Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Znikome ładowanie CZ ( CEZET) 175
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, od niedawna posiadam Cezete 175 487 z roku, nie wiem jakiego :F

Od razu przejdę do rzeczy, kupiłem ją w stanie lipnym, paliła jedynie z podłączonego prostownika do gniazdka i zagotowanym aku. Właściciel nie potrafił określić co się z nią stało. Twierdził, że to tylko akumulator padł i " że nie świeci się kontrolka ładowania" ale dobra, kupiłem nowe aku, poprowadziłem od nowa elektrykę, na starych kablach ( wystarczyło podpiąć i posprawdzać czy nie ma zwarć) i podpiąć bezpiecznik od " plusa " do akumulatora, bo nie było w ogóle...
Wszystko zrobiłem, odpaliła, światła świecą, trąbka pierdzi, CZ odpala, ale problem jest w tym, że ona praktycznie nie ma ładowania. przy podłączaniu regulatora i odpaleniu przy pierwszym uruchomieniu zaczęło się kopcić z regulatora ( wszystko podłączone jak w schemacie,tzn 3 kable czerwone pod pierwszy styk od prawej, biały i niebieskie. Ale ok, brat stwierdził, że coś nie tak, po ponownym sprawdzeniu tej badziewnej ele, stwierdził, że jeden czerwony musi iść pod środkowy styk ( nie wiem czy to wzbudzenie czy co) :F Brat polutował jakiś kondek w tym regulatorze, itd itp... i Cz zagadało, jeździć jeździło, odpalać jako tako odpalało, ale na drugi dzień ni ch***a nawet iskierki na świecy. No ok, podładowałem, odpaliła i od razu sprawdziłem ładowanie, i wynosiło ono... 0,5 V czy coś koło tego. Nie jestem elektrykiem i pytanie do was. Co mogło pójść, regulator? Czy wirnik?, po dzisiejszych oględzinach wirnika wynikło, że jest poobijany, niektóre kabelki na tym są przetarte, przejechałem to lakierem, i jakoś zaizolowało, ale ni hu hu. trzecia opcja to mogą być szczotki? Uchwyt na szczotkę minusową jest urwany, wkrecona jest jakaś blaszka obwinięta izolacją na wkręty do profili G/K..., jedna szczotka jest bardziej wysunięta, druga nie, ale tak samo dolegają do komutatora. Obydwie mają te same stopnie zużycia. Ja już nie wiem co z tym padłem może być. I dlatego zdaję pytanie, co mogło pójść, Szczotki, Cały wirnik, czy regulator? Co jest bardziej prawdopodobne? Pytam ponieważ nie chce mi się zgadywać, Ponieważ już trochę hajsu w to coś utopiłem i nie chcę zamoczyć bardziej... Jeżeli coś nie jasno opisałe, to pisać, to odpowiem na nowo Big Grin
W ktorym miejscu sprawdzales ladowanie? Za regulatorem czy przed? Sprawdz przed jakie napiecie jest. Jak mialem tropika to tez walczylem z ladowaniem dosc dlugo, mi za regulatorem wychodzilo cos kolo 1,2V. Okazalo sie ze regulator padniety, tylko ze ja mialem i wirnik i stojan na podmianke i latwo mi bylo dojsc co jest nie tak. Sprawdz tez na stojanie czy sie nie przerwal obwod miedzy cewkami.
Warto tez ocenic stan komutatora oraz wypalenia szczotek. Na wzbudzenie wystarczy chocby napiecie z malej baterii. Zmierz ile masz przed regulatorem napiecia na wolnych obrotach a ile na wysokich na zakresie ~ oczywiscie.
Przekierowanie