06-11-2015, 19:01:35
Stron: 1 2
06-11-2015, 19:01:35
06-11-2015, 19:08:56
Szukaj "nowych", czyli przyzwoicie zachowanych używek.
06-11-2015, 19:55:14
Od czego to gwint? Bo nie wiem co tu wymieniać. W tylnych amorkach nie ma gwintu tylko jest na ramie, ale może z przodu... Ogólnie jak to część ramy to napawać i nagwintować od nowa.
06-11-2015, 20:11:16
W tym wypadku napawanie i gwintowanie, to słaby pomysł, bo to już nie bedzie tak trzymac.
06-11-2015, 20:49:29
Weź może trytke i przymocuj ja mam tak w swoim ogarze
06-11-2015, 20:56:37
Można, w swoich Robakach naprawiałem już to dwu-krotnie, ostatnio w motorynce.
Opis sposobu naprawy.
Poszukać na złomie widełki rowerowe, najlepiej od polskiego roweru, z całym, nie uszkodzonym gwintem - koszt ... 2 zł max.
Odcinam 2/3 długości i w miejscu obcięcia, na tokarce zataczam fazkę 4 mm. Odcinam na widełkach Robaka 2/3 długość sztycy i też wykonuję fazkę, tu za pomocą szlifierki kątowej. Należy skontrolować całkowitą długość łączonych elementów, musi być równa tej właściwej w Twoim Robaku. Na tokarce wytaczam rurkę, wałek o średnicy zewnętrznej, równej średnicy wewnętrznej obu sztyc. Pasowanie na wcisk. Długość takiej łączówki ok 1/2 całej, nowej sztycy. Pozostało już tylko ustawić położenie nowego kawałka we właściwej pozycji i zespawania całości. Dzięki zrobionych wcześniej fazkach, miejsce spawania, przypomina klepsydrę. Spawanie, migomat, najpierw łapiemy w 3 punktach co 120 stopni w obwodzie, tak by nie skrzywiło nowej sztycy. Dodatkowo, w celu zabezpieczenia przed skrzywieniem nowej sztycy w czasie spawania, należy skręcić górną półkę.
Teraz spawanie ciągłe po całym obwodzie. Można też powyżej i poniżej wywiercić po 3 otwory w łączonych rurkach i też je zaspawać. Miejsce łączenia powstanie w ok 1/3 długości nowej sztycy, nad miejscem osadzenia bieżni łożyska dolnego, główki ramy.
Na koniec szlifujemy nadmiar spawu do równej powierzchni, tak by wspomniana bieżnia przechodziła.
Niestety nie zrobiłem w trakcie zdjęć, może innym razem. Teraz mam nadzieję, że ten opis wystarczy
Powodzenia
Opis sposobu naprawy.
Poszukać na złomie widełki rowerowe, najlepiej od polskiego roweru, z całym, nie uszkodzonym gwintem - koszt ... 2 zł max.
Odcinam 2/3 długości i w miejscu obcięcia, na tokarce zataczam fazkę 4 mm. Odcinam na widełkach Robaka 2/3 długość sztycy i też wykonuję fazkę, tu za pomocą szlifierki kątowej. Należy skontrolować całkowitą długość łączonych elementów, musi być równa tej właściwej w Twoim Robaku. Na tokarce wytaczam rurkę, wałek o średnicy zewnętrznej, równej średnicy wewnętrznej obu sztyc. Pasowanie na wcisk. Długość takiej łączówki ok 1/2 całej, nowej sztycy. Pozostało już tylko ustawić położenie nowego kawałka we właściwej pozycji i zespawania całości. Dzięki zrobionych wcześniej fazkach, miejsce spawania, przypomina klepsydrę. Spawanie, migomat, najpierw łapiemy w 3 punktach co 120 stopni w obwodzie, tak by nie skrzywiło nowej sztycy. Dodatkowo, w celu zabezpieczenia przed skrzywieniem nowej sztycy w czasie spawania, należy skręcić górną półkę.
Teraz spawanie ciągłe po całym obwodzie. Można też powyżej i poniżej wywiercić po 3 otwory w łączonych rurkach i też je zaspawać. Miejsce łączenia powstanie w ok 1/3 długości nowej sztycy, nad miejscem osadzenia bieżni łożyska dolnego, główki ramy.
Na koniec szlifujemy nadmiar spawu do równej powierzchni, tak by wspomniana bieżnia przechodziła.
Niestety nie zrobiłem w trakcie zdjęć, może innym razem. Teraz mam nadzieję, że ten opis wystarczy
Powodzenia
07-11-2015, 02:14:01
Joozek bardzo dobry pomysł. Nie chce tego partaczyć bo nie po to się odnawia:-) a tak z ciekawości ile warte przednie zawieszenie?
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
07-11-2015, 03:02:58
Józek za dużo zabawy według mnie. Łatwiej jest po prostu napawać w miejscu słabego gwintu na tokarce stoczyć, i później nagwintowac, bynajmniej ja tak w simsonie i mz 250 robiłem.
07-11-2015, 04:11:21
A to w ogole istnieja narzynki na taki wielki i jeszcze do tego drobny gwint?
07-11-2015, 10:20:16
Pewnie,że są,tylko cena nowych jest duża.
07-11-2015, 11:15:15
Robaki typu Romet, czy Komar mają tak wspawaną sztycę, ze jej zamontowanie w uchwycie tokarki jest nie możliwe, więc aby zrobić gwint - nie koniecznie kupując nową narzynkę - można gwint wytoczyć - i tak sztycę trzeba wyciąć.
07-11-2015, 11:45:10
robisz tak odcinasz kawałek z tego i kawałek rurki z rowera jakiegoś, i spawasz kawałem z rowera z resztą od komara (tylko równo) ja tak mam i jest świetnie nic ni wiadomo że był jakiś problem z gwintem na widełkach
07-11-2015, 19:06:22
@Dominicek1996r odezwij sie od mnie na pv mam jedne niepotrzebne na zbyciu moge sprzedać
07-11-2015, 19:20:04
Póki co będę kombinowal z tym. Mam pytanie. A nawet dwa. Jak rozłożyć to w najmniej męczący sposób? Raz podobne zawieszenie rozłożyem ale już nie złożyłem. Jak to złożyć jak pomaluj żeby nie zniszczyć lakieru?
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
07-11-2015, 20:51:07
Zobacz w temat Joozka o komarze 2350,tam masz wszystko opisane i pokazane .
Stron: 1 2