17-02-2012, 20:26:54
17-02-2012, 20:43:39
Wziąść metalową rurkę na podobną szerokość co tuleje i wybić.
17-02-2012, 21:28:21
zamiast rurki może być jakaś śruba lub pręt stalowy
18-02-2012, 17:42:26
W kadecie jest wąski wahacz i chyba trzeba od razu 2 naraz wybijać , ale mniejsza z tym bo dzisiaj próbowałem już wszystkiego i za chiny nie chce nawet drgnąć .Macie jakiś pomysł żeby je wyciągnąć ?
18-02-2012, 17:58:14
a będziesz nowe zakładał? bo jak tak to stare można palnikiem wypalić
18-02-2012, 18:03:21
nowe będę zakładał , grzałem je ale tą suszarką , ale zaraz spróbuję więcej je z topić
18-02-2012, 20:13:59
Zlej Wd40 albo jakimś odrdzewiaczem podłuż jakąś większą tulejkę pod wahacz i pociągnij za ucha młotkiem przez jakiś bolec wielkości całej tulejki
18-02-2012, 21:13:25
wybij rurką o takiej samej średnicy co tulejka a jak nie to rozwal śrubokrętem , podważaj itd d;
19-02-2012, 16:24:05
Śrubokręty i wd40 nic by nie dały , bo to jak beton było , dopiero po 10 min grzania wyszły
03-11-2015, 22:59:15
Ja najpierw wybiłem ośkę młotkiem przez kawałek kantówki, potem śrubą o twardości 5,5 żeby nie uszkodzić gwintu.
Tulejki zostały w środku ramy więc wziąłem śrubę 12x70 przełożyłem przez tulejkę nakręciłem nakrętkę i wsadzilem w imadło, opierając krawędź ramy w kórej siedzi tuleja o jedną stronę imadła a śrubę o drugą i kręciłem. Wszystko pieknie wyszło.. jak ściągaczem. Tuleje metalową od plastikowej oddziela się tak samo jak od ramy.
Powodzenia.
Ps. Polecam WD40
Tulejki zostały w środku ramy więc wziąłem śrubę 12x70 przełożyłem przez tulejkę nakręciłem nakrętkę i wsadzilem w imadło, opierając krawędź ramy w kórej siedzi tuleja o jedną stronę imadła a śrubę o drugą i kręciłem. Wszystko pieknie wyszło.. jak ściągaczem. Tuleje metalową od plastikowej oddziela się tak samo jak od ramy.
Powodzenia.
Ps. Polecam WD40
03-11-2015, 23:06:05
Powinieneś dostać nagrodę złotej łopaty, odkopałeś temat który ma ponad 3,5 roku
03-11-2015, 23:16:23
Kamilu, może i odkop ale ładnie to opisał, ja robię to podobnie, ale dorobiłem dodatkową metalową tulejkę do której wyciskana tuleja się chowa. Śrubę "ciągnącą" mam M12x1,0 z osi tylnej i nakrętką pod klucz 19, by podczas "wyciskania" nie zerwać gwintu. Przed tym zabiegiem podgrzewam palnikiem gazowym.
Wbrew powiedzeniu "bez młota to nie robota" - tej metody, nie polecam
Aha, Piotrek jako nieliczny na tym forum, skorzystał z opcji szukajki - brawo
Wbrew powiedzeniu "bez młota to nie robota" - tej metody, nie polecam
Aha, Piotrek jako nieliczny na tym forum, skorzystał z opcji szukajki - brawo
31-03-2016, 20:52:14
witam.
Koledzy mam problem może i śmieszne pytanie, ale czy dokręcać śrubę wahacza trzeba do oporu czy ma być z wyczuciem? motorek to romet ogar 125, nie wiem jak było oryginalnie bo śruba odleciała... kupiłem nową i nie wiem czy dobrze zrobiłem dokręcając z wyczuciem ale nie do oporu?
Koledzy mam problem może i śmieszne pytanie, ale czy dokręcać śrubę wahacza trzeba do oporu czy ma być z wyczuciem? motorek to romet ogar 125, nie wiem jak było oryginalnie bo śruba odleciała... kupiłem nową i nie wiem czy dobrze zrobiłem dokręcając z wyczuciem ale nie do oporu?
31-03-2016, 23:06:38
Pisząc śruba masz na myśli nakrętkę?
Jeśli tak to zastąp ją tzw nakrętką samohamowną. Dokręć do oporu, ale nie używaj do tego dodatkowej rurki Klucz nasadowy lub oczkowy.
Jeśli tak to zastąp ją tzw nakrętką samohamowną. Dokręć do oporu, ale nie używaj do tego dodatkowej rurki Klucz nasadowy lub oczkowy.