Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motocykl żużlowy WSK 175
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam serdecznie Smile
Ostatnimi czasy mój projekt motocykla żużlowego z silnikiem wsk 175 dobiega końca i chciałem się na forum pochwalić moim pomysłem, mój plan był taki aby zrobić silnik (na początku wsk 125) na silnik napędzany bezpośrednio z wału korbowego po przez łańcuch sprzęgłowy, kosz sprzęgłowy osadzony na wałku zdawczym a za nim zębatka zdawcza i napęd na tylne koło, tak jak w silniku żużlowym, bez potrzeby skrzyni biegów oraz sprzęgła w tym motocyklu które by nie wytrzymało tych obrotów, z racji tego że pracuje w oleju. Dużo pieniędzy włożyłem w prece tokarskie jak i nowe części do 125, przerabianie zębatki na wał, ponieważ łańcuch sprzęgłowy jest jak zdawczy w wsk Big Grin. Niestety, nie doszedłem do ładu z tą jednostką bo do końca nie przemyślałem że będzie to słabe jak na to w jakich warunkach ma pracować motocykl... kupiłem nawet kartery do stacjonarnego silnika wsk 125 które posiadam. Wtedy pomyślałem o silniku wiatra 175 wał z świetnym rozwiązaniem wieloklinu który ułatwił praktycznie cały montaż sprzęgła (wieloklin taki sam jak wieloklin zębatki zdawczej w wsk) zmieniłem gaźnik na czeskiego jiakova nie dla jakiejś zmiany w mocy czy coś ale dla tego że pegaz się nie mieścił, osadziłem zapłon od jawy 50, przez przetoczenie wirnika na wielkość otworu 19mm taki jak czop walu. Iskra jest bez żadnych problemów nic nie szoruje. jeżeli chodzi o cały szkielet ramę, to kupowałem ją na części okrycia od znajomego tak jak i sprzęgło oraz koła. Jestem optymistą w tym projekcie jednak nie uważam że jest on udany, ponieważ jeszcze nim nie jeździłem, a to nie długo Big Grin co tu dalej mówić, wy oceńcie i pytajcie
Pozdrawiam Smile
http://zapodaj.net/c866427ec75ad.jpg.html
http://zapodaj.net/3e704204fb6e9.jpg.html
http://zapodaj.net/3ebf62a7456b3.jpg.html
http://zapodaj.net/ea2ee0062a6d2.jpg.html
Ale ten łańcuch wał-sprzęgło musi szybko napieprzać Big Grin widzę że pełne zaangażowanie w projekt. Jaki jest set w tym silniku?
Pierwszy raz widzę taki projekt i widzę że jest niezły. Nie zastanawiałeś się nad silnikiem np. Mz 250. A tak poza tym kartery w środku są całkiem puste? Trzymam kciuki. Będziesz robić osłonę na te sprzęgło.

Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka
no właśnie ja też nie wiem coSmile ale jak na 16scie lat to myślę, że super sobie radziszSmile
Ogromny szacunek Wink
Dzięki wielkie, włożyłem w ten projekt dużo pieniędzy ale i dużo serca Smile
Łańcuch wał sprzęgło ma co robić hehe ;D jest zamontowany kranik w ramie, do ramy wlewa się olej i sączy on na łańcuszek aby zapobiec zatarciu Wink Chodzi ci o przełożenia? na wale 13z na koszu 44z zębatka zdawcza 16z i tylna na kole 59 z. Kris zastanawiałem się, AAle cylinder wraz z głowicą jest zbyt duży kiepsko to widziałem, za to 060 jest bardziej zgrabniejszy Smile, osłona na sprzęgło normalnie żużlowa mam ją zrobiona z plastiku nie ma na zdjęciu bo akurat łańcuch zakładałem Big Grin. Kartery puste brak oleju bo niby co by miał smarować Big Grin
Dzięki wielkie Mateusz, tak mam 16 lat i właśnie przez to tyle czasu trwa ten projekt Wink uczę się metodą prób i błędów dużo pytam w różnych środowiskach, różnych ludzi, dużo czytam o wytrzymałościach danego materiału, oraz bardzo przydatne są artykuły Tomasza Sałka .
Pozdrawiam Smile
Właśnie sprawdzałem czy zapłon od jawy 50 wyda, ustawiłem zapłon czujnikiem zegarowym oraz żarówką na akumulatorze, iskra jest dobra, co prawda nie taka jak w ogarze 205 Big Grin ale jest dobra. do końca zostało mi zespawanie tulejki na kolanko bo wydech nie do końca pasuje jak trzeba, na razie to tyle, zdam relacje z próby odpalenia tego cuda Big Grin
(28-08-2015 14:32:03)koi7 napisał(a): [ -> ]Dzięki wielkie Mateusz, tak mam 16 lat i właśnie przez to tyle czasu trwa ten projekt Wink uczę się metodą prób i błędów dużo pytam w różnych środowiskach, różnych ludzi, dużo czytam o wytrzymałościach danego materiału, oraz bardzo przydatne są artykuły Tomasza Sałka .
Pozdrawiam Smile

Super. Są jeszcze młodzi co szukają w literaturze, chce im się i robią. A nie że czekają na rozwiązanie na tacy. Brawo. Trzymam kciuki za projekt(i w tym wypadku jest to projekt przez duże "P")
Wielkie dzięki za dobre słowa Wink jasne że nagram próbę odpalenia Smile
O ja pier... To już nie jest WSK'a tylko motocykl, na miarę profesjonalnisty!!! Życzę powodzenia, w budowie, będę śledził postępy, bo gołym okiem widać, że wkładasz w to dużo serca.ok
A ubranym okiem to co widać ratuś? Big Grin

To ta rama co ją widziałem ostatnim razem? Czy mam jakieś dziury w mózgu?
Jak żużlowy to hamulców nie powinien mieć Wink
Nie widać tam hamulców!
SUUUUUPEr projekt!!!
Gratki wielkie
Hamulców brak, ewentualnie przechylić maszynę na prawo i zaszurać hakiem hehe Big Grin. Dzięki wielkie chłopaki Smile, Jurek wtedy jeszcze nie było takich planów Big Grin Jeszcze raz dzięki Smile
W dwusuwie średnio bez hamulca, będziesz hamować silnikiem i to przy dość dużych prędkościach obrotowych. Jakiś kill switch albo chociaż guzik od odcinania zapłonu żeby dać gazu w opór i żeby iskry nie było, żeby miał smarowanie, takie rozwiązanie by się przydało aby uniknąć pracy bez smarowania silnika.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie