Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam mam problem związany z rozebraniem silnika romet dezamet 023 muszę go rozebrać gdy nie działa kopniak i nie wiem jak poprawnie rozebrać silnik byłbym wdzięczny jak by mógł napisać lub nagrać filmik może się to przydać komuś na przyszłość
(11-10-2015 21:51:34)mateusz2518 napisał(a): [ -> ]witam mam problem związany z rozebraniem silnika romet dezamet 023 muszę go rozebrać gdy nie działa kopniak i nie wiem jak poprawnie rozebrać silnik byłbym wdzięczny jak by mógł napisać lub nagrać filmik może się to przydać komuś na przyszłość

Odkręcasz linkę gazu i sprzęgła od silnika. Odkręcasz kolanko od cylindra, spuszczasz olej (pod silnikiem masz śrubę - korek). Zdejmujesz wężyk paliwowy. Odpinasz kabelki od świateł i zapłonu. Zdejmujesz łańcuch napędowy. Wykręcasz silnik z ramy. Stawiasz go sobie gdzieś wygodnie na stole warsztatowym (tzn. Obojętnie czym ważne żeby wygodne ja miałem skrzynki po jabłkach xD ) i odkręcasz kopniaka i dźwignię biegów. Odkręcasz lewy dekiel. Widzisz teraz magnego, iskrownik i automat zmiany biegów. Musisz jeszcze zdjąć sprężynę od kopki, więc bierzesz ściągacz to segerów rozszerzający i go zdejmujesz. Za segerem bez trudu zdejmujesz blaszke i została sama sprężyna. Ją wyjmujesz odpowiednio przekręcając i wyjmujesz ostatnią blaszkę. Odkręcasz nakrętke od magneta (jak Ci sie kręci wsadź śrubokręt w jedną z dziur tylko nie rozwal cewek Tongue ). Wkręć ściągacz do magneta i zdejmij magneto (nie zdejmuj go na śrubokręt czy inne coś bo skrzywisz wał :F ). Teraz czas na automat. Odkręcasz łącznik (ta nakrętka co jest na wodziku), kontre (która też jest na wodziku) i śruby które trzymają korpus zmieniacza. Zdejmujesz fajke ze świecy. Odkręcasz iskrownik, który trzyma sie na trzech śrubkach. Odginasz podkładkę zabespieczającą nakrętkę zębatki zdawczej i odkręcasz zębatkę. Teraz czas na gaźnik. Odkręcasz te dwie nakrętki i gaźnik zdjęty. Teraz głowica. Odkręcasz cztery nakrętki i kolejny element można zdjąć. To samo z cylindrem. Po zdjęciu cylindra został tłok ale go nie ruszamy na razie. Odkręcamy prawy dekiel (tu uwaga. W silniku zostały resztki oleju więc będzie się rozlewał. Zrób to nad miską albo czymś na olej. Widzisz teraz zębatke i sprzęgło. Z lewej strony masz jeszcze taką blaszkę. Zapamiętaj jak jest założona albo zrób zdjęcie. Najlepiej rób zdjęcia przed każdym i po każdym odkręceniu danego elementu. Zdejmujesz seger i tą blaszkę. Teraz czas na sprzęgło. Zwężasz zawleczki, żeby łatwiej wyszły. Wciskasz płytke i zdejmujesz zawleczki (uważaj, żeby Ci nic nie wyskoczyło i Ciebie nie trafiło bo ta sprężyna jest mocna z resztą zobaczysz sam jak będziesz to wciskał). Widzisz teraz nakrętkę sprzęgła. Odkręcasz ją. Jak kręci sie wał to wsadzasz klucz w to wcięcie w tłoku (uważaj żeby go nie połamać). Bierzesz ściągacz do łożysk i zdejmujesz kosz sprzęgłowy razem z tarczami itp. Odginasz podkładkę która zabespiecza nakrętkę zębatki. Odkręcasz tą nakrętkę i zdejmujesz zębatkę. Jak się kręci to wsadź w zęby śrubokręt. Wykręcasz śruby które pozostały (dwie są obok tulei w w których siedzą śruby mocujące silni do ramy). Bierzesz gumowy młotek i pukasz w kartery aby sie rozpołowiły, jeśli sie nie da bo np jest złożony na silikon, bierzesz płaski śrubokręt i w miejscach gdzie jest najmniejsza styczność z olejem (np za tulejami, koło korka spustowego) wbijasz go delikatnie i ostrożnie rozszerzasz aby tylko nie pokancerować karterów. Ta daaaam silnik rozpowłowiony Big Grin
(11-10-2015 23:36:15)kuba65463 napisał(a): [ -> ]bierzesz płaski śrubokręt i w miejscach gdzie jest najmniejsza styczność z olejem (np za tulejami, koło korka spustowego) wbijasz go delikatnie i ostrożnie rozszerzasz aby tylko nie pokancerować karterów. Ta daaaam silnik rozpowłowiony Big Grin
ta, śrubokrętem nie spierniczysz przylgni karterów.
Lepiej lekko uderzyć po czopie wału, trybie 2 biegu i wałku kopniaka, a jak masz wał do wymiany to możesz napieralać do woli Smile
Jak się umie robić śrubokrętem to nic nie zepsujesz Smile Ja tak zawsze rozpoławiam i nie mam problemu oraz nigdy nic nie uszkodziłem
Jak złapiesz w miejscach gdzie można śrubokrętem to nic sie nie stane Wink

Rozpoławiałem tak 2 razy 019 i nic sie nie uszkodziło Tongue
Uważam że najpierw lepiej rozebrać sprzęgło a potem zapłon, z powodu takiego że można przytrzymać magneto i jest to łatwiejsze niż trzymanie kosza/tłoka/zębatki.
Na zbierak pasuje klucz 41 Smile , wiec nie trzeba trzymac magneta Smile
(25-10-2015 17:00:42)KeiSangi napisał(a): [ -> ]Uważam że najpierw lepiej rozebrać sprzęgło a potem zapłon, z powodu takiego że można przytrzymać magneto i jest to łatwiejsze niż trzymanie kosza/tłoka/zębatki.

Napisałem żeby coś pod tłok podłożyć Tongue
Rozumiem, ale nie robiłem tak i to nie jest najlepsza metoda. Oprócz rozwalenia tłoku i wału, może coś się wysunąć i np. Jak odkręcamy mocno zapieczoną nakrętkę może nam wystrzelić.
To nie zbyt możliwe, przynajmniej mi się ani razu nie zdarzyło, a jak wsadzasz śrubokręt w magneto to możesz rozwalić cewki Wink
Witam ! Mam prosbe mam komara z silnikiem tzn jajo z biegami w rece i robie remont silnika lecz mam problem z zlozeniem kopniaka :/ mogl bym dostac jakies porady lub jakies zdjecie ? Przepraszam ze sie wtracam ale jestem tu nowy i ogarniam grupe
Sorrki za odkop tematu, ale w swoim 023 po odkreceniu śrub od cylindra nie mogę go zdjąć jakby tłok trzymał, p co chodzi??
Prawdopodobnie trzyma go przyklejona uszczelka.
Ewentualnie tłok zapieczony lub złapany. Spróbuj podważyć delikatnie cylinder czymś płaskim z wyczuciem
Przekierowanie