Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wypadające lagi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, moim problemem są wypadające lagi. Wie ktoś może jak je dobrze założyć? Dodam że ta śruba z boku półki widelca jest trochę odkrecona i nie mogę jej wkręcić. Ma ona może z tym jakiś związek?
Jaki typ pojazdu?
Romet polo
Pomoże ktoś?
(29-03-2015 21:00:24)bestia654 napisał(a): [ -> ]... ta śruba z boku półki widelca jest trochę odkręcona i nie mogę jej wkręcić. Ma ona może z tym jakiś związek?

Najlepiej jak zrobisz zdjęcia, nie kojarzę takiej śrubki. W Polo, śruba trzymająca sprężynę w ladze od góry to taki "ślimaczek" - szpilka wkręcana w sprężynę (w oryginale z PVC). Od góry nakręcana jest nakrętką ślepą, razem z półką górną. Druga strona sprężyny jest wkręcana w rurę lagi. Jak coś to pisz.

tak to wygląda Smile

Ten "ślimaczek" to te 2 rzeczy na drugim zdjęciu?
Tak to na drugim, najczęściej były z plastiku, choć w którymś z motorowerów mam metaloweSmile
(01-04-2015 00:56:31)bestia654 napisał(a): [ -> ]Ten "ślimaczek" to te 2 rzeczy na drugim zdjęciu?

Tak, jak pisze Jacek, na drugim zdjęciu szpilki-ślimaczki, a na pierwszym zdjęciu wkręcone w sprężyny.
Ogarnąłeś już swoje?
Jutro zamierzam pójść to ogarnąć. Jeszce jedno, powyżej tego ślimaczka tam przed gwintem ma być tuleja plastikowa?
(01-04-2015 22:17:38)bestia654 napisał(a): [ -> ]Jutro zamierzam pójść to ogarnąć. Jeszce jedno, powyżej tego ślimaczka tam przed gwintem ma być tuleja plastikowa?

Nie, w oryginale do końca był gwint M8. Najpierw nakręcasz zwykłą nakrętkę M8 w widełki (obie strony), potem zakładasz; półkę górną, powiększoną płaską podkładkę, sprężynującą podkładkę i nakręcasz nakrętkę ślepą.

Te ślimaczki na zdjęciach to pierwsze przymiarki, najpierw zrobiłem szpili z dwustronnymi gwintami, jednak ostatecznie zamontowałem szpilki z pełnym gwintem.
A więc udało mi się odkręcić lagi, widać że jedna sprężyna jest krótsza i nie ma ona w porównaniu do długiej takiej wypustki.]
Dłuższa

Krótsza

I porównanie obu


Tę dłuższą wkręciłem i trzyma dobrze, ale ta krótsza wypada. Trzeba kupić nową sprężynę czy jest jakiś inny sposób?
Te wypustki Smile to są właśnie te "ślimaczki" popatrz z boku, widać wyraźnie przedłużenia wypustek - szpilki, wewnątrz sprężyn. Wykręcając nakrętki od góry, wykręciłeś z tych wypustek szpilki M8. One tam były osadzone przez wtopienie w ten plastik. Będziesz to musiał jakoś od nowa zmontować. Najpierw postaraj się je wykręcić ze sprężyn, potem te szpilki z gwintem M8, spróbuj wkręcić wklejając na klej, jakiś dobry dwu-składnikowy do twardego PVC. Najpierw umyj, odtłuść to dobrze w benzynie ekstrakcyjnej. Te szpilki może też prze-gwintuj na nowo M8, by po klejeniu nakrętki lekko się nakręcały.
Co do samych sprężyn, muszą być obie tej samej długości. Niestety te wszystkie "nowe" w sklepach są ok 3, 4 cm krótsze od oryginalnych z Polo. Chyba coś, ktoś już modził ze sprężynami w Twoim Polo, dlatego są różnej długości. Znalezienie oryginalnych dłuższych, będzie problemem. Popatrzę u siebie, może gdzieś będę miał od swojego Pegaza 750 (też tej długości). Powinienem też mieć te plastikowe ślimaczki, jakbyś sobie nie poradził ze swoimi.
Hmmm... No to nie ciekawie. A nie dałoby rady kupić nowe te ślimaczki? Da się je gdzieś znaleźć?
Nie ma takiej opcji, dlatego ja dorabiałem swoje Tongue
A posowaly by może te ślimaczki od ogara 200?
Stron: 1 2
Przekierowanie