Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wymiana tuleji karterów - jakie metody ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
No wiec gość po ogledzinach tulei w kartetach i 'nowych' tulei kupionych na allegrdogo stwierdził że materiał tych nowych jest dość watpliwej jakości zarowno jak chodzi o wykonanie ( brak faz ktore uniemozliwiaja poprawny montaż trybu ) jak i materiał z ktorego jest zrobiony i polecił mi zostawić jak jest na ta chwile.

Sa jakies opinie na temat tych tulei dostepnych na rynku w tym momencie ? Ktos miał z tym doczynienia ?
Jeszcze chciałbym poruszyć sprawę oceny czy tulejki są zużyte czy też nie.
Bo rozumiem, że taki luz jak na drugiej tulejce w filmiku u kolegi Maciek_Krk jest niedopuszczalny.
A co jeśli luz mamy tylko gdy złapiemy na końcu wałka?
Może przedstawię to na przykładzie mojego filmiku: https://youtu.be/NI_AN24e5DY
Chodzi o to czy jak złapiemy na jakimś ramieniu odległym od tulei to luz w takim przypadku jest czymś normalnym?
Podepnę się do tematu.
Ja już wprasowałem tuleje i rozwierciłem tak że choinka wchodzi i nie ma luzów. Natomiast kołnierze musiałem podszlifować gdyż nie dało się połączyć karterów. I tu pytanko.. czy choinka może mieć drobny luz (przód tył) jak jest wsadzona w obydwie tuleje a kartery są skręcone? bo jak dam podkładkę to po skręceniu karterów choinka się ściska tak że się blokuje. A jak jest bez podkładki to ma +- 1mm luzu. Czy tak może być?
Hej

Odgrzeję trochę temat. Czy oryginalne tulejki obie miały nacięcia na kołnierzu czy tylko jedna - ślepa. Muszę wymienić przelotową bo jest mocno wytarta. Ślepa wygląda ładnie. Dostępne są zarówno z nacięciami jak i bez. Czy dysponuje ktoś z Was wiedzą jak wysokie mają być kołnierze tych tulejek?
Nie kupuj tych tulejek one są wykonane z mosiądzu a powinny być brązowe,o nie trzymaniu wymiarów już nie wspomnę,dorób i tokarza najlepiej obydwie i wymień powinno się to jeszcze wyosiowac ale jak potraktujesz tylko rozwiertakiem to też będzie dobrze

A tak btw jeśli mają luz wzdłużny to można to wyregulować podkładkami dystansującymi,jeśli poosiowy to wymiana
A znasz dokładne wymiary tych tulejek. Bo tokarzowi cos trzeba podać. Dziwne bo zjedzona jest tylko jedna otwarta. Tryb zaczął dotykać karteru.
Myślał ktoś o wsadzeniu łożysk igiełkowych zamiast tulejek ?
Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny rozmiar,tam jest pasowanie na wcisk,

Uniwersalne to są te z Internetu i właśnie nie pasują

Dajesz do tokarza kartery i wałki i to on ma dobrać odpowiednie wymiary tak żeby wszytko było ok

Na 4 jawa były kiedyś tulejki z brązu 3x droższe od tych mosiężnych,zamówiłem z ciekawości i lipa u mnie wciskała się bez najmniejszego oporu,oddałem je w tym samym dniu
(27-07-2016 20:16:38)Maciek_Krk napisał(a): [ -> ]W jaki sposób pozbyć się starych tulei ?

https://www.youtube.com/watch?v=8G4OyffW8aE
Gdyby ktoś potrzebował Smile Bez bicia, bez młotka, bez grzania
Ma ktoś z was namiar na tokarza, który podejmie się takiej wymiany? Może ktoś z forum? Obdzwoniłem ostatnio kilku i jak usłyszeli o temacie to jak poparzeni. Pomyślałem żeby temat załatwić podkładkami dystansowymi. Ale nie z gównolitu tylko prawdziwymi dystansami. Znalazłem podkładki 3 setki i 5 setek. Co wy na to?
Takie cienizny się rozpadną przy pracującym, luźnym wałku pośrednim.
Chyba chciałeś powiedzieć dziesiątki,jakbyś miał taki luz jak te podkładki to jest wręcz za mały luz,

Ciężko o tokarza który to zrobi,bo zabawy jest sporo z tym i jakby to wycenić na roboczogodziny to mało kto takie pieniądze wyłoży za głupie dwie tulejk,najlepiej może jakiś dziadzio emeryt co ma dużo wolnego czasu to się może bawić jak ma tokarkę,

Kiedyś garry robił ma
Kanał na YouTubie napisz
Do niego może ci ogarnie wysyłkowo temat
u swojego tokarza znajomego wytoczył mi z pręta brązu tulejki do komarka
Sam je zamontowałem sposobem i jest cacy
Przepraszam. Chodziło oczywiście o dziesiątki nie setki. Norweski opiszesz ten sposób?
Pytanie jeszcze mam czy ślepa tulejka ma jakąś zaślepkę dodatkową czy to jej dno jest widoczne od strony kopniaka?
Wpadłem ostatnio na taki czeski film ze składania silnika. Zacząłem przyglądać się tym ich tulejką bo je wymienili. Nasunęło mi się pytanie czy wałek pośredni włożony na sucho w kartery, oba kartery złożone do kupy - bez uszczelki powinien mieć luz jak go przesunę góra dół. Jak silnik leży karterem od magneta w dół (wałek leży na ślepej tulejce) to od kołnierza przelotowej tulejki do wałka mam 1 mm aczkolwiek jak go podniosę palcem w górę (wkładam palec przez do środka bo nie mam łożyska wałka głównego) to tu luz już ze 3/4 mm. Załączę fotki moich karterów do oceny. Tulejka od strony kopki jest ok ale ta od sprzęgła wydaje się być bardzo wytarta. Czekam na waszą ocenę.


[attachment=22928][attachment=22929]
Stron: 1 2 3
Przekierowanie