Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zachowanie zacierającego się silnika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
W tym temacie chciał bym abyście napisali jak zachowuje się zatarty silnik
Ja jeszcze nie miałem styczności z zatartym silnikiem ale z tego co wiem to szybko się nagrzewa nie ma tej mocy często po nagrzaniu wał się blokuje
Nigdy nie zatarłem to nie wiem , ale na logikę biorąc łatwiej zatrzeć chyba pierścienie niż tuleję cylindra. No więc domyślam się że dźwięk silnika może być mocno zniekształcony, ( mam na myśli ryk zarzynanego silnika, szlifowanie metalu o metal ) plus do tego Romet nie wyciągnie ci takiej mocy jaką miał przed zatarciem, gdyż w pewnym stopniu zmalała kompresja . I przede wszystkim po zatarciu w ogóle bym go nie odpalał Big Grin

I jeszcze podejrzewam że może się nieźle nagrzać, bo w końcu tarcie jest większe.

Mówimy o zatarciu z braku oleju ?
Ale nie zachowuje się jak by paliwa nie dostawał??
Ja jak miałem tłok w charcie tzw "rzemieślniczy" to pod każdą górkę tak jakby mu benzyny brakowało tylko że było słychać też dzwonienie pierścieni
Jak paliwa nie dostaje to ma takie pośrednie obroty i muli jak dasz cały gaz a z tego co wiem to gdy zatrzesz to moto sie nie wkręca i chodzi tak jak by sie rozsypała skrzynia chodzi mi o dźwięk tak jak byś nasypał do metalowego przedmiotu nakrętek albo innych metalowych rzeczy i trzepał Big Grin
A jeżeli chcesz to ; http://www.youtube.com/watch?v=E_YXyblfzLE
Tyle ile wiem po prostu chciałem ci to jakoś wytłumaczyć ale nigdy nie miałem styczności z zatarciem Big Grin
aha dzięki za odpowiedzi i raczej nie mam zatartegoBig Grin
jak ci paliwo nie dochodzi to może po prostu trochę się nagrzał, i paliwo jak dotknie cyla to od razu wyparowywuje Big Grin
albo masz coś w gaźniku przytkane ja tak miałem po lekkim nagrzaniu w drynce powietrze wężykiem szło do baku i benzyna nie dochodziła chociaż odpowietrznik był dobry w korku
ja odpowietrznik w korku mam dobry a dzieje mi się tak że jak przejadę ok 1 km normalną jazdą to jak popuszczę trochę gaz i dodam znów powoli (unikam pełnego gazu) to tak jakby paliwo nie dochodziło i gaśnie paliwa w baku mam do tego wyprofilowania na ramę i nie wiem czy to nie za mało wiecie Rometa mam od nie dawna i po prostu jestem zielony
Odkręć tą śrubkę na śrubokręt z boku gaźnika często lubi tam osad się zbierać spróbuj też podnieść iglice w gaźniku do góry tzn. to zabezpieczenie o 1 rowek do góry Smile
też tak miałem ;/
wkurzało mmnie to jak nie wiem ... takiego muła chytał ;P
wymieniłem poprostu cylinderek na nowy 60 ccm i teraz jest git xD
a jest przyczyną tego to trudno mi pow.
Zatarty silnik - tłok się wogóle nie rusza
A zacierający się silnik - brak mocy, wysoka temperatura, dziwny metaliczny dźwięk, taki jak by silnik umierał, potem zgrzyt i silnik stoi Big Grin

Mówię to ja, właściciel starego zatartego komara :F Wymieniasz conieco i śmiga Smile
O to filmik Jak koleś zatarł Simsona a on chciał zabić go ;P
http://www.youtube.com/watch?v=E_YXyblfzLE
zobaczcie se to
Przekierowanie