Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: S38 kopka --> pedały
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Czy jest możliwe przerobienie komarkowego silnika S38 w wersji na kopkę na wersję z pedałami? Jeśli tak to czy będzie to wiele zabawy i jak to zrobić? Wystarczy wymienić wałek z jego zębatką? Tylko czy wejdzie? bo nie mam i nie mogę przymierzyć..Smile
wymieniasz wałek startowy wywalasz zaślepke od dekla i te gumowe amortyzatory zderzaka
A nie trzeba przypadkiem jeszcze zaślepić otworu w lewym karterze po zębatce przenoszącej obrót z kopki "wgłąb" silnika?
Nie bo wałek pośredni jest taki sam w obu typach silników Wink
Tu schemat pedałowca
http://images38.fotosik.pl/301/f15b40f90cd01e9bmed.jpg
a tu na starter
http://images40.fotosik.pl/247/72e63fe6b6fef61fmed.jpg
jak widać różnice są na wałku startowym Wink
no to spoko, a o jakie "gumowe amortyzatory zderzaka" chodzi? i czy w ten otwór po prawej stronie z którego mam wyjąć zaślepkę ma mieś jakieś łożysko lub simmering?
to są te gumy
http://allegro.pl/guma-odboj-zderzaka-st...27755.html
nie, żadnych łożysk ani simmeringów, tam po prostu wchodzi korba i już, musisz mieć dobrze założoną uszczelke między dekielkiem a karterem inaczej olej Ci będzie uciekał Wink
no właśnie o tym oleju myślałem Wink
a właśnie teraz sobie zdałem sprawę że przecież kopka kręci się w odwrotną stronę niż pedały. nie będzie to problem? czy może zębatka na wałku pedałów zazębia się w odwrotną stronę niż na wałku kopki? w literaturze o komarku na pedały natknąłem się też na sprzęgło jednokierunkowe...
kreci sie odwrotnie przez ten dodatkowy tryb. jak chcesz tak przerobic musisz zaslepic otwor po tym trybie lub go zaspawac w karterze. reszta podejdzie. wyjmiesz sobie zaslepke z kapy i to wsio.
no to cudownie Wink dzięki
Przekierowanie