Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Gumy w widelcu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema,

Ostatnio próbowałem uruchomić przednie zawieszenie, coś tam sie zaczęło odzywać tylko pojawił się problem. Gumy które tkwią w widelcu i w nie się wciska lagi wypadły i zawsze jak próbuje wsadzić je na miejsce, po kilku km jazdy wypadają. Jakieś pomysły jak je zablokować?
Chodzi co o tulejki przedniego zawieszenia? Bo nie wiele zrozumiałem z twojego postu.
Mmmm chodzi mi o to ,ze w widelecu siedza dwie tulejki gumowe a w nie wciska sie chromowane lapki. W czasie jazdy podczas pracy amortyzatorow te tulejki wypadaja i przednie kolo jest niestabilne. Jak mam zatrzymac te tulejki w widelcu zeby nie wypadaly?
Gumy... Facepalm2


Wcisnąć na klej?
Temat wielokrotnie poruszany na forum.
Powinny być tuleje z tworzywa sztucznego. Sądząc z twojego opisu już przez kogoś przerabiane na gumowe. Takie być nie powinny, musisz je wymienić.
Ściągnij sobie jakąś instrukcje Twojego modelu i zobaczysz, że tych tulei jest 4 szt, po 2 na lagę. 2 wewnętrzne bez kołnierza i 2 na rancie widelca z kołnierzem. Jeśli wypadają, oznacza, że się zużyły, albo nie miały pasowania na wcisk.
Moja rada; nie kupuj żadnych zamienników. Podejdź do jakiegoś tokarza i niech Ci dorobi z teflonu (najlepiej) lub poliamidu z pasowaniem na wcisk zewnętrznym + 0,2 mm. Po wciśnięciu (nie wbiciu) niech Ci je rozwierci na wymiar lag (są fi 23 mm lub fi 25 mm)
W załączniku posyłam zdjęcie tego. Jakim klejem to załatwić?
[attachment=11482]
Oczyscic tulejki, lagi, odtluscic, posmarowac lekko jakims 2 skladnikowym klejem i bedzie trzymac


Joozka metoda jest lepsza
Wiem, że Joozek ma najlepszy patent na to, tylko nie chce mi sie za tym latać :F
Żaden klej tego nie będzie trzymał - to po pierwsze.
Po drugie - moja uwaga, wyłącznie na podstawie Twojego zdjęcia - Jeśli zrobiłeś zdjęcie to zakładam, że lagi są nie obciążone. W związku z tym obstawiam w ciemno, że pęknięte są, lub skrócone sprężyny lag i podczas jazdy dobija je do wsporników błotnika - spawanie - i właśnie tam się zaciskają i wychodzą z lag.
Bez wyżej opisanej przeze mnie "operacji" nic nie wskórasz.
Sprężyny są ok i lagi az tak gleboko sie nie wbijaja. Te tuleje po prostu sie zeslizguja po lagach
Zgadzam się z Wami, że na logikę powinno być 4 tulejki, po dwa na lagę. Ale dlaczego w instrukcji napraw jest tylko jedna?
Czy w instrukcji się pomylili czy jak?

Tutaj nie ma zaznaczonych żadnych tulejek, to tylko gumy osłaniające lagi.
(19-02-2016 21:23:48)ananas napisał(a): [ -> ]Tutaj nie ma zaznaczonych żadnych tulejek, to tylko gumy osłaniające lagi.

W sumie to chyba nie są. Dziś polukałem w środek widelca i tam są takie tuleje w środek wbite
Tak, są w środku lagi, ale na tym schemacie są niewidoczne, to co widać to tylko gumy.
Przekierowanie