniu GM12F1) jest przy tym niewielka strata mocy ale spalanie znacznie się obniża. Tylko haczyk tkwi w tym że trzeba mieś oryginalny radziecki gaźnik najlepiej z jakimś przebiegiem(w sensie żeby był dotarty)
Na obu tych gaznikach mialem derastyczny spadek mocy. Nie polecam zmieniać.
Cytat:na króćcu z Ogara 201(króciec miał okrągły wlot od strony gaźnika bo najprawdopodobniej Ogar 201 miał gaźnik polskiej produkcji o oznaczeniu GM12F1)

Pozwolę sobie sprostować, bo to co jest wyżej zacytowane mija się z prawdą. Ogar 201, o ile w ogóle zaistniał, w założeniu różnił się tylko tylnymi amortyzatorami. Okrągły wlot od strony gaźnika ma każdy normalny polski króciec do Ogara 200. Kształt wlotu został zmieniony względem oryginału (kwadrat) dla zmniejszenia rozmiaru, a zatem zdławienia silnika, aby dostosować go do polskich przepisów. Nie było nigdy montowanych seryjnie gaźników GM12F czy jakichkolwiek polskich gaźników do Ogara 200. Dodam też, że do okrągłego króćca GM12F ot tak nie podejdzie, bo potrzebne jest dogięcie szpilek, więc to kolejny argument za tym, że fabryka nie planowała tam tego gaźnika.

A co do 80km/h wskazanych licznikiem jawki, pozwolę sobie nawet nie skomentować :F
(07-09-2016 01:26:49)Quake96 napisał(a): [ -> ]
Cytat:na króćcu z Ogara 201(króciec miał okrągły wlot od strony gaźnika bo najprawdopodobniej Ogar 201 miał gaźnik polskiej produkcji o oznaczeniu GM12F1)

Pozwolę sobie sprostować, bo to co jest wyżej zacytowane mija się z prawdą. Ogar 201, [...]
A co do 80km/h wskazanych licznikiem jawki, pozwolę sobie nawet nie skomentować :F

Napisałem "najprawdopodobniej", dzięki za sprostowanie, też się dopiero uczę. Kolega ze szkoły mi oczy zamydlił bo miał zaplombowany silnik z Polskim gaźnikiem i wyjął go z rzekomo Ogara 201(Wyglądało to jak zwykły Ogar 200 tylko właśnie amory były te okryte od Komara) Wink

Co do prędkości to coś w tym jest bo żadne auto mnie nie wyprzedało, a testowałem na tekiej fajnej prostce poza zabudowanym xD
Zapłon polecam ustawić według tego poradnika: http://ogar200.pl/index.php?id=zaplon#gora i polecam nie trzymać się wartości książkowych co do szczelin na przerywaczu i świecy, lecz poeksperymentować. Podejrzewam że wartości podane są dla zablokowanego silnika bo mi po zwiększeniu tych wartości kaczka zaczęła jeździć znacznie lepiej.
Przekierowanie