Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 50-T-1 Silnik odpala ale nie pracuje prawidłowo.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Jakieś 12 lat temu robiłem mieszankę i pomyliłem butelki z olejem. Zamiast mixolu benzynę zmieszałem z olejem silnikowym. Nie wiem, czy moja pomyłka ma jakiś związek z usterką, która pojawiła się prawie od razu. Spaliłem może jeden litr tej mieszanki zanim się zczaiłem a silnik stracił moc, gasł, jak pracował to strasznie dziwnie. Na obroty wchodził jakieś 3 razy wolniej niż zwykle. Myślałem, że to gaźnik, więc zacząłem z nim walczyć, aż w końcu dla pewności kupiłem nowy. Nie pomogło. Nie pamiętam co dokładnie jeszcze robiłem, bo to było jak wspomniałem ok 12 lat temu, ale wymieniłem wszystko co się dało od góry. Dostał nowy tłok (nie wiem po co), pierścienie, tuleje korbowodu i sworzeń tłoka. Cześci kupiłem razem z gaźnikiem, więc co miałem wymieniłem na nowe. Szlif cylindra był spoko.
Nie pamiętam już jak, ale w jakiś sposób zauważyłem, że silnik nie gaśnie jak zatkam dolot powietrza. Zasłaniam filtr szmatą i zaczyna pracować lepiej i czuć trochę mocy. Skąd może brać się lewe powietrze? Gaźnik był sprawdzany w innym egzemplarzu i jest w porządku. Nigdy nie rozbierałem silnika, bo aż tak dobrze się nie znam. Po wymontowaniu iskrownika jest dostęp do takiego gumowego pierścienia uszczelniającego wał. Takie coś czarne z tak jakby sprężynką w środku. Czy zły stan np. takiego pierścienia może mieć wpływ na taki stan rzeczy.
Znacie się, pomóżcie Smile Dziadek woził mnie tym Rometem na baku od paliwa jak miałem 3-4 lata. Teraz mam 30 lat i bardzo chcę znowu nim wyjechać na ulicę. Chcę go powoli odrestaurować i zachować. Dziś po 12 letnim postoju odpalił i tak jak kiedyś gasł, jak tylko zabierałem szmatę z gaźnika Tongue
Simmeringi na wale wymień
Jest jakiś sposób na zsunięcie z wała koła iskrownika bez odpowiedniego przyrządu? Miałem kiedyś do tego specjalną "kręciąłkę" ale dziś nie mogłem jej znaleźć.
Mozesz wykorzystac sciagacz 3 ramienny ale to grozi wykrzywieniem
Ściągacz sobie kup Panie, to elegancko zejdzie Wink
8 zł ściągacz, 20 zeta rozpierdzielone magneto.
Chyba jasne co lepsze.
(09-07-2015 23:23:10)KeiSangi napisał(a): [ -> ]8 zł ściągacz, 20 zeta rozpierdzielone magneto.
Chyba jasne co lepsze.

Masz na myśli tę pierwszą opcję? Tongue


W Księżynie niedaleko Białegostoku jest zajebisty sklep. Przed chwilą dzwoniłem i ucieszyłem się na informacje, że w dalszym ciągu mają tam wszystkie części do ROMETÓW. Jadę tam po ściągacz i te simmeringi wała.
Jeszcze jest opcja że byś sobie złe magneto kupił i roz*ebał wał. Wtedy to już raczej problem.
Nie każdy Ignaś jest tak utalentowany jak Ty. Ściągacz 3 ramienny i obserwuj co się dzieje, wrazie nie dostał byś ściągacza (oryginalnego).
Spadaj, czepiasz się mnie jak rzep do psa.
Najlepszy org ściągacz, musi być bo zbyt na to jest.
Bez problemu udało się kupić ściągacz i simmeringi. Zdjąłem koło, iskrownik, wygrzebałem simmering i zabrałem się za drugą stronę. Po zdjęciu pokrywy oczom mym ukazał się taki widok jak na zdjęciu.



Nikt nigdy raczej się tam nie grzebał co było widać po podkładkach zabezpieczających i zawleczkach na sprzęgle.

Nie wymieniłem tego simmeringa tylko go podepchnąłem. Trudno mi stwierdzić czy wszystko jest w porządku, bo w gaźniku się zablokowała przepustnica ale są zmiany. Pali bez zatykania dolotu szmatą i gaśnie po zasłonięciu dolotu ręką. Przedtem jak przygasał po wciśnięciu pompki na gaźniku gasł od razu a teraz ten zabieg podkręca obroty.

Nie udało mi się przywrócić normalnej regularnej pracy silnika. Mam nadzieje, że powodem tego jest ta przepustnica.
Postanowiłem, że rozłożę silnik, wyczyszczę i wymienię wszystkie uszczelki. Nie jestem mechanikiem i nigdy tego nie robiłem, ale wydaje mi się, że konstrukcja nie jest zbyt bardzo skomplikowana tak, abym miał problem z poskładaniem wszystkiego do kupy.

W poniedziałek jadę kupić nowy gaźnik i uszczelki. Muszę wszystko kupić od razu, bo mój Romet stoi ok. 50 km od sklepu w którym mają wszystkie części.

Zamierzam kupić uszczelkę pod cylinder i głowicę, podkładkę miedzy cylinder i gaźnik, 3 duże uszczelki od obudowy i pokryw, 2 simmeringi na wal korbowy (bo chyba lepiej po każdorazowym ich wyjmowaniu zakładać nowe) i simmering na wał główny. Jak będą to kupie 3 zawleczki do sprzęgła. Podkładki zabezpieczające pewnie będzie można wykorzystać ponownie, więc to chyba cała lista zakupów.

Będę Wam bardzo wdzięczny, jak napiszecie mi czy jeszcze coś powinienem kupić i co powinienem wiedzieć zanim zabiorę się za silnik.
Możesz zrobić przegląd tarcz sprzęgła jeśli sa zużyte to kup nowe.
Możesz też wymienić łożyska na wale.
(11-07-2015 13:41:27)TheNight napisał(a): [ -> ]Możesz zrobić przegląd tarcz sprzęgła jeśli sa zużyte to kup nowe.
Możesz też wymienić łożyska na wale.

Sprzęgięłko jest spoko. Sprawdziłem jak dobierałem się do simmera.
Co do łożysk, to dobry pomysł. Wymienie wszystkie jakie są.
W kołach też> >??
Stron: 1 2
Przekierowanie