Jak pewnie duża część forum wie(a raczej kto wie ten wie
), posiadam AWO Simson Sport z 1959 roku, oraz multum części do niego. Dzisiaj wspólnie z tatą ustaliliśmy, że wreszcie zaczynamy składać drugiego. Tutaj będą wszelkie postępy z prac, oraz wszelkich innych. Mam nadzieję, że ktoś to będzie czytał, oraz komentował. Jutro może jak kogoś interesuje pokażę mechanizm klawiatury zaworów(ale jak ktoś będzie chciał, jak nie, to go nie tykam
)
JA CHCE JA CHCE
dawaj wszystko co masz
Mam jak na razie 3 skrzynie w zapasie, to wiesz
Ale masz podstawy do budowy drugiego? Silnik w częściach, trochę ramy i koła?
Zawieszenie oryginalne jest, było z jakiegoś powodu zmienione, ale nie wiem, cały silnik po remoncie skrzynia biegów (aż 3) kardan jest, i wiele innych ważnych części, takich jak np lampy, puszki nie liczę. Koła, rama i można jechać. Nie będzie to jakaś szybka odbudowa, tylko grzebanie w wolnym czasie.
Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka
No to fajnie :-)
Teraz AWO są w cenie więc jak tylko masz najważniejsze części to zabieraj się do składania :-)
Z ciekawości - jak w AWO zbudowane jest sprzęgło? Pytam bo nie miałem osobiście styczności z tym pojazdem... Standard czy jakieś inne rozwiązanie, bo ktoś mówił mi, że w którymś że starych 4T było inne rozwiązanie
Hmm, chodzi ci o samo sprzęgło, czy może też jak jest wyciskane? Poszukam, bo może jest gdzieś samo sprzęgło
Zapomniałem sobie o tym sprzęgle,a jak wczoraj chciałem pokazać jak to wygląda to się okazało, że silnik leży schowany na stryszku, więc nie będę go wyciągał. Tata się dowiedział, że ktoś może mieć na sprzedaż ramę do AWO, więc może zacznę go składać za niedługo
Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka
a jak tam z częściami do tego są dostępne ?
Raczej tak, jest dużo nowych części o dobrej jakości, tyle, że nie zawsze w dobrych cenach. Części z epoki ostatnio poszybowały w górę, ale na szczęście mam dość dużo swoich
to masz farta ja do junaka po tacie znalazłem obręcz klamki 2 zębatki i śrubki a ceny też poszły w górę
A jeszcze muszę dodać, że do AWO jest wiele części zgodnych od innych niemieckich motocykli, głównie MZ
a w junaku stosowali części z awo iskrownik lampa przedni błotnik był w pierwszych wersjach z 1956
ale jak ci brakuje ramy i kół to z pewnością złożysz w 2 miesiące
Wiem o tym, że były te części, śmieszy mnie kanciasty iskrownik wystający obłego silnika
Poza kołami i ramą, to reszta najpotrzebniejsza z tego co mi wiadomo jest. Nie robimy tego na wyścigi, tylko jak się trafi jakaś okazja z tanimi częściami, to kupujemy
Raterro zobacz na olx