Witam. Od dawna polowałem na Charta, ale w mojej okolicy albo nie było wcale, albo mocno za drogie. Ostatnio zobaczyłem takie ogłoszenie
http://olx.pl/oferta/romet-chart-pilnie-...cea196961b . Napisałem, czy nie chce wymienić się za mojego ogara, zgodził się. Wczoraj o godzinie 22:30 wróciłem z nowym zakupem do domu, a dzisiaj zacząłem prace nad nim. Na pierwszy ogień poszedł silnik. Gdy chciałem założyć zapłon, zobaczyłem, że gniazdo na klin jest rozbite, więc rozpołowiłem silnik, aby oddać wał do naprawy.
Ze względu na to, że Chart jest daleki od orginału zastanawiam się nad zrobieniem go w stylu enduro. Jakie modyfikacje polecacie?
Decyzja zależy od ciebie, na forum jest kilka w wersji enduro, i fajnie wyglądają z tym tłumikiem idącym górą, a oryginałów jest w ciul i jeszcze więcej.
Po co robić na oryginał skoro brak papierów? A najlepiej załatw papiery i rób Enduro jeżeli ci nie szkoda
Ew. przeróbki będę robił tak, żeby można było wrócić do orginału. Masz jakieś pomysły, oprócz tłumika górą?
Siedzenie wiesz, takie do góry wyje**ne jak w simsonie i jeszcze bardziej
To przez to, że są amory z MZ. Raczej je zostawie, bo bardzo dobrze amortyzują.
simson nie ma. podgietego siedzenia
co najwyzej enduro ma wiekszy przeswit
chart mocno zmeczony
Na zdjęciach kiepsko wygląda, ale na żywo nie jest tak źle. Jak jeszcze skończę go czyścić z kilkuletniego błota to powinien jakoś wyglądać...
Tłumik górą, wsporniki ramy, błotnik przód wysoko, kierownica renthal, kratka na lampę i wychodzi elegancko
przymierzalem sie do kupna tego charta na czesci
rob na enduro fajna sprawa a jesli potrzebujesz jakis czesci to pisz mieszkasz chyba gdzies niedaleko wiec mozemy sie zgadac
Wojsławice, jakieś 50 km od Zamościa. Podoba mi się twój Chart i jeśli nie masz nic przeciwko to będę się na nim wzorował.
Chart będzie robiony na enduro.
Nie dawno przyszedł nowy wał ten z czarnymi przeciwwagami. Razem z wałem wymieniłem też łożyska na fłt i simmeringi. Silnik jest już społowiony, czeka na założenie cylka i zapłonu. Mam tylko problem z gaźnikiem, bo org bing jest w tragicznym stanie, a w garażu mam tylko gm12f z komara. Myślę nad rozwierceniem go do 14mm i może nad zmianą dysz. Jakie dysze byłyby dobre do seryjnego silnika?
Na razie montuje org zapłon, ale z czasem planuję przerobić na 12V 120W wg pomysłu BigSofta, ale brakuje kasy...
Co do silnika to planuję 60/4 + gaźnik i głowica z simka. zastanawiam się tylko czy przerabiać org cylinder czy kupić z simsona, ale wtedy będzie problem z montażem gaźnika. Czy ktoś montował ten cylinder do charta? Co dokładnie trzeba przerobić?
Jeśli chodzi o ramę to została ona wyczyszczona, zrobiona została również tymczasowa elektryka tzn. światłą przód i tył.
Wczoraj przyjechał do mnie Stachu2011 swoim chartem i kupiłem od niego tylny błotnik oraz klosz lampy tył.
Chart po miesiącach ożył. Zostało dokupić pare drobiazgów.
Prośba do Was, możecie podać długość śrub od pokryw? Będę wdzięczny
Sorry za post pod postem, ale czy ta stacyjka
http://www.jackmotors.pl/stacyjka-simson...d-649.html podejdzie do charta? W sensie czy na pozycji 0 zwiera z masą?