Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Walka z motoryną trwa, pomocy!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.

W mojej motorynce Pony M2 mam wielki problem z silnikiem. Ponad pół roku temu wszystko działało jak w zegarku, ale padł kondensator i wypalił się przerywacz. Wtedy okazało się, że świeca ledwo się trzyma, a ja nie wiedząc o tym zerwałem gwint w głowicy. Zaczynała się zima więc postanowiłem wyremontować ten silnik.
W silniku zostały wymienione na nowe: simeringi, pierścionki, głowica, uszczelki, świeca (Iskra F80S), przewód wn, cewka wn, przerywacz, kondensator, gaźnik (GM12F), dodałem filtr paliwa. Mimo nowych części i regulacji silnik nie działa.
Zapłon ustawiałem na 3mm przed GMP i 0,3/0,4mm na przerywaczu, a Wy jak ustawiacie, bo uważam, że te 3mm to za dużo.

Podczas próby odpalenia na pych czasem się udaje, ale motorynka pracuje tylko na wysokich obrotach, na odkręconej manetce gazu. Po zmniejszeniu, lub puszczeniu gazu silnik traci obroty i gaśnie. Na ciepłym silniku czasem udaje się odpalić z kopniaka, ale jest taka sama sytuacja.
Dziś zobaczyłem, że między żeberkami w cylindrze jest niespalony, czarny olej. Okazało się, że uszczelka pod głowicą jest cała, tylko ewidentnie był przedmuch. Wyczyściłem to i mocno skręciłem. Nadal silnik ma tylko wysokie obroty. Czego to może być wina i jak to naprawić?
Pomóżcie, co jeszcze mogę sprawdzić?
3mm to jest idealnie jak jest mniej lub więcej to silnik po prostu źle pracuje. Pisałeś, że wymieniłeś gaźnik, próbowałeś założyć ten stary? Spróbuj dać mu trochę benzyny pod świecę jak odpali normalnie to wina gaźnika. Ja stawiam na gaźnik musisz go wyregulować bo dostaje albo za mało paliwa albo za dużo, a i sprawdź czy nie dostaje lewego powietrza Tongue
Może jest zerwany gwint na szpilce cylindra .
Może łapie lewe na króćcu.
Gwinty szpilek są dobre, bo po zrzuceniu głowicy przykręciłem ją bez problemu. Tym razem mocniej ją dokręciłem.
Jutro zrobię nową uszczelkę pod gaźnik, ale myślę że ta spełnia swoje zadanie.
Jak nie lewe powietrze, to co to może być? Silnik odpala, ale tylko na odkręconym gazie. Pracuje też tylko na odkręconym gazie, na wysokich obrotach. Jak zmniejszam gaz to silnik gaśnie Sad
Przekierowanie