Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 017 a 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam zakupilem silnik 017"lecz przerobiony na nożne biegi i mam starte od łańcucha przy kopniku ze olej cieknie, da rade cos z tym zrobić bez wymiany karteru?
I czy wszystkie części m.in wal tlok cylek sprzęgło pasują z 023? I czy miejsce na klin w tym samym miejscu na wale? No i czy zaplon ten sam
Z tego co się orientuję wał od 017 pasuje do S38, ale nie do 023 - inne wcięcie na klin (nie ustawisz zapłonu). Sprzęgło jest takie samo
Wal od 017 jest taki sam jak w 023, nie mieszaj tu s38 bo to z niego wal nie pasuje ani do 023 ani do 017 .
Wszystko to samo tylko wodzik zmiany biegów inny
Wodzik jest inny, bez gwintu i w silniku jest sprężyna odbijająca od razu na 2 bieg jak nie masz zamontowanej manetki biegów.
Zapłon jest ten sam, ale magneto może być takie jak w S-38(srebrne i chyba trochę węższe, ale powinno pasować do 023 ja tak chciałem zrobić ale mi magnes się urwał bo miałem uszkodzony gwint jednej cewki i go po prostu wyrwało)
Jak masz starszy 017 to i cylinder oraz głowica mają inaczej ułożone żeberka, ale pasuje to do 023, gaźnik też był nieco inny o oznaczeniu GM12F z poprzecznymi śrubami regulacji(GM12F1 z 023 ma jedną śrubę po skosie, to jedyna różnica między tymi gaźnikami, w mocy ani w kulturze pracy nie ma żadnej różnicy)
Sprzęgło pasować pasuje tylko że w 017, ale pewny nie jestem, jest stary typ z tym zabierakiem zabezpieczanym pierścieniem.
Wałek kopki też jest inny, bo jest taki jak w S-38 z wewnętrzną sprężyną, a przynajmniej ja się z takim spotkałem.
Co do dziury w karterze łatwiej jest wymienić kartery niż coś z tym wymyślać, motorynki na to notorycznie cierpiały, ja też takie coś miałem i myślałem o spawaniu tego, ale to zaś trzeba szlifować i obrabiać. Kartery wcale drogie nie są, a silnik jest na tyle łatwy że w jedno popołudnie go da się rozłożyć i złożyć. Potem już tylko regulacja gaźnika i zapłonu. Wink
A to co masz wytarte to wystarczy zaspawać migomatem, tylko musisz mieć drut i gaz do spawania aluminium
A mogę dać lewy karter z 023?
Jak jesteś druciarz i lubisz mieć jaja z silnikiem to dawaj


Co za problem zaspawać?
nigdy nie daje się 2 karterów z 2 różnych silników
@up dokładnie. szansa, że kartery będą idealnie pasować jest mała. Zacznie składać, i albo mu się nawet nie zejdą, albo wał będzie ciężko chodził, i krzywo będzie. Nie polecam ryzykować (#AWO_1_karter_master_race)
Ja składałem jeden silnik z prawego kartera 023 i z lewego kartera 017 , u mnie wszystko chodzi pięknie ale nie pasował automat zmiany biegów , trzeba było w nim wyciąć półokrąg aby wszedł na swoje miejsce , nie pasowało przy mocowaniu tam gdzie przykręcamy śrubę od dekla tą między kopką z nózką biegów Big Grin
Kolego kup inne kartery albo daj do spawania oszlifuj i daj to do szkiełkowania będą jak nowe
Ok zaspawam teraz parę pytań odnośnie skladania.
Co będzie sie dziali jeśli nie dam zadnych podkladek do skrzyni? Bo go rozpolowilem i co ciekawe ani jednej nie bylo...
Łożyska pierwsze w kartery czy na wał? I na czym podgrzać jr najlepiej i ile grzać
Grzej opalarka elektryczna. Zalozmy jesli grzejesz same gniazda lozysk walu to najbardziej oddalony od nich element silnika, np mocowania do ramy musza po dotknieciu nieźle parzyć. Czyli jakieś 15 minut ciągłego grzania. W sumie to obojętne gdzie wstawiasz lozyska przy zamykaniu silnika, bo jak dobrze zagrzejesz i dobrze polozysz to kilka pukniec nadgarstkiem i samo powinno dojść do konca.
Ok dzięki
Aa czy w skrzyni musza być podkladki? Bo po rozpolowieniu ani jednej nie ujrzałem..
Stron: 1 2
Przekierowanie