Witam wymieniłem tulejki w wahaczu i po tej operacji powstał problem :/ powstał luz osi w ramie oraz wahacz chodzi na boki :/
P.S. w ramę idą tulejki jakieś ?
Oś i tulejki w wahaczu jak coś są nowe
Jak zakładałeś ośkę wahacza to luźno weszła? Jak dobrze pamiętam to tam idą dwie tuleje w ramę.
Powiem Ci szczerze, że chyba jeszcze nie widziałem tych tulejek w sprzedaży.
Czyli tak naprawdę pozostaje wycięcie tego co jest i wspawanie nowej rurki w ram dopasowanej.
Chociaż z drugiej strony może porostu nowa ośka jest za chuda.
(12-01-2016 21:51:34)tipowg napisał(a): [ -> ]może porostu nowa ośka jest za chuda.
I też pewnie tak jest, więc zaginasz do tokarza, który naspawa ci trochę materiału, następnie go stoczy do potrzebnych dla ciebie wymiarów i będziesz miał wszystko ok.
Może być tokarz albo dorobić ośkę.
205 dokładnie nie znam ale jeśli już to 1 i 3.
Ale tu raczej jest kwestia że ośka jest za chuda i lata w wyrobionej tulei w ramie.
Zmierz stare tuleje od wahaczy i porównaj wymiary z nowymi. Może są za krótkie.
A co do tego że wahacz chodzi na boki to wina tych tulejek wprasowywanych w wahacz, przerabiałem to już te tulejki są za krótkie. Ja po prostu dałem podkładkę między wahacz a ramę by zniwelować ten luz.
Nowe tulejki kupowałem do 2375 i nijak nie pasowały. Musiałem je dać przerobić do tokarza, gdzieś mi się ze dwie sztuki chyba ostały, bo robiłem na zapas. Gdybyś był zainteresowany...
Ja to miałem, z allegro są jakieś wadliwie zrobione... co za idiota to chińczykowi zlecił. Ja nową ośkę pod wymiar allegrowych tulejek wytoczyłem za 10 zł. Tylko problem jest z otworami w wahaczu, że były za małe, i trzeba by je rozwiercać.
Skończyło się tym, że ośka została stara, a dorobiłem tylko ośkę pośrednią idącą przez otwory w ramie taką o wymiarach co na styk pasuje między wymiar ośki fabrycznej a wewnętrzny wymiar tulei allegrowych.