Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Kadet -montaż tłumika a luz na gwincie cylindra.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!
Chciał bym zapytać w jaki sposób można zamontować nowe kolanko w raz z tłumikiem do Rometa Kadeta 2 lecz zamówione kolanko nie pasuje tzn nakrętką kolanka jest za duża.(Oczywiście mowa tutaj o Romecie 2 biegowym) Co by dalo sie z tym zrobic? Podam wymiary ktore mam kolanka i nakretki :

Średnica kolanka zew.26,5-27mm
Średnica nakrętki cylindra : zew. 34,35mm, wew.29mm (najwieksza rozwartosc) a najmniejsza26,5mm
Podkładka cylindra 27mm zew. i 22-23mm wew

Luz jaki mam na nakrętce cylindra to moze z 1mm.Znowu jak naloże swoją nakrętkę na nowe kolanko to jakoś przejdzie do kołnierza ale na kolnierzu staje tam srednica blokuje z 1 mm.
Ja na twoim miejscu bym to zareklamował, jak nie pasuje to muszą coś z tym zrobić.
A to przypadkiem nie jest kolanko do 3b ?
Nie, kolanko i nakrętka jest od 2b tak twierdzi sprzedawca po sprawdzeniu bo odesłałem towar na wymianę i sądząc po wymiarach z innymi aukcjami u innycj sprzedawców to są podobne. Jeśli ktoś może porównać wym. Które ja podałem i porównać do swoich wym kolanka z 2b to to by się może coś wyjaśniło. Dużo nie brakuje jakiś 1 mm gdzieś bo na mojej starej nakretce i nowym kolanku to tylko przez sam kołnierz nie przechodzi.
Źle wybity kołnierz może być, bo kolamko jest od 2b i tak to pasuje. Żeby kołnierz mi przeszedł to brakuje z 1mm około. Więc co poradzicir w tym temacie? Co z tym zrobić?
Ja, bym to nagwintował.
Kołnierz byś nagwintowal?
Przymierzalem dzisiaj inne nakrerki od innego sprzedawcy i wszystkie są za luźne minimalnie także u mnie coś musi być nie tak z tym gwintem cylindra, zakupione nakrętki nakrecaja się na tłumiki czy ten mój stary czy nowy a na cylinder już są za luźne Undecided Więc co poradzicie jak zrobić to w porządny sposób?
Dzisiaj podszlifowalem szlifierka ten kolnierz i lekko nagwintowalem i udalo sie nakrecic moja stara nakretke ktora mialem na ten kolnierz a zeby przeszedl. Niestety nie udalo mi sie tego idealnie zrobic ale ogolnie jest w porzadku kolnierz nie wylatuje z nakretki. Jka bede go skladal to zrobie to na sylikonie zaroodpornym i mysle ze powinno byc git. Ktos w przeszlosci musial mi ten cylinder przegwintowywac w tym miejscu przez co teraz mialem taki problem. No nic ogolnie wszystko jest ok juz. Dzieki za rady.
Zgadza sie, nie mam zeilonego pojecia skad ktos taka nakretke wytrzasnal ? Kupilem z 4 inny nakretki i na allegro i od gmoto i ze sklepu i kazda tego samego rozmiaru tzn taki jak ma byc 26,5mm a u mnie chyba 25,5 mm jest no i juz jej nie zakrece, a uszczelnic czym uszczelnie nie da rady trzeba by to moza na poxylinie zlozyc, ale to trzeba by na stale a ja nie chce. Wiec nakretke zostawilem stara tylko to kolanko,zostawilem i przyszlifowalem kolnierz zeby sie zmiescil i wezme to na sylikonie lekko przesmaruje i zloze...ale nie mam pojecia co to bylo z tym robione i skad taka nakretka ? Oczywiscie cylinder oryginalny stary PRLowski to jest jeszcze.
Udalo sie dzisial załozylem to wszystko do kupy. Na starej nakretce oczywiscie ale jest lekkko na sylikonie i dosyc mocno sie wszystko " kupy" trzyma. Dzwiek z nowego tlumiczka tez lux az dzwieczy teraz nie zaluje tej wymiany Smile Dzieki wszystkim za pomoc i temat do zamkniecia Smile
Przekierowanie