Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, robiłem mały remont w ogarze, m.in. wymieniłem tłok, pierścienie, wszystko ładnie wyczyściłem. Pierwsza próbna trasa, w miarę ok. Z popychu załapał. Raz nie mogłem go odpalić, ale przedmuchanie wężyka pomogło (czyli brudny układ paliwowy), wróciłem wyczyściłem bak, kupiłem nowy filtr powietrza. W międzyczasie przedmuchałem filtr powietrza sprężarką. Puszkę filtra zakleiłem gorącym klejem i owinąłem taśmą (i tak mam w planach stożek) a jak nie to i tak bez problemu można odkleić Tongue Kolejnym problemem było sprzęgło, które cały czas ciągnęło. Śrubka od regulacji się skończyła, dorobiłem nową i wydaje mi się ,że sprzęgło jest już OK. Ładnie odpalił (oczywiście z popychu) chwilę pojeździłem i odstawiłem do garażu. Po 30 minutach chciałem jeszcze raz odpalić i nie chciał :/ Więc moje pytanie do was to: Dlaczego pomimo remontu, czystego układu paliwowego itp. cały czas ma problemy z odpalaniem? Dlaczego nigdy nie chce odpalić z kopniaka? (nie, nie ślizga się ani nic)
U mnie problemy z odpalaniem się skończyły, odkąd wywaliłem kondensator do puszki narzędziowej. Odpala od kopa nawet jak jest ciepły. Jedynie po dłuższym postoju muszę porządnie gaźnik przelać i tak ze trzy razy kopnąć.
Odłączyć kondensator? Tak zupełnie? To za co on jest odpowiedzialny?
(06-08-2015 23:34:40)Qnieteq napisał(a): [ -> ]Odłączyć kondensator? Tak zupełnie? To za co on jest odpowiedzialny?
Nie, nie odłączyć (bez niego nie odpalisz w ogóle). Fabrycznie jest on montowany pod klapką gdzie są platynki, i bardzo się tam przegrzewa czego kondensator "nie lubi", można przedłużyć przewód i umieścić kondensator np. w puszcze narzędziowej (ważne żeby miał styk z masą - np. zrobić mu obejmę z blachy aluminiowej i przykręcić to całe do śruby mocującej puszkę a przewód do kabelka który wychodzi z kondensatora).
Oprócz tego ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Jaka powinna być przerwa na świecy?
Przerwa na świecy powinna być 0,4 mm.
Rozumiem, że takie rzeczy masz sprawdzone:
- ustawienie zapłonu
- skład mieszanki (jaki kolor ma elektroda świecy?)

Spróbuj też podmienić świecę, cewkę, kondensator - czasem niby są dobre a nie są. :-)
Za chwilę upewnie się jeszcze co do świecy i zapłonu. Mieszanka 1:25 bo dotarcie. Jeśli to nie pomoże kupię cewkę i kondensator. Ostatnio świeca była czarna :/ Ze świecą to mam taki problem ,że chodzi od kilku lat na jednej jakiejś starej świecy (próbowałem iskre f80 i f100)
Czarna świeca - za bogata mieszanka. Zaolejona czy tylko czarna? Jaki olej lejesz do mieszanki?

Zapłon to podstawa. Sprawdź go dokładnie i dopiero dalej można kombinować.
Wcześniej był olej sthila, teraz z braku laku wlałem mixola ,ale nie sprawdzałem jaka jest świeca (na mixolu). Jak zubożyć mieszankę? Iglica na jaki rowek?

Edit: Przerwa na świecy prawidłowa. Po paru kopach czarna i mokra :/

Edit 2: Przerwa na platynkach 0,40 taka jak na świecy (chyba zapłon to dla mnie czarna magia). Iskrzy na platynkach
spróbuj zmienić "technikę odpalania" :-) Na zimnym silniku bez gazu , na nagrzanym full gaz. Jak regulacje są ok to powinno pomóc szczególnie przy mocno nagrzanym silniku 223 jawki.
Przekierowanie