Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Odpala z pełnymi obrotami...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich!
Po kilku latach zebrałem się w sobie i zrobiłem remont silnika 023 w moim romecie (wszystko poczyściłem i powymieniałem uszczelki).
I już nie mam pomysłu co mu dolega...
Odpala ale od razu wkręca się na bardzo wysokie obroty. Lekkie ruszenie manetki zwiększa jeszcze trochę obroty do maksymalnych...
Kombinowałem z gaźnikiem, wszystkie śruby od jałowych, od składu mieszanki - żadnej reakcji.
Na dodatek całą elektrykę szlag trafił i nic nie działa...
Ma ktoś jakiś pomysł? Odnośnie pracy silnika oczywiście, elektryką później się zajmę.
Z tego co udało mi się wyszukać w internetach to objaw lewego powietrza ale już chyba wszystkie możliwe miejsca posprawdzałem. Ręce mi już opadają.
A chciałem powrócić do dawnych wspomnień z dzieciństwa i powozić trochę dupsko...
Jak grubą masz uszczelkę gaźnika ?
Tą między gaźnikiem a cylindrem? Około 2mm. Kupiłem cały zestaw uszczelek w komplecie.
Jak składałes silnik młotkiem czy metodą ciepło -zimno ?
Nic nie grzałem ale też nie nawalałem młotkiem. Nie było z tym jakichś większych problemów. Wszystko z wyczuciem.
Objawy jakby ciągnął lewe powietrze.
Wyjmij gaźnik i sprawdź płaszczyznę gaźnika przylegającą do cylindra. Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia lewego powietrza jest pryskanie dezodorantem (lub innym preparatem w sprayu łatwopalnym) w miejscach, gdzie może wystąpić lewe powietrze. Jeżeli takowego nie znajdziesz, bardzo możliwe jest uszkodzenie simeringu od strony zapłonu.
A zapłon ustawiony poprawnie ?
Rozebrałem jeszcze raz cały silnik, wymieniłem simmering od strony zapłonu, ale jednak to lewe powietrze. Zamiast filtru powietrza dawniej wstawiłem wycięty kawałek gąbki ze starego materaca ale to chyba nie zdało egzaminu... Nawet w tłumiku szmerów obie te "dziury" też wypełniłem gąbką i nadal jest to samo. Jedyne co zauważyłem to przy zdjętym tłumiku i zatkaniu prawie całkowicie filtra rękawiczką chodził normalnie.
Mam do Was jeszcze dwa pytania: między gaźnikiem a tłumikiem szmerów była oryginalnie jakaś uszczelka? Macie jakąś u siebie? I drugie pytanie, jeśli chciałbym zrobić z czegoś filtr powietrza jakiego materiału najlepiej użyć? Mogę zastosować pocięty wkład filtra z samochodu?
Tak, zapłon ustawiony książkowo.
najpierw dojdź którędy łyka lewe powietrze a potem kombinuj. możliwe tez ze gaźnik daje za ubogą mieszankę.
A może przepustnica jest cały czas otwarta , bo się coś gdzieś przycięło , to możesz posprawdzać.(chodzi o te wysokie obroty)
Przekierowanie