Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wyprzedzenie zapłonu 223
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Ustawienie przerwy na platynkach już pojąłem. Ma ona wynosić +/- 0,35, kiedy tłok jest w GMP

No i teraz zaczynają się schody

Napiszcie mi co mam robić dalej po ustawieniu tej przerwy na platynkach w GMP...

Rozumiem, że mam cofnąć tłok o 1,8mm (silnik 223), czyli kręcić wałem w przeciwnym kierunku, tak?

Co ma się dziać, kiedy cofnę tłok o 1,8mm? Platynki mają się zamykać?


Na razie zrobiłem to tak, że przerywacz zaczynał zamykać się dopiero w połowie Facepalm2, więc nie sądzę, żeby to było dobrze...

Rozjaśnijcie mi to, bo nie mogę składać silnika (żeby ułatwić sprawę, mam zdjętą głowicę)

Wszelkie komentarze, że to już było możecie sobie darować, bo jak było, to było jedynie o ustawieniu przerwy, a cała reszta to była tylko jakaś namiastka, bez wyjasnienia co gdzie, do czego, po co, przynajmniej ja takich tematów jedynie się doszukałem.
przy 1,8 przed gmp platynki mają się otwierać obracająć zgodnie ze wskazówkami zegara


ps. ustaw na oko i będzie chodził
(23-01-2016 11:09:08)borekk17 napisał(a): [ -> ]przy 1,8 przed gmp platynki mają się otwierać obracająć zgodnie ze wskazówkami zegara

Czyli 1,8mm przed GMP, platynki MAJĄ zaczynać się otwierać, tak?

Z kolei, kiedy tłok jest w połowie, na samym końcu one ciągle mają być zamknięte?
Interesuje Cię tylko moment rozwierania i wielkość przerwy.
tak jak mówisz , krzywkę na magnecie masz tak zrobioną aby platyny były zamknięte a dopiero jak podchodzi tłok do góry krzywka otwiera platyny , ja to robię na wyczucie wkładam kawałek gazety między platyny i jak dam radę wysunąć to oznacza że się otwierają , można na żarówkę i czujnik z redukcją w miejscu świecy .

http://allegro.pl/przyrzad-do-ustawiania...56197.html
rób tak:

ustaw właściwą przerwę na przerywaczu( platynkach)

ustaw tłok na 1,8 przed GMP

tak ustaw przerywacz aby w tym położeniu wału platynki zaczynały sie otwierać

obróć kilka razy wał i sprawdź ustawienia. Jezeli jest ok to po robocie jeżeli potrzebne poprawki to powtarzasz punkty 2,3,4
Cytat:Wszelkie komentarze, że to już było możecie sobie darować, bo jak było, to było jedynie o ustawieniu przerwy, a cała reszta to była tylko jakaś namiastka, bez wyjasnienia co gdzie, do czego, po co, przynajmniej ja takich tematów jedynie się doszukałem.
bo to forum ma to do siebie, a na oko to ząb boli.

Przy ustawieniu metodą na żarówkę na 1,8mm przed gmp żarówka ma się zaświeci czyli platynki mają być zwarte i przewodzić.
[quote='charper' pid='476438' dateline='1453545423']
Cytat:Przy ustawieniu metodą na żarówkę na 1,8mm przed gmp żarówka ma się zaświeci czyli platynki mają być zwarte i przewodzić.


czyli charper piszesz głupoty i wprowadzasz zamieszanie:

przy położeniu tłoka 1,8 mm przed GMP platynki mają się zacząć OTWIERAĆ czyli mają NIE PRZEWODZIĆ prądu.

A żarówka kontrolna wskazująca początek OTWIERANIA platynek będzie wtedy świecić lub nie w zależności od wykonanego układu kontronego. Można go zrobić "na ciemno" żarówka wtedy zgasnie lub "na jasno " wtedy żarówka sie zaświeci
nie cofaj tłoka bo będzie różnica przez luzy na wale i sworzniu.
odmierz GMP, wsadź cieńką blaszkę w platynki i kręć wałem dalej, wymierz na suwmiarce 2mm przed GMP i kiedy tłok dotknie suwmiarki platyny powinny się rozewrzeć (popuścić blaszkę)
Jeśli puszczą wcześniej to opóźnij zapłon, jak później to przyspiesz.
Ja tak mam, ale robiłem na odpierdziel więc nie odpala od kopa, tylko za drugim, trzecim.
https://youtu.be/DmJI--E1MWA

Cos tam probowalem i nie mam pojecia jak to zrobic zeby bylo dobrze

Platynki otwieraja sie iles tam przed tym GMP ( to to sobie ustawie) Problem pojawia sie wtedy kiedy platynki maja sie zamknac, bo ZAMYKAJA SIE DOPIERO W POLOWIE Facepalm2

Jakis tam filmik dla rozjasnienia nagralem (link na gorze)
Powiedz mi po co Ci potrzebne kiedy mają się zamknąć?
Stanie się to mniej-więcej z dwa do czterech mm za gmp.
Ale to nie ma znaczenia i wpływu na pracę silnika.
Aha, czyli moment w którym przerywacz będzie się zamykać nie ma żadnego??? wpływu na pracę silnika, tak?


No to teraz powinienem to jakoś ustawić... Dzięki
(23-01-2016 21:52:38)Rafku napisał(a): [ -> ]Aha, czyli moment w którym przerywacz będzie się zamykać nie ma żadnego??? wpływu na pracę silnika, tak?


No to teraz powinienem to jakoś ustawić... Dzięki
tak dokładnie.
Przekierowanie