Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Simson s51 by Szymon
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Zacisk nie spadnie, nie ma szans, już sprawdzałem wielokrotnie, teraz jeżdżę i tylko czekam żeby wcisnąć ten hebel :F

A dziwnie wygląda, bo dopiero wieczorem się skapłem że zamontowałem go jakoś "nie tak" facepalm Jak będę sprężyny w lagach wymieniać to go przerzucę na lewą stronę i do tyłu. Ogólnie mocowanie zacisku itp. to jest samoróbka.
Ja bym raczej się obawiał, że mocowanie po prostu pęknie, a zacisk razem z tarczą się obróci i przywali w lagę. Nie bez powodu w jakichś 99% seryjnych konstrukcji zacisk jest przed, a nie za lagą.
No właśnie o tym napisałem, w przyszłym tygodniu się zrobi tak jak powinno być. A zresztą to raczej skrajna sytuacja żeby taki hebelek rozerwał blachę 5mm.
A jak tymczasowo to spoko. Z czego zapakowałeś tarczę?
(06-07-2019 16:52:25)seler1500 napisał(a): [ -> ]A jak tymczasowo to spoko. Z czego zapakowałeś tarczę?

Tarcza i zacisk to Suzuki gn 125, dystans dotoczony, przerobiona piasta, mocowanie zacisku samoróbka, klamka z pompką i przewodem prawdopodobnie china. Ale ja tego nie robiłem tylko sobie to zamontowałem, bo taki gotowy zestaw okazyjnie kupiłem.

Dziś natomiast bezawaryjnie zrobiona trasa około 100km.



Wpadły zapowiadane zmiany. Wyeliminowany wyciek z pod prawej kapy, ale najbardziej w oczy rzuca się dolny wydech. Nie wygląda źle. Poza tym zrobiłem mały przegląd (olej, zapłon, gaźnik itp.)







Z czasem kolejne aktualizacje.
Jeździ jak zwykle, nie ma co zrobić Big Grin







W najbliższych dniach wyczyszczę gaźnik i złożę na nowej uszczelce, bo ta co jest lubi się strzępić i zatykać dysze. Wymienię też filtr powietrza bo ten co jest nie był zmieniany chyba od nowości, raz go tylko myłem, moim zdaniem jeśli czyścić gaźnik to dolot powietrza też. Inaczej to trochę bez sensu. Myślę nad zwykłą kierownicą, zobaczymy.
No skoro nie udaje nawet enduro to zwykła kierownica będzie bardziej estetycznie się prezentować. A co do czyszczenia to wyznaję podobną zasadę.
Ostatnio lepsza sesja
Kosz sprzęgłowy się odzywa, no ale czego się spodziewać po takim przebiegu.











Tak to bezawaryjnie.
Czas na zmiany i remont. Z wizualnie to 100% DDR planuję z tarczą na przodzie a silnik podłubię na tyle na ile umiejętności pozwolą. W międzyczasie kupiłem Simsona sr50 z przeznaczeniem na handel i części do mojego, mam z niego dekle silnika oryginalne ładne, przełączniki itp. Niedługo możliwe że pojadę po drugą sr-ke i z niej zeswapowałbym silnik (mój ma duży nalot...) a tamta sr-ka od nowości 9000km przebiegu. Szukam też w miarę dobrego cylindra DDR co by wybić tuleję i pogrzebać w cylindrze... oczywiście silnik i tak będę remontować. Jeszcze zastanawiam się nad pojemnością, skrzynią itd...

Ograniczyłem jazdę nim do minimum bo sprzęgło i zębatka wału są już tak wyjechane (na sprzęgle też ogromne luzy i na łożyskach) że chodził jak sieczkarnia. No ale na ostatniej przejażdżce nity na magnecie się poluzowały mocno, ścięło klin, zgasł i tak już od tego czasu stał. Zapłon na pewno wleci DE i spawany wahacz.

Demontaż kopki :F


Dekle zmienione na oryginalne





Drugi silnik co miałem, wymiana dekli. W całkiem ładnym stanie był.



Powoli następuje rozbiórka i sprzedaż tuningowych części. Muszę znaleźć oryginalne błotniki, kierunkowskazy... czeka mnie prostowanie stelaża i ogólnie dużo pracy.



Mógłbyś podać średnicę przednich teleskopów?
Rura ślizgowa ma 30mm a goleń 40mm.
I ja też z ciekawości i apropos zawieszenia - jaka jest długość od górnej półki do osi koła?
Będziesz robił wizualnie full-ori?

No i poszukuję też wymiarów piasty przedniej - szerokość i średnica, masz może luzem oryginalną żeby to zmierzyć?
Laga od końca do środka osi koła ma jakieś 69cm.
Piastę mierzyłem na moto bo nie miałem luzem żadnej, średnica w najszerszym miejscu czyli tam gdzie zaczepia się szprychy to 16cm, po środku około 14cm, a środek czyli tam gdzie klocki to chyba standardowo 125mm
Szeroka na jakieś 7,5cm.
Podziękował ślicznie!
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Przekierowanie