21-04-2020, 00:31:48
17-04-2021, 23:47:05
(21-04-2020 00:31:48)trzcinka napisał(a): [ -> ]2352 i bak zakręcany? Takiego jeszcze nie widziałem
Mój Komar to jest generalnie, trochę tego trochę tamtego. Niestety w momencie w, którym go remontowałem miałem 15 lat i nie za duży budżet i pojęcie. Robiłem go z tego co akurat miałem. Bak jest z drugiej starszej ramy, silnik też. Tutaj był chyba silnik 023 z tego co pamiętam, ale ten mi się bardziej podobał to raz a dwa był w lepszym stanie. Trochę go skundliłem ale z biegiem czasu uważam, że dzięki temu ma swój urok. Mi się podoba. Na dniach będzie mała aktualizacja. Pozdrawiam.
18-04-2021, 00:04:20
Fajny jest kurde. Chodzi?
18-04-2021, 00:10:09
(18-04-2021 00:04:20)romek napisał(a): [ -> ]Fajny jest kurde. Chodzi?
Aktualnie nie, zgubił iskre jakiś czas temu, a jestem aktualnie w maturalnej i średnio miałem czas i ochotę, żeby coś grzebać. Jak już coś robiłem to przy 126p. Ale do momentu stracenia iskry sobie super pyrkał. Dziadek miał fach w ręku i dobrze zrobił mi ten silnik, pewnie gdyby żył to Komar następnego dnia po utracie iskry już by jeździł.
18-04-2021, 10:12:18
Ee tam akurat przywrócić iskrę to nic skompilowanego
14-01-2022, 23:48:01
Hej wszystkim.
Spędziłem dzisiaj kilka godzin przy iskrowniku, z 3 złożyłem jeden, sprawdzając po kolei oporność każdego z elementów. Ustawiam zapłon i przerwę na przerywaczu według różnych poradników iii iskry na świecy dalej brak.
Uprzedzając pytania, wymieniłem na sprawne:
-świeca
-cewka zapłonowa z epoki
-przewód wn
-fajka
Mogę jeszcze dodać, że z cewek świetlnych iskrzy gdy zbliży się je do metalu, może to jakaś poszlaka. Proszę o rady bo opadają mi już ręce :/
Spędziłem dzisiaj kilka godzin przy iskrowniku, z 3 złożyłem jeden, sprawdzając po kolei oporność każdego z elementów. Ustawiam zapłon i przerwę na przerywaczu według różnych poradników iii iskry na świecy dalej brak.
Uprzedzając pytania, wymieniłem na sprawne:
-świeca
-cewka zapłonowa z epoki
-przewód wn
-fajka
Mogę jeszcze dodać, że z cewek świetlnych iskrzy gdy zbliży się je do metalu, może to jakaś poszlaka. Proszę o rady bo opadają mi już ręce :/
15-01-2022, 19:15:27
(14-01-2022 23:48:01)Niedziela napisał(a): [ -> ]Hej wszystkim.
Spędziłem dzisiaj kilka godzin przy iskrowniku, z 3 złożyłem jeden, sprawdzając po kolei oporność każdego z elementów. Ustawiam zapłon i przerwę na przerywaczu według różnych poradników iii iskry na świecy dalej brak.
Uprzedzając pytania, wymieniłem na sprawne:
-świeca
-cewka zapłonowa z epoki
-przewód wn
-fajka
Mogę jeszcze dodać, że z cewek świetlnych iskrzy gdy zbliży się je do metalu, może to jakaś poszlaka. Proszę o rady bo opadają mi już ręce :/
Sytuacja w pewnym stopniu ogarnięta, złożyłem iskrownik od nowa. I raz na jakiś czas pojawia się iskra na świecy.. Mam problem z wyregulowaniem zapłonu, niby wszystko jest jak w poradnikach a i tak ta iskra jest a raz nie
15-01-2022, 20:08:56
Tak na odległość ciężko pomóc, ale zobacz czy nie ma zwarcia do masy od tych drucików od młoteczka
15-01-2022, 20:15:48
(15-01-2022 20:08:56)romek napisał(a): [ -> ]Tak na odległość ciężko pomóc, ale zobacz czy nie ma zwarcia do masy od tych drucików od młoteczka
Wydaje mi się, ze jest tak jak być powinno
https://imgur.com/zCW253z
15-01-2022, 21:25:04
Niby jest dobrze, może cewka coś nie tenteges.
Ps. Edit , nie doczytałem. No ale możliwe że nowa jest wadliwa. Ciężko serio powiedzieć. Jak się bawi w komary dobrze mieć jakiś skład części lub kilka egzemplarzy żeby przekładać na próbę części
Jeszcze zobacz czy będzie różnica jak odepniesz kable od silnika może stacyjka robi zwarcie.
PS2. Edit teraz widzę że nie ma w ogóle instalacji. nie masz może drugiego magneta...?
Ps. Edit , nie doczytałem. No ale możliwe że nowa jest wadliwa. Ciężko serio powiedzieć. Jak się bawi w komary dobrze mieć jakiś skład części lub kilka egzemplarzy żeby przekładać na próbę części
Jeszcze zobacz czy będzie różnica jak odepniesz kable od silnika może stacyjka robi zwarcie.
PS2. Edit teraz widzę że nie ma w ogóle instalacji. nie masz może drugiego magneta...?
15-01-2022, 23:35:33
(15-01-2022 21:25:04)romek napisał(a): [ -> ]Niby jest dobrze, może cewka coś nie tenteges.
Ps. Edit , nie doczytałem. No ale możliwe że nowa jest wadliwa. Ciężko serio powiedzieć. Jak się bawi w komary dobrze mieć jakiś skład części lub kilka egzemplarzy żeby przekładać na próbę części
Jeszcze zobacz czy będzie różnica jak odepniesz kable od silnika może stacyjka robi zwarcie.
PS2. Edit teraz widzę że nie ma w ogóle instalacji. nie masz może drugiego magneta...?
Niestety nie mam drugiego magneta, ale każdą cewkę, kondensator sprawdzony wymieniony.
Iskra jakaś jest czasami więc to raczej kwestia źle ustawionego zapłonu i przerywacza.
Umówiłem się dzisiaj i w tygodniu podrzucę go do wujka i on mi to ustawi i będzie chodzić(musi)
Tak to teraz wygląda, w planach mam założenie ładnych krytych amorków, nowe koła, nowe opony, wymiana wszystkich śrub i śrubek na chromowane, wymiana zębatek(już czekają w garażu)
Wymiana manetek, i muszę znaleźć ładny przedni błotnik.
Jakby tego wszystkiego było dzisiaj mało to manetka od zmiany biegów z racji wieku się po prostu rozleciała, także gdyby ktoś miał w fajnym stanie to niech się odezwie!
16-01-2022, 15:48:21
(15-01-2022 23:35:33)Niedziela napisał(a): [ -> ](15-01-2022 21:25:04)romek napisał(a): [ -> ]Niby jest dobrze, może cewka coś nie tenteges.
Ps. Edit , nie doczytałem. No ale możliwe że nowa jest wadliwa. Ciężko serio powiedzieć. Jak się bawi w komary dobrze mieć jakiś skład części lub kilka egzemplarzy żeby przekładać na próbę części
Jeszcze zobacz czy będzie różnica jak odepniesz kable od silnika może stacyjka robi zwarcie.
PS2. Edit teraz widzę że nie ma w ogóle instalacji. nie masz może drugiego magneta...?
Niestety nie mam drugiego magneta, ale każdą cewkę, kondensator sprawdzony wymieniony.
Iskra jakaś jest czasami więc to raczej kwestia źle ustawionego zapłonu i przerywacza.
Umówiłem się dzisiaj i w tygodniu podrzucę go do wujka i on mi to ustawi i będzie chodzić(musi)
Tak to teraz wygląda, w planach mam założenie ładnych krytych amorków, nowe koła, nowe opony, wymiana wszystkich śrub i śrubek na chromowane, wymiana zębatek(już czekają w garażu)
Wymiana manetek, i muszę znaleźć ładny przedni błotnik.
Jakby tego wszystkiego było dzisiaj mało to manetka od zmiany biegów z racji wieku się po prostu rozleciała, także gdyby ktoś miał w fajnym stanie to niech się odezwie!
edit.
Teraz mnie naszło.
Panowie w tym miejscu powinny być jakieś podkładki specjalne?
Bo wcześniej nie było i złożyłem bez.
Jeśli tak to w jakiej kolejności i co to za podkładki?
16-01-2022, 15:58:59
Może sprawdź, czy w ogóle otwiera się platyny jak obracasz magneto
Już tyle lat remontujesz, że może jednak cdi zainwestuj. Z tym oryginalnym zapłonem, to zawsze udręka
Już tyle lat remontujesz, że może jednak cdi zainwestuj. Z tym oryginalnym zapłonem, to zawsze udręka
16-01-2022, 17:40:59
Nie musi tam być żadnych podkładek, podkładki z tworzywa sztucznego to się daje pod i nad młoteczek żeby ten drut nie zwierał.
16-01-2022, 23:58:57
(16-01-2022 15:58:59)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Może sprawdź, czy w ogóle otwiera się platyny jak obracasz magneto
Już tyle lat remontujesz, że może jednak cdi zainwestuj. Z tym oryginalnym zapłonem, to zawsze udręka
Tak platyny się otwierają. W tym tygodniu już nie będzie tego problemu. I faktycznie myślałem o cdi. Zobaczymy.
(16-01-2022 17:40:59)romek napisał(a): [ -> ]Nie musi tam być żadnych podkładek, podkładki z tworzywa sztucznego to się daje pod i nad młoteczek żeby ten drut nie zwierał.
Okej, w takim razie chyba wszystko jest w porządku. Myślę, że wujkowi się uda i z warsztatu wrócę na kołach
Wczorajszy uszkodzony element układanki będzie zastąpiony "nowym", na szczęście znajomy miał w swoich zapasach i jeden problem z głowy mniej
A tu jeszcze fotka nowych zębatek, zdawcza nie jest jeszcze w złym stanie więc ta będzie na zapas, a zębatka tylna nie wygląda i zdecydowałem się na nową.