09-08-2016, 12:42:05
Skontaktował się z nami Dział Historii Techniki Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy, które realizowało będzie ekspozycję czasową dot. jednośladów produkowanych w Bydgoszczy.
Zwrócono się do nas z prośbą o wypożyczenie naszych pojazdów w roli eksponatów. Muzeum zainteresowane jest przede wszystkim rowerami, ale temat motorowerów i motocykli też będzie uwzględniony - począwszy od czasów przedwojennych. Wystawa odbywać się będzie w terminie ~02.11.2016 - 17.03.2017 r. W czasie trwania ekspozycji nie będzie możliwości wcześniejszego lub czasowego zabrania z niej pojazdu. Jednoślady będą prezentowane w suchym i ogrzewanym pomieszczeniu. Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego Muzeum bez większego problemu organizuje swój transport. Dalsze wyjazdy to kwestia indywidualna, ale proszę o zgłoszenia wszystkich. Poszukiwane są przede wszystkim rowery, a także motorowery, motocykle i inne produkty Rometu (sprzęt sportowy) zachowane w jak największym stopniu w oryginalnie. Tzn., że chętniej będzie wybrany pojazd z oryginalnym lakierem i z niewielkimi otarciami, niż lśniący, ale za to z nową powłoką lakierową. Oczywiście właściciele jednych i drugich proszeni są o zgłaszanie się, gdyż wiadomo, że nie sposób znaleźć każdy model w idealnym stanie. Pojazd nie musi być na chodzie.
Z naszej strony zapewne wystawiony będzie prototyp motorynki znany z Legend PRL oraz Komar z zawieszeniem od prototypu LM-1. Oprócz tego najprawdopodobniej zaprezentowanych zostanie kilka zachowanych eksponatów pochodzących z przyzakładowej Izby Tradycji Z.R. Romet w tym jeden z prototypów Komara.
W związku z powyższym ze strony Chłopców Rometowców zostanie opracowane zestawienie pojazdów, które trafi do Muzeum w celu wybrania najciekawszych eksponatów, dlatego proszę o zgłoszenia rowerów, motorowerów, motocykli itd. wg następującego wzoru:
Model: Romet Chart 210
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zdjęcia: (im więcej tym lepiej)
Stan, stopień oryginalności oraz elementy po renowacji:
Pojazd w pełni sprawny. Lakierowane teleskopy przednie, wydech i błotniki - na oryginalne odcienie. Brak modernizacji. Pozostałe elementy oryginalne z drobnymi zadrapaniami.
Pamiętacie, że zgłaszając pojazd wyrażacie zgodę na warunki opisane powyżej.
Zwrócono się do nas z prośbą o wypożyczenie naszych pojazdów w roli eksponatów. Muzeum zainteresowane jest przede wszystkim rowerami, ale temat motorowerów i motocykli też będzie uwzględniony - począwszy od czasów przedwojennych. Wystawa odbywać się będzie w terminie ~02.11.2016 - 17.03.2017 r. W czasie trwania ekspozycji nie będzie możliwości wcześniejszego lub czasowego zabrania z niej pojazdu. Jednoślady będą prezentowane w suchym i ogrzewanym pomieszczeniu. Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego Muzeum bez większego problemu organizuje swój transport. Dalsze wyjazdy to kwestia indywidualna, ale proszę o zgłoszenia wszystkich. Poszukiwane są przede wszystkim rowery, a także motorowery, motocykle i inne produkty Rometu (sprzęt sportowy) zachowane w jak największym stopniu w oryginalnie. Tzn., że chętniej będzie wybrany pojazd z oryginalnym lakierem i z niewielkimi otarciami, niż lśniący, ale za to z nową powłoką lakierową. Oczywiście właściciele jednych i drugich proszeni są o zgłaszanie się, gdyż wiadomo, że nie sposób znaleźć każdy model w idealnym stanie. Pojazd nie musi być na chodzie.
Z naszej strony zapewne wystawiony będzie prototyp motorynki znany z Legend PRL oraz Komar z zawieszeniem od prototypu LM-1. Oprócz tego najprawdopodobniej zaprezentowanych zostanie kilka zachowanych eksponatów pochodzących z przyzakładowej Izby Tradycji Z.R. Romet w tym jeden z prototypów Komara.
W związku z powyższym ze strony Chłopców Rometowców zostanie opracowane zestawienie pojazdów, które trafi do Muzeum w celu wybrania najciekawszych eksponatów, dlatego proszę o zgłoszenia rowerów, motorowerów, motocykli itd. wg następującego wzoru:
Model: Romet Chart 210
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zdjęcia: (im więcej tym lepiej)
Stan, stopień oryginalności oraz elementy po renowacji:
Pojazd w pełni sprawny. Lakierowane teleskopy przednie, wydech i błotniki - na oryginalne odcienie. Brak modernizacji. Pozostałe elementy oryginalne z drobnymi zadrapaniami.
Pamiętacie, że zgłaszając pojazd wyrażacie zgodę na warunki opisane powyżej.