Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wymiana silnika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Siemanko. Planuje u siebie wymienic silnik, ze względu na ukręconą szpilkę cylindra, łapanie lewego powietrza i nadłamany karter przy podstawie zapłonu i zastanawiam się, czy lepszy będzie 023, czy jednak 019. Byłby do użytku na codzień i jednak więcej mocy w 019 by się przydało, ale nie wiem jak to faktycznie jest z tą skrzynią, czy faktycznie się tak sypie?
Ja mam swojego z 019 i zrobilem niedawno remont silnika ( przejechane 19 000 km). Skrzynie zostawilem bo byla w niezlym stanie wiec zalezy jak trafisz. Jezeli ktos nie katowal i dobrze docieral to posluzy bezawaryjnie, ale prawda jest ze 023 mniej awaryjny.
Noo to ładnie Big Grin Dzisiaj tata mi zadzwonił, że wchodzi do piwnicy a tam kałuża oleju... Nie ma sensu chyba robić tego silnika, bo taniej wyjdzie mnie kupno nowego. Nie wiem, czy 019 podoła mojemu użytkowaniu, bo lubie na wysokich obrotach biegi zmieniać Big Grin Ale z kolei prędkość rzędu 55km.h do mnie przemawia, bo z 023 leciałem max 43 :F
Dobre 023 leci 50 km/h. 019 nie miałem, ale jak kupisz zadbany silnik to z biegami nie powinno być problemu Tongue
Jak chcesz na wysokich obrotach zmieniac biegi to po prostu odczekaj odrobine az spadna obroty i beda na podobnym poziomie co jak wrzucisz nastepny bieg, skrzyni nie powinno sie wtedy nic zlego stac i nie bedzie takich mocnych trzaskow. A nie myslales nad przelozeniem silnika z charta albo simsona? Troche wiekszy wydatek ale raczej pewniejsza konstrukcja

Nie jezdzilem nigdy 019 ale pewnie roznica pomiedzy 1 i 2 biegiem jest wieksza niz pomiedzy 2 i 3 jak to zwykle jest. Wiec na jedynce nie rozpedzasz sie do odciecia tylko do troche nizszych obrotow (2/3 i te okolice) zeby zlagodzic trzaskanie przy zmianie biegow. Na dwojce juz normalnie
nowego nie kupisz
nie wiesz co kupisz
Miałem obydwa te silniki i obydwoma jeździłem na co dzień i polecam 023.
Niby jak zadbany 019 w dobrym stanie to jakoś się trzyma ta skrzynia no ale jest ryzyko i ogólnie dodatkowy problem, gdybym ja robił sobie jeździdło na co dzień to albo silnik charta albo simsona, te dezamety są za wolne i za słabe (nie liczę 027)
A żeby wsadzić silnik Charta to dużo przeróbek? Od razu mówię, że ramy nie chce ruszać

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka
(26-07-2015 00:51:17)KubaBDG napisał(a): [ -> ]A żeby wsadzić silnik Charta to dużo przeróbek? Od razu mówię, że ramy nie chce ruszać

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Jak nie chcesz przerabiać to silnik od simsona Wink tylko trzeba koło obrócić Wink
Wątpię że podpasuje idealnie pod łapy silnika

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka
Do silnika charta wystarczą dwie blaszki z otworami 8mm, odległość między nimi już musisz określić przy montażu, silnik 023 śruby mocujące ma jedną pod drugą a w charcie górna jest przesunięta w tył przez co taki silnik był by mocno na dół skierowany.
Chyba nie będę aż tak kombinowal bo z zapłonem bym musiał myśleć jak to sensownie pochować. Może kupie 023 a mojego zostawię jako ewentualnego dawce

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka
Zrob se lekki tuning cylindra, 2 dziurki mocy wiecej i tez sie bedzie bujac to 55 na godzine Smile
A właśnie, robił ktoś porting w 023?

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka
Do portingu co jak co lepsze jest 019. Gdyż nie ka tego przeskoku między 1-2 jak w 023 co się przydaje gdyż jak wiadomo po portingu traci się elastyczność.
Stron: 1 2
Przekierowanie