Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tłok staje
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie koledzy i koleżanki. Kupiłem sobie nowy cylinder, głowice, tłok, pierścienie, sworzeń. No i złożyłem sobie te moje s38 cylek ładnie wszedł, nałożyłem głowicę przykręciłem staje na kopniak a tu dupa dochodzi jakoś w okolice GMP i stoi śrubokrętem przez otwór na świecę przepchałem go w dół kopie i znowu tak samo. rozkręciłem śruby zdjąłem głowice cylek trochę odszedł od karterów w górę kopie i wszystko pięknie lata pizdeczka malineczka. Skręciłem z powrotem i dalej dupa blada. Jako że od razu po tym musiałem iść do domu to nic dalej nie próbowałem. Powie mi ktoś co może być przyczyną? Jutro jak rano wstanę i pójdę robić to przynajmniej będę wiedział co jest prawdopodobne. Z góry dzięki Wink
tlok nawala w glowice, dołoż podkladke pod glowice i będzie okej.
czyli tak jeśli zdejmiesz głowice i ręką dociśniesz cylinder zeby się nie odsuwał to tłok też nie chce dojśc do samej góry to w takim wypadku korbowód opiera o tuleję (tak wywnioskowałem) bo jak cylinder się lekko podniesie od karterów to jest ok?
Czekajta chłopaki zaraz skocze do warsztatu i sprawdzę czy faktycznie się opiera o głowice jak się opiera to będę bardzo zadowolony Smile

Wróciłem, a gdzie byłem, co widziałem, tu poniżej opisałem:

Wykluczone aby stukał w głowice bo to jest spory kawałek przed GMP, mi to wygląda na to że albo korba się zapiera o tuleje, albo przeciwwagi. BO jak go odpuszczę że on sobie odbije ten 1mm w górę to tłoczek śmiga jak po maśle ale gdy tylko ręką docisnę cylinder że dojdzie do końca to już blokuje mi się i nie ma ch*ja żeby dalej poszło. Sprawdziłem że pozostała część obrotu przebiega prawidłowo tylko ten jeden punkt.
No i co teraz? Szlifować tuleje od dołu czy co? Undecided

Kup nowy mówili, będzie pizdeczka mówili...
Sory że podbijam ale potrzebujesz szybkiej odpowiedzi.
Możesz dać dodatkową podkładkę pod cylinder, ostatecznie oszlifować głowice (styk tłok - komora spalania )
Z czego dorobić grubszą podkładkę? Bo z tych papirusów to nawet jakbym 100 dał to się nie podniesie.
Najlepiej z aluminium tylko grubosc musisz dopasowac, czy 1mm czy 2mm czy ile tam Ci potrzeba. W aluminium latwo sie rzezbi wiec powinienes dorobic bez problemu w przydomowym warsztaciku.
tylko, że podniesienie tym sposobem cylidra to mniejszy stopień sprężania, zrobisz sobie odprężoną wersję s38 ...byle nie za bardzo...
chyba, że odpręża bo będzie zakładał turboSmile a tak na poważnie to poszukaj przyczyny bo moim zdanie zakładanie grubszych podkładek to nie tędy droga. Ja bym szlifował...
Ja najpierw bym porównał wymiary starego i nowego kompletu bo w wymiarach jest chyba problem.
Tak jak kolega wyżej, porównaj cylindry i zeszlifuj nadmiar.... takie to proste.
Ja w 023 miałem to samo, najpierw dałem pod cylek dodatkową podkładkę, ale to nie to końca rozwiązanie dobre jest(mniejsza moc) Potem na sztukę kupiłem uszczelkę pod cylek chyba 2,5zł dałem i jest gitara.
Przekierowanie