Panowie, ta nakrętka mocująca zębatkę ma gwint lewy czy prawy ? Nie mogę tego ruszyć w żadną stronę...
[
attachment=11039]
Czy zębatka pod taką nakrętką jest takiego samego typu jak w późniejszym rozwiązaniu (z pierścieniem sprężystym), tzn. nakładana z trzema wypustkami ? Czy może jest to zębatka nakręcana ?
Z tego co wiem jest to zębatka nakręcana, a nakrętka najprawdopodobniej ma zwykły gwint, bo powinna dokręcać się podczas jazdy.
(19-12-2015 01:31:49)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Z tego co wiem jest to zębatka nakręcana, a nakrętka najprawdopodobniej ma zwykły gwint, bo powinna dokręcać się podczas jazdy.
Mi też się wydaje że powinien być prawy gwint. Ale czy jest tu ktoś kto własnoręcznie coś takiego odkręcił i wie na 100% ?
odkręcił, bo potrzebował zębatke do ostrego.
lepiej to sie rozbiera jak torpedo siedzi w kole ale zawsze jest rada..
potrzebne są dwa klucze klucz do kontry, nie bede sie rozwodził
przykładowa ilustracja:
klucz do kontry
i klucz łańcuchowy łańcuchowego kupować nie trza tylko zrobić z kątownika od płota, duzego akwarium, stoły warsztatowego cokolwiek byle mocne....
łańcuszek
kluczyk łancuchowy robimy takim aparatem ogólnie przydatnym na okolicznośc dłubania w rowerach
rozpinacz łańcucha
do dzieła: mając własnej produkcji klucz łańcuchowy z kątownika łapiemy za zębatke /rozumiem że leżała w ropie od tygodnia/ klucz siedzi grzecznie w imadle a my bierzemy klucz do kontry podługasiony pół-metrową rura
i atakujemy z lekkiego szarpnięcia raz odręcając raz dokręcając za którym razem pusci
Dzięki Andrzej ! Liczyłem na ciebie w tym wątku i nie zawiodłem się