Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Cewka 8V i 6V
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
No to ten. W moim Ogarze poszła mi cewka butelkowa i zastanawiam się czemu w ofercie Gmoto są dwie różne:
https://gmoto.pl/cewka-butelkowa-8v,84426.html - na 8V
https://gmoto.pl/cewka-butelkowa,58210.html - na 6V
Jako że z silnikiem JAWA 223 dopiero zaczynam przygodę to w mojej głowie rodzi się pytanie: Czy można je stosować zamiennie i czy, jeśli dam tą na 6V to uzyskam lepszą(mocniejszą) iskrę?

Z iskrą miałem już wcześniej problemy bo przy starej instalacji była dość słaba, jak zrobiłem nową instalację to od razu na przejażdżkę się przejechałem i tego nie sprawdziłem.(Ogarem zrobiłem około 60km, jechał całkiem fajnie, licznik z Jawy zamknąłem na prostym odcinku[wyskalowany do 80] potem zgasł na postoju, po czym już nie odpalił)

No to tak reasumując, którą cewkę brać i czy w ogóle z tych brać? A może oryginał lepszy?(Z jakością nowych części się już nie raz spotkałem Facepalm2 nie chciałbym po raz kolejny wywalać kasy w błoto)
z twoich relacji wynika ze wolisz wziac oryginal. jak chcesz lepsza iskre to uzyj lepszej cewki w iskrowniku.
Wiesz jak jest, sporo by można wprowadzić w Rometach rozwiązań "ulepszających fabrykę". Tak pytam, może ktoś już się tym bawił.
Ano wolałbym oryginał bo jest tańszy, działającą cewkę kupię na bazarku przy granicy w Czechach za 100 KČ(15zł)

A więc mówisz że to może być ta w iskrowniku... o tej w sumie zapomniałem. A odnośnie tych, nowa czy oryginalna? Widzę na Gmoto że nowa daje 6V, a oryginał 8V, nie?
Przy 6V raczej Ci będą świece jedna po drugiej siadać Wink

Jak masz możliwość to bierz starą, nawet używkę Smile
A co by się mogło dziać gdy cewka w iskrowniku jest na 6V a butelkowa na 8V? Bo miałem problem z czarną świecą i nagarem na głowicy. Po za tym przyjrzałem się tej cewce i wygląda jakby nie miała tych 31 lat.(jako jedyna w moim iskrowniku ma inny odcień drutu)
Przekierowanie