Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 205 89r by Abbadon
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
niedawno postanowiłem zabrać się za renowacje mojego Ogara z 89r. Ogara nabyłem już chwile temu za 200zł, niestety brak papierów :/. Przeszedł wiele usprawnień (jeśli można to tak nazwać). Pierwotnie posiadał on silniczek 019 który po czasie uległ zniszczeniu poprzez zły stan karterów. padła większa ilość gwintów itp. Silnik 019 poszedł w pudełko i został zastąpiony silnikiem s38. Generalnie Romet ze względu na zły stan ogólny, i brak czasu, pieniędzy i chęci został odstawiony do szopy. Silnik s38 został sprzedany koledze wraz z ramą do niego (renowacja Komarka też trwa Smile ). Teraz nabrałem chęci i postanowiłem wyremontować ten piękny klasyk polskiej motoryzacji. Zacząłem od rozbiórki ramy i ogledzin. Niestety, nie jest kolorowo. Wiele części w ramie jest do wymiany, między innymi bieżnie przedniego zawieszenia (tam gdzie pracują kulki Smile ), tuleje lagów i masa innych pierdółek. Generalnie rama dzisiaj została poddana piaskowaniu. Niestety nie udało nam się skończyć piaskowania, ale jutro się dokończy Big Grin Ze wzgledu na brak czasu nie robiłem dużo zdj. jak do tej pory. Jutro zdam relacje jak przebiegło piaskowanie Smile Załączam kilka zdj. ramy w częściach i w drodze do piaskowania Big Grin (dokładnie mam tylko 2 zdj., gdyż tak jak mówiłem nie było czasu aby zrobić wiecęj Big Grin ). Generalnie poszukuje karterów do silnika 019 w dobrym stanie. Jeśli ktoś takowe posiada i chciałby sprzedać to proszę o wiadomość Smile A tym czasem zapraszam do wypowiedzi co sądzicie o moim pomyśle odbudowy Ogarka Big Grin

Rama w częściach Big Grin :

W drodze do piaskowania Smile :
odbudowa polskiego klasyka to zawsze dobry pomysł. Działaj Big Grin
Zamieszczaj tutaj wszystkie zdjęcia z renowacji
Generalnie na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak:

Cała rama poszła do piaskowania wiec jak na razie prace stoją w miejscu ze względu na brak karterów do silnika Big Grin Mam niewielki dylemat na jaki kolor pomalować Ogiego. Oryginalnie chyba był niebieski. Taki kolor mam zamiar nałożyć lecz nie wiem jaki dokładnie odcień dać. Myslałem nad błękitnym dokładnie takim jak na tym zdj.: Pytanie brzmi czy Ogary z 1989r wychodziły w takim kolorze? Pytam ze względu na to że chce zachować jak największy oryginał Big Grin Dzisiaj u kolegi nabyłem Puszkę gaźnika za przyslowiowe piwo Smile. Cały czas poszukuje Karterów do silnika 019, gdyz ze względu na ich brak nie mam jak zacząć prac na silnikiem. Zaraz po tym jak rama wróci z piaskowania wrzucę parę fotek i zdam relacje Big Grin Na dzisiaj było by to tyle Smile
Ogloszenie zamiesciłem Smile Generalnie na Tablicy znalazłem fajne kartery lecz sprzedawca się nie odzywa ani nie odbiera telefonu :/
Jak chcesz oryginał, to silnik masz mieć 023 a nie 019 ;P
A czy Ogary 205 przypadkiem nie wychodziły z silnikiem 019 ? Generalnie zastanawiałem się nad 023 ale ze względu na to iż mam mase częci do 019 (nowy fabryczny wał, pełno trybów itp) postanowilem iż zostanie ta ''trójka'' Big Grin 019 cechuje się też większą mocą i jest bardziej praktyczny ze wzgledu na 3 biegi, dlatego bardziej wolałbym go zostawić bo Ogi nie będzie stał w garażu i sie swiecil tylko będzie miał za zadanie mi służyć na codzień Smile. Niestety ma swoje wady.. Jest bardzo awaryjny.
205 to tylko i wyłącznie 023. Może pomyliło ci się z T1 - one miały 019.
Całkiem możliwe że własnie mi się pomieszało Big Grin Ale generalnie to akurat chyba ''oleje'' bo aż tak to nie przeszkadza, a silnik 019 jest przynajmniej dla mnie bardziej praktyczny jesli chodzi o codzienne użytkowanie. Smile
jeśli zrobisz że biegi nie będą wypadać i założysz głowicę bez uchwytu to rzeczywiście będzie praktyczniejszy a nikt nie zauwazy różnicy Big Grin
Maly update Smile
Prace nad ogarem poszly do przodu. Niestety nic o tym nie pisalem poniewaz nie mialem czasu nawet zrobic zdj. Musicie mi to wybaczyc Smile
Ale od poczatku, rama wrocila z piaskowania, zostala pomalowana podkladem. Niestety, bak paliwa okazal sie dziurawy i jego naprawa nie miala sensu. Postanowilem wybrac sie na zakupy. Zakupilem kartery do silnika 019, bak paliwa, sprezyny lagow itp. Okazalo sie ze bardzo miły pan, mieszkajacy niedaleko mnie ma wiele czesci do Ogara wiec u niego nabylem te "duperele". Zakupilem tez nowy cylinder Almot polskiej produkcji wraz z tlokiem i pierscieniami. Rame przygotowalem do malowania i polakierowalem na niebiesko. Bak paliwa zostal wyszpachlowany i czeka na podkladowanie i lakier. Niestety prace nad Ogim znow na chwile ustaną ze wzgledu na to, że wyjeżdżam na tydzien. Silnik 019 zostal zlozony w 60%. Znalazlem u sb w garazu pompke do rometa w dobrym stanie, nawet dziala Big Grin Nadal poszukuje kol do rometa. Ogolny koszt renowacji na ta chwile wyniósł około 400zł. To sporo ale sadze ze na takie motorowery nie ma co żałować Smile Poniżej zamieszczam kilka fotek Smile




Kolejny Up date Tongue

Udało mi sie wreszcie złożyc prawie do kupy silnik i go odpalic, ustawilem zapłon itp, uff zapalił. Zostało jeszcze przykrecic prawa kape d strony sprzedła i ustawic biegi, ale biegi ustawie jak juz Ogi bedzie gotowy i na kolach. Zacząłem skecać rame. Cały czas męczę sie ze znalezieniem kół do mojego rumaka. Na chwile obecną postep Prac oceniam na jakies 40%. Poniżej fotka i filmik z pracy silnika Tongue

Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=yoVKQyc4...e=youtu.be



fajna robota działaj dalej
Przekierowanie