Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zapłon od Charta w Dezamet 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
ustawisz bez lampy, nawet suwmiarkom tylko więcej zabawy i czulości ( LOL ) z Twojej strony będzie potrzeba
jak widziałeś na moim filmiku ja przykręciłem podstawkę na oko i bylo ok
pamiętaj że w silnikach 023 019 017 taki zaplon nalezy ustawić na cache "P"
Masz fotkę jak to u mnie jest mniej więcej ustawione.
Właśnie dla Ciebie zdjąłem pokrywę.
http://ifotos.pl/zobacz/P1020955J_wwsewep.jpg
U mnie prawidłowe ustawienie jest mniej więcej na środku otworów regulacyjnych.
Za dużo mi to nie mówi, bo magneto zasłania. Ale może moduł padł? Bo trochę poczytałem w necie i ludzie którzy mieli takie przypadki wymieniali moduł i chodził. Idzie jakoś go sprawdzić?
[attachment=9049]Może to być wina modułu, a sprawdzałeś na innej świecy?
Sprawdzałem i też iskra jest, ale nie pali. Teraz zadam głupie pytanie, ale jak mam sprawdzić to miernikiem?(wersja dla zielonych) bo miernik mam, ale jedyne co nim robiłem to sprawdzałem ładowanie w samochodzie :F
Łap.
https://www.youtube.com/watch?v=es83sStN4NU
Ja powiem Ci że u mnie iskra na tym zapłonie jak zdęjmę fajkę to skacze tak na 1-2cm, jest hiper mocna.
z tego co kiedys napisał bodajże BigSoft, nie da sie sprawdzic dokladnie modulu mienrnikiem wiec raczej pomysl odpada
Ok, ale jak sprawdzić to na module? Mam przykładać końcówki miernika do moduły np w miejscu wyłącznik i to od razu po lewej np? Tak parami?
A co do iskry to powiem Ci, że u mnie na Iskra 80 i 95 iskra jest taka no, bez szału
Może uda mi się załatwić na podmiankę moduł i cewkę to wtedy sprawdzę co padło
(14-05-2015 21:52:23)Supryk napisał(a): [ -> ]z tego co kiedys napisał bodajże BigSoft, nie da sie sprawdzic dokladnie modulu mienrnikiem wiec raczej pomysl odpada
Fakt nie do końca da się to sprawdzić miernikiem za 30 zł bo może mieć spore przekłamania.
Ale samo sprawdzenie coś nam pokaże.
Kuba musisz przyłożyć miernik tzn.końcówki do styków modułu wg. schematu jaki podałem
Najłatwiej sprawdzić podmieniając jak piszesz.
To będę załatwiał wtedy. Dobrze, że już mi to magneto nie ociera i iskra się pojawiła. A winowajcą braku iskry był odpięty kabel od impulsatora, a ja kretyn tego nie zauważyłem :F
(14-05-2015 22:08:15)KubaBDG napisał(a): [ -> ]To będę załatwiał wtedy. Dobrze, że już mi to magneto nie ociera i iskra się pojawiła. A winowajcą braku iskry był odpięty kabel od impulsatora, a ja kretyn tego nie zauważyłem :F
Tylko jak podmienisz i będziesz wiedział co padło to się pochwalWink
Oczywiście, że tak Wink Nie cierpie jak ktoś prosi o pomoc, ktos sie naprodukuje a autor problemu ma potem w dupie i nie napisze nawet co było
Jakby dalej nie palił to polecam wstrzyknąć paliwo do cylindra, wkręcić świecę i biec obok motorka na wbitym 2. To jest chyba najskuteczniejszy system odpalania. (jakby nie pomogła dalsza zabawa z tym zapłonem).
Paliwko już mu podlałem, a na pych nie mam jak na razie bo wszystko zwisa sobie z silnika, bo chce na razie zrobic tak, żeby palił a potem to wszystko ładnie pochowam
KubaBDG napisał(a):Podobno musi zagadać nawet przy Nie ustawionym zapłonie, ale może źle chodzić. Może Świeca do dupy?

W 027 tak, oczywiście jeżeli masz oryginalne otwory regulacyjne (nie poszerzane itd).


KubaBDG napisał(a):Ustawie zapłon bez lampy?

Oczywiście, że tak. Od tego masz strzałkę na impulsatorze i cechy na magnecie. W przypadku silnika 023 i podobnych, które kręcą się w prawo (patrząc na magneto) - ustawiasz zapłon tak, aby wyprzedzenie wynosiło 3mm przed GMP, w momencie, gdy strzałka na impulsatorze oraz kreska przy literce "P" na magnecie się pokryją ze sobą.

Odnośnie tego schematu wyżej - nie sprawdzisz czy moduł jest sprawny w ten sposób. Powodów znalazło by się kilka lub więcej. Jedyne co ta metoda Ci pokaże to to, czy rezystor podciągający do masy jest sprawny. Ponadto sam moduł może generować iskrę, ale będzie ona zanikać, przeskakiwać w nieodpowiednim momencie itp. itd. Wystarczy, że będzie uszkodzony układ RC w obwodzie bramki tyrystora albo kondensator wykonawczy...
Stron: 1 2 3
Przekierowanie