Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 205 silnik Wsk 125
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
planuję przeszczepić silnik Wsk do Ogara 205, zatem prosiłbym tych co robili coś podobnego wypowiedzieć się na temat tej modyfikacji i jak zmieścić silnik i prosiłbym o zdjęcia jeśli ktoś takie posiada. Można to nazwać takim tematem "wszystko o przeszczepie silnika Wski do Ogara 205" zapewne temat niektórym się przyda... zatem do dzieła :F za wszelką pomoc z góry Bóg zapłać sensowne odpowiedzi będą nagradzane :F

(opis mocowań, zdjęcia, ciekawostki) Big Grin
Zanim cokolwiek zaczniesz robić, to postaraj się o jakieś dobre hamulce. Najlepiej tarczowe, nawet oryginalne w wsk nie dawały rady podobno. Choć i tak większość napisze że rama nie wytrzyma i że za słaba, bo to prawda, najlepiej do oryginalnych mocowań dospawać taką porządną, grubą blachę. w tej wywiercić otwory dla silnika no i oczywiście podeprzeć go rurą tak jak w wsk miało to miejsce.
Tzn... skrócić oryginalne mocowania, dorobić z grubej blachy nowe i połączyć to do ramy porządnie? ta "rura" pod silnik chciałbym ją zrobić jak jeden z userów na tym forum z widełek od rowera
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...567993.jpg
Najbardziej rozchodzi mi się o dokładne zdjęcia, i opis jak wykonać główne mocowania silnika o resztę się nie martwię póki co...
A nie myślałem o silniku Simsona ? Smile Łatwiejszy montaż, estetyczniej to bedzie wyglądać, a malym nakładem gotówki silnik moze uzyskać sporo więcej km od WSK'ki.
Chyba ze masz już silnik wsk w domu, to inna sprawa, bo silnik simka tani nie jest Smile
Dawid mój imienniku :F... Wueskowy można nabyć za 400-550 złociszy a simkowy około 700-800, z drugiej strony simkowy lepszy bo mniej rzeźbienia ale wsk to wsk Big Grin chyba że simkowy tanio wyrwę to będzie jednak teraz pytam o przystosowanie do wueski. :F
Odrestauratorze Big Grin i wszyscy inni proszę mi nie pisać o hamulcach i wytrzymałości bo nie będę zapie*dalał jak szatan i podjeżdżał pod zderzaki (kłamię :F) o hamulce się najmniej martwię bo to sprawa do ogarnięcia proszę o zdjęcia mocowań pod silnik wsk jak i simsona Big Grin
Hamulce możesz rozwiązać kołami od Charta i szczękami do nich z jackmotors, do silnika Simka musisz tylko wywiercić nowe otwory i odwrócić koło.
PS.
Silnik Simka masz za 500zł na olx...
Dokładnie jak kolega wyżej, kuzyn nie dawno tez zakupil silnik z sima na olx za 400zl Smile Nie sa one wcale takie drogie a na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż silnik wsk Smile
Jak tam sobie chcesz. Tylko nie obwiniaj nas później o to że całkiem przypadkiem miałeś "mały" wypadek.



Po prostu. Wywalasz oryginały i spawasz nowe. Są chyba trochę węższe. No i nie zapomnij rury pod silnikiem przeciągnąć. Zapewne trzeba ją dospawać pod mocowaniami silnika, wcześniej odpowiednio wygiąć (silnik też do niej zamontować; możesz dorobić do tej rury własne mocowania silnika, można zrobić tak jak na drugim zdjęciu, ale całościowa była by wytrzymalsza moim zdaniem) no i na koniec dospawać ją gdzieś w okolicach główki ramy. Trzeba brać silnik w łapy i dopasowywać. Pamiętaj też o tym że silnik wypadało by umieścić płasko, by smarowanie i chłodzenie było odpowiednie, tak jak to miało miejsce w oryginale.



Niech wypowiedzą się inni, bo ja tego nigdy nie robiłem, i nie chcę żeby kolega coś źle zrobił.
Dwuramówkę najlepiej, ale też tego nie robiłem

Ale rama rometowska jak widać nie wytrzyma więc trzeba modzić

Może na złom się wybierz
Ta "rura" zauważyłem jak ktoś na tym forum zrobił z widełek od rowera, górna część przykręcona lub przyspawana pod mocowań baku tam przy główce ramy, czy takie rozwiązanie by dało radę?Mam na myśli coś takiego:
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...567993.jpg
Druga sprawa widziałem w internetach jak inni robili to dolne mocowanie lekko przerabiali a górne do spawywali swoje tym samym to swoje mocowanie dla usztywnienia przykręcali do oryginalnych
https://www.youtube.com/watch?v=01BfOvu4yc4
Jednakże przeglądając "google grafika" spotyka się umiejscowienie silnika w oryginalnych mocowaniach... problem pojawia się właśnie z tym górnym mocowaniem. Proszę się wypowiedzieć na temat tych rozwiązań jakich podałem. czy to ma sens i się sprawdzi Smile
Co do wyrzutów sumienia... Wypadków nie będzie bo chcę zrobić to porządnie, hamulce, rozwiąże to montażem kół od simsona lub charta, przód założę również od simsona lub charta w tej kwesti akurat myślę że założę od simsona Tongue

Przepraszam że post pod postem, ale minęło 15 minut... znalazłem kolejne zdjęcią które mogą okazać się pomocne:
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4_wsk1.bmp
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...6_wsk2.bmp
Ktoś coś? ____________
Wkładaj od simosna , ten silnik do swapa się nie nadaje tak naprawdę to i do wsk za słabe , wolał bym dać te 100 zł czy tam 200 zł więcej i bardziej sensowny swap.
Po cenach teraz widze że tak źle nie jest więc chyba silniczek simsona wpadnie, jak wygląda założenie przednich lag do ogara 205?
Trzeba skrócić główkę ramy o bodajże 1,5 cm.
Silnik Simsona na pewno będzie lepiej wyglądać w Ogarku. Wystarczy uciąć mocowania, obrócić koło i dorobić hamulec. Zobacz sobie jak wygląda u mnie w 50-T-1: http://www.racing2t.vgh.pl
Przekierowanie