Witajcie koledzy i koleżanki. Kupiłem sobie nowy cylinder, głowice, tłok, pierścienie, sworzeń. No i złożyłem sobie te moje s38 cylek ładnie wszedł, nałożyłem głowicę przykręciłem staje na kopniak a tu dupa dochodzi jakoś w okolice GMP i stoi śrubokrętem przez otwór na świecę przepchałem go w dół kopie i znowu tak samo. rozkręciłem śruby zdjąłem głowice cylek trochę odszedł od karterów w górę kopie i wszystko pięknie lata pizdeczka malineczka. Skręciłem z powrotem i dalej dupa blada. Jako że od razu po tym musiałem iść do domu to nic dalej nie próbowałem. Powie mi ktoś co może być przyczyną? Jutro jak rano wstanę i pójdę robić to przynajmniej będę wiedział co jest prawdopodobne. Z góry dzięki
tlok nawala w glowice, dołoż podkladke pod glowice i będzie okej.
czyli tak jeśli zdejmiesz głowice i ręką dociśniesz cylinder zeby się nie odsuwał to tłok też nie chce dojśc do samej góry to w takim wypadku korbowód opiera o tuleję (tak wywnioskowałem) bo jak cylinder się lekko podniesie od karterów to jest ok?
Czekajta chłopaki zaraz skocze do warsztatu i sprawdzę czy faktycznie się opiera o głowice jak się opiera to będę bardzo zadowolony
Wróciłem, a gdzie byłem, co widziałem, tu poniżej opisałem:
Wykluczone aby stukał w głowice bo to jest spory kawałek przed GMP, mi to wygląda na to że albo korba się zapiera o tuleje, albo przeciwwagi. BO jak go odpuszczę że on sobie odbije ten 1mm w górę to tłoczek śmiga jak po maśle ale gdy tylko ręką docisnę cylinder że dojdzie do końca to już blokuje mi się i nie ma ch*ja żeby dalej poszło. Sprawdziłem że pozostała część obrotu przebiega prawidłowo tylko ten jeden punkt.
No i co teraz? Szlifować tuleje od dołu czy co?
Kup nowy mówili, będzie pizdeczka mówili...
Sory że podbijam ale potrzebujesz szybkiej odpowiedzi.
Możesz dać dodatkową podkładkę pod cylinder, ostatecznie oszlifować głowice (styk tłok - komora spalania )
Z czego dorobić grubszą podkładkę? Bo z tych papirusów to nawet jakbym 100 dał to się nie podniesie.
Najlepiej z aluminium tylko grubosc musisz dopasowac, czy 1mm czy 2mm czy ile tam Ci potrzeba. W aluminium latwo sie rzezbi wiec powinienes dorobic bez problemu w przydomowym warsztaciku.
tylko, że podniesienie tym sposobem cylidra to mniejszy stopień sprężania, zrobisz sobie odprężoną wersję s38 ...byle nie za bardzo...
chyba, że odpręża bo będzie zakładał turbo
a tak na poważnie to poszukaj przyczyny bo moim zdanie zakładanie grubszych podkładek to nie tędy droga. Ja bym szlifował...
Ja najpierw bym porównał wymiary starego i nowego kompletu bo w wymiarach jest chyba problem.
Tak jak kolega wyżej, porównaj cylindry i zeszlifuj nadmiar.... takie to proste.
Ja w 023 miałem to samo, najpierw dałem pod cylek dodatkową podkładkę, ale to nie to końca rozwiązanie dobre jest(mniejsza moc) Potem na sztukę kupiłem uszczelkę pod cylek chyba 2,5zł dałem i jest gitara.