Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pęknięty tłok w simsonie - jaka może być przyczyna
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam! Poskładałem mojego simsona po remoncie(i przeróbce na 70 przy okazji), i wszystko pięknie jeździło, silnik chodził tak jak powinien, bez żadnych stuków itd. Zrobiłem ok. 20 km, pilnując przy tym temperatury i nie dając mu więcej jak 5000 obr/min, bez jakichkolwiek problemów. I jadę normalnie, temperatura cylindra średnia, jeszcze nie za wysoka i nagle z silnika rozlega się taki stukot, tak jakby zębatka kopki przeskakiwała i zablokowało się tyle koło, szybko dałem na sprzęgło i zgasiłem. Gdy podepchałem do kolegi i już miałem się zabierać za spuszczanie oleju(bo myślałem że to coś z kopką) popchałem do przodu i do tyłu na biegu ze sprzęgłem i kopka zaczęła działać, tłok się obracał, próbuję odpalać i nic, mimo że iskra była i paliwo było, raz tylko strzeliło z tłumika, a przy pchaniu był ten zgrzyt i znów się zablokowało, więc ściągnęliśmy cylinder, i okazało się że tak: cylinder nietknięty, zero rys, zaś tłok cały w opiłkach, pierścienie całe, a na dole od strony gaźnika tłok z dwóch stron był w miarę symetrycznie ukruszony, i to duże jego kawałki(praktycznie cała nóżka z dwóch stron, tak że został tylko taki szpic na środku). I pytanie: co mogło być przyczyną czegoś takiego? Tłok MZA normalny 2 pierścienie, i dodam jeszcze że kartery były roztaczane na wysokość progu w karterach o który opiera się tuleja i on początkowo jak pierwszy raz założyłem cylinder to blokował tłok, ale go po obydwóch stronach zeszlifowałem pilnikiem do takiej szerokości jak miał w 50tce i tłok wchodził ze sporym luzem i zatrzymywał się dopiero na płukach, dużo niżej niż najniższe położenie wału i po poskładaniu nie było słychać żadnych stuków ani nic.
Zdarza się. kup nowy, lepszy tłok i tyle.
Big Grin
tylko w tym problem, że raczej ciężko o coś lepszego od MZA, dostać enerdowski do 70 jest ponad moje możliwości, co najwyżej mógłbym spróbować z tłokiem od hondy dio.
Przecież na jackmotors jest wbród dobrych tłoków do simsonów.
Asso, zt tuning, itd itp.
zt tuning, podobno cena za nazwę tu jest... ale ja nie narzekałem Smile
no właśnie tu z ceną problem jest. Ale dalej się zastanawiam, jak to możliwe żeby tłok sam z siebie pękł, rozumiem spuchnięcie itp. ale o czymś takim nie słyszałem. Ale najgorsze i tak jest to że silnik do rozbiórki.
Tego od hondy z JM nie kupuj, chyba że może oryginalny będzie lepszy. Ale simson jest słabszy na tym tłoku.
(13-08-2015 12:38:21)Taśma napisał(a): [ -> ]zt tuning, podobno cena za nazwę tu jest... ale ja nie narzekałem Smile

Przecież zt-tuning to tłoki barikit.
zt używam i polecam, wytrzymuje straszne katorgi u mnie.
Nawet ponad 13000 rpm i nic się nie dzieje
W każdym razie i tak muszę silnik rozebrać żeby odłamki wyzbierać, a tłok dam znów MZA, może trafiłem na jakiś trefny po prostu. Tylko dalej nie wiem jak w seryjnym 70 mógł pęknąć tlok, i to tak symetrycznie z dwóch stron
Kup tego zt i po problemie... mza to syf.
Mza naprawde malo komu wytrzymuje, szczegolnie w tuningach, nawet tych najmniejszych. Kup cos lepszego jak ci koledzy każą a nie sie w syf pakujesz znowu...
http://www.jackmotors.pl/tlok-simson-s70...-4032.html A ktoś wie co to za tłok? Jak pisałem, na proponowany tu zt-tuning mnie po prostu nie stać(dla człowieka bez stałych dochodów 200zł to jednak są pieniądze, a i nie wszystko w pierdzika idzie)
Black Racing,keystone na jackmotors -tyle w temacie Tongue
(29-01-2016 21:33:08)simsorynka napisał(a): [ -> ]Black Racing,keystone na jackmotors -tyle w temacie Tongue
Czy Ty patrzysz kiedy był ostatni post pisany
Stron: 1 2
Przekierowanie