Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak dobrze wypolerowac szprychy ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, jak dobrze i czym wypolerowac szprychy ?
Papiery ścierne 400,600,800,1000,1500,2000 , musisz kazdy papierek jak trzesz co chwilę do wody zatapiać, wtedy po tych wszystkich czynnościach nakladasz pastę polerską na filc lub material polerski i polerujesz do oczekiwanego efektu. Przy zakamarkach musisz wtedy włączyć tryb''uspokajacza'' Big Grin Bo to jest naprawdę czasochłonne i też wkurzające przy którymś tam papierku,ale efekt końcowy wszystko łagodzi i cieszy oko Big Grin Pomogłem coś ?
Nie lepiej kupić nowe szprychy? Stare są na pewno rozciągnięte.
(27-01-2016 01:43:11)simsorynka napisał(a): [ -> ]Papiery ścierne 400,600,800,1000,1500,2000 , musisz kazdy papierek jak trzesz co chwilę do wody zatapiać, wtedy po tych wszystkich czynnościach nakladasz pastę polerską na filc lub material polerski i polerujesz do oczekiwanego efektu. Przy zakamarkach musisz wtedy włączyć tryb''uspokajacza'' Big Grin Bo to jest naprawdę czasochłonne i też wkurzające przy którymś tam papierku,ale efekt końcowy wszystko łagodzi i cieszy oko Big Grin Pomogłem coś ?

Bez sensu, pojeździsz i zrobią się rude. Goły metal przecież rdzewieje, bo nie ma warstwy ochronnej. Nie ma szans żeby nie zardzewiało przy normalnym użytkowaniu. Jak ocynk na szprychach jest w dobrym stanie, to możesz spróbować przelecieć go pastą polerską, a jak jest słaby a nie chcesz rozplatać kół, no to usuwasz rdzę, maskujesz obręcze i malujesz szprychy na srebrno Tongue.
Jezeli ty masz sile, chec, cierpliwosc jechac DOOKOLA KAZDA szpryche, do tego PRZY NYPLU Facepalm2 To musisz miec na prawde stalowe nerwy

Dodam tylko, ze jezeli twoje szprychy teraz nie wygladaja za dobrze, to malym nakladem pracy NA PEWNO nie uzyskasz tego, za co dajesz 30 zl (mowa o nowych szprychach)

Nie mniej jednak powodzenia zycze (simsorynka wyczerpala temat)
stare szprychy z czasem zaczną pękać i nie warto grzebać z nimi i ich pucować jak już jedna puści to stopniowo która słabsza będzie pękać.

Stare szprychy są cynkowane i rdzewieja w niektórych miejscach a co dopiero odsłonięta stal idź wypoleruj gwoźdź i wsadź go do wody to za 2 dni zardzewieje i będzie gorzej jak było.Lepiej je tylko umyc polerując uzyskasz efekt na chwilę a z czasem pokryja się rdzą na amen.
(27-01-2016 14:12:12)buri97pl napisał(a): [ -> ]stare szprychy z czasem zaczną pękać i nie warto grzebać z nimi i ich pucować jak już jedna puści to stopniowo która słabsza będzie pękać.

Stare szprychy są cynkowane i rdzewieja w niektórych miejscach a co dopiero odsłonięta stal idź wypoleruj gwoźdź i wsadź go do wody to za 2 dni zardzewieje i będzie gorzej jak było.Lepiej je tylko umyc polerując uzyskasz efekt na chwilę a z czasem pokryja się rdzą na amen.
gwozdzie rdzewieją raz dwa i bez tego, co do reszty to popieram. kto by się ze starymi szprychami bawił, dajcie spokój.
Wszyscy, w tym również i ja, doradzam zakup i wymianę szprych na nowe - oczywiście tylko polskie.
Sądzę jednak, że Ty chcesz je wypolerować bez demontażu z obręczy?

Zalecam więc sprawdzoną metodę, potrzebne Ci będą:
1. pasta do chromu - np aluchrom - tania, sprawdzona i dostępna
2. bawełniane sznurowadło, grube, płaskie
3. mnóstwo czasu Smile

Najpierw umyj dokładnie koło, piasty i szprychy by nie było brudu, piasku i innych śmieci, np pajęczyn Smile
Wysusz dokładnie, wytrzyj, a szprychy z nalotem rdzy wyczyść papierem ściernym wodnym P800, 1000, można też użyć stalowej waty, ew szczotki do wiertarki ale z drutami mosiężnymi.
Ponownie oczyść po tym zabiegu koło i jazda za sznurowadło.
Nasącz je porządnie pastą, przełóż za szprychę - oczko i pociągając na przemian za jego końce poleruj dokładnie, od nypla do końca. Moja-twoja Big Grin
Im częściej będziesz nasączał sznurowadło tym efekt polerki będzie lepszy, zwłaszcza, że na początku będzie jeszcze suche.
To wszystko - wystarczy tylko chcieć Big Grin
Powodzenia
Powiem tak, szprychy mam juz wyjete z koła i poleruje papierem od gradacji 260 do 2500 ale na razie zrobiłem tylko trzy szprychy bo mam kurde mocno pordzewiałe je i nie wiem czy bedzie sens polerowac wszystkie i zastanawiam sie czy nie kupic nowych tak jak piszecie.
przy okazju spytam czy moze ktos by był zainteresowany wypolerowaniem obreczy 16 i 18 na lustro ? 18 w stanie dobry/bardzo dobry, 16 stan dobry
i może powiesz mi ,że wyciągłes te szprychy ,żeby je wypolerować nie rozbrajaj mnie ...
weź te stare szprychy wywal na złom i tyle posłuchaj dobrej rady...
oddasz koło na tych starych szprychach do centrowania zapłacisz 40zł za koło pojeździsz trochę i sam zobaczysz .
Kup nowe szprychy ! w romecie są 3mm grubości a nowe 4mm będzie wytrzymalsze i posłuży na dłużej.Tak jak mówię stare szprychy z czasem ci będą pękać jak mi gdyż materiał jest już zmęczony.

Ja kupiłem nowe i są o niebo lepsze od starych ponaciąganych
Pewnie, ze wyjmowałem do polerowania a jak bym wypolerował obrecz i pomalował piaste, zastanowie sie nad nowymi. Jak znajde w dobrej cenie to kupię Big Grin
Ja piernicze, goła stal zawsze będzie rdzewieć, trochę pojeździsz i będą całe rude. Oddaj do ocynku albo kup nowe Smile
Nie piernicz tylko słuchaj, jestem zdania ze oryginał to oryginał a te nowe to podejrzewam ze jakies gó.no, jeszcze myslałe oddac do chromowania ale nie wiem
Ja czyszcze staliwem do polerowania (3 grubości) daje to niezły efekt, ale jest trochę zabawy z tym.
(27-01-2016 21:05:07)pablo642 napisał(a): [ -> ]Nie piernicz tylko słuchaj, jestem zdania ze oryginał to oryginał a te nowe to podejrzewam ze jakies gó.no, jeszcze myslałe oddac do chromowania ale nie wiem

Co mam słuchać. Chcesz mieć rude koła? jak tak to spoko, a jak nie to oddaj stare do ocynku.
Stron: 1 2
Przekierowanie