Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 019 problem z biegami.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Mam problem z biegami w silniku 019. Ustawiam automat wszystkie biegi są jak silnik jest zgaszony gdy odpalę i chce wrzucić pierwszy bieg wchodzi ale wypada przy większych obrotach bieg 2 i 3 są jak ustawie automat tak żeby pierwszy bieg nie wypadał to nie ma trzeciego biegu . Macie jakiś pomysł co moze byc nie tak.?
Kolego a czy przypadkiem nie masz luzów na automacie, obstawiam że masz automat do wymiany.
Usztywnij wszystko porządnie nawet mały luz może powodować coś takiego spr czy automat sztywno się trzyma tak jak mówiłem małe luzy mogą coś takiego powodować
Najważniejsze w tej skrzyni jest odpowiednie zdystansowanie jej w środku. Jeżli tego nie zrobiłeś, nigdy biegów nie wyregulujesz. Automat jest tylko do przerzucania biegów. Oczywiście też luzów posiadać nie może.
Automat po skręcany jedynie miałem luzy na tym blaszce co trzyma nakrętkę tą co się wkręca na ten wodzik który wchodzi w silnik ale sklepałem to i nie ma luzu żadnego i dalej to samo
Tak jak pisałem już, jeżeli masz choć lekki luz w skrzyni na trybach, to nic Ci nie da brak luzu na automacie, biegi i tak będą wyskakiwać.
Kolego a jak ten luz zlikwidować.?
Kup nowy wodzik, i przepatrz wszystkie tryby. Wink
Luzy likwidujesz podkładkami dystansowymi na trybach. Wiele osób o tym zapomina składając silnik.
(25-04-2016 12:42:07)krolik93 napisał(a): [ -> ]Automat po skręcany jedynie miałem luzy na tym blaszce co trzyma nakrętkę tą co się wkręca na ten wodzik który wchodzi w silnik ale sklepałem to i nie ma luzu żadnego i dalej to samo

Na tym elemencie fabrycznie występuje luz ponieważ jest to element ruchomy także nie poprawiłeś lecz pogorszyłeś Smile
Najpierw zajmij się automatem, dokładnie go obejrzyj i zobacz gdzie ma luz.
Sprawdź kuleczkę na trybach czy nie jest zbyt mocno wytarta oraz sprężynkę pod kulką czy nie brakuje jej zwojów i czy nie jest również przetarta.
Sprawdź same tryby po których pracuje kulka, ew. wyostrz je lekko dzięki temu będziesz wiedział że bieg wszedł, będzie czuć tyknięcie.
Sprawdź luzy na poszczególnych przełożeniach i ew. gdy będą za duże to zlikwiduj je pamiętając że bardzo minimalny luz musi być bo to w końcu elementy ruchome Smile
Całość przesmaruj, szczególnie elementy które pracują w aluminium oraz kulkę wraz z trybami.
Gdy już automat przygotujesz, to dopiero bierzesz się za regulację biegów pod warunkiem że silnik jest dobrze złożony. Jeżeli nie jest to nawet nie zabieraj się za regulację Wink

Taka ciekawostka, ja ustawiłem u siebie biegi według rady dziadka i o dziwo chodzi prawię że pięknie Smile
Tzn. nakrętkę ustawiłem podług głębokościomierza, ustawiłem go na (0.3 - 0.4mm ? nie pamiętam dokładnie ale mam zapisane gdyby coś...) i śruba wodzika musi być schowana w nakrętce regulacyjnej dokładnie o ten wymiar.
Wiadomo każdy silnik jest inny ale od tego można zacząć a później tylko korygować Smile
Ale oczywiście ustawianie biegów według instrukcji również jest spoko pod warunkiem że jest na stole Big Grin
Przekierowanie