Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Podkręcenie mocy silnika dezamet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
(11-03-2015 17:47:26)BlackDragon napisał(a): [ -> ]Możesz mi wytłumaczyć w jaki sposób smar z krytych łożysk znika?

(11-03-2015 17:49:53)lukan napisał(a): [ -> ]przez chwilę tylko smar jest ? a potem co ulatnia się ?? zajrzyj do lektury zanim zaczniesz się wypowiadać na dany temat... żaden filtr nie jest w stanie w 100% zatrzymać przed przepływem zanieczyszczeń... kurz to jest najgorsze co może być.. kwarc w czystej postaci.. a nic tak nie zaciera silnika jak kwarc.. przykład zakurzonego lakieru samochodowego. Wystarczy jak ktoś przeciągnie palcem po takiej powierzchni i ślad jest długo po umyciu...

Amin jedyny myślący:


(11-03-2015 17:59:29)amin napisał(a): [ -> ]W silniku które lekko dobija do 100 stopni, i myślisz że smar się nie wytopi best

Ludzie.. Poczytajcie zanim coś napiszecie.. Zapytajcie się doświadczonych osób które zawodowo remontują takie silniki.. Dlaczego niby producent nie zakrył fabrycznie łożysk skoro to lepsze rozwiązanie?? BO NIM NIE JEST.. Zakryte łożyska padają do 5x częściej niż odkryte..
Wytopić się nie wytopi przy 100*C jeśli nie są to łożyska za 3zł.

Ale jak mają pracować w oleju to bym odkrył.
Czas pokaże Smile ktoś musi spróbować żeby rozwiać wszelkie wątpliwości co do tych łożysk Smile
Wg mnie zamknięte łożyska mają sens tam, gdzie nie ma "naturalnego" smarowania-alternator, pompa wody.

Smar fabryczny w zamkniętym powinien wystarczyć na całą jego żywotność, wysokie temperatury na pewno nie sprawią że wyparuje, ale mogą sprawić że częściowo straci swe właściwości(choćby gęstość).

W silniku gdzie będą ładnie smarowane zewnętrznie bym odkrył, ale jeśli są dobrej jakości nie widzę problemu żeby zostawić jak jest.
Ja do swojej tezy nikogo nie namawiam, bo każdy i tak wie swoje Big Grin Jak to mówią ,,Nie ucz ojca dzieci robić" to tyle w temacie Tongue
(11-03-2015 19:13:21)lukan napisał(a): [ -> ]Czas pokaże Smile ktoś musi spróbować żeby rozwiać wszelkie wątpliwości co do tych łożysk Smile

Tym pierwszym byłem ja kilka lat temu, więcej tego błędu nie popełnię
ciekawe ile wytrzymają mi te łożyska..
Jeśli nie będę miał lepszych pomysłów to będzie to temat mojej pracy inżynierskiej. Tak sobie wydumałem że jakby założyć w obu wersjach, dać jakiś zewnętrzny napęd żeby chodziło przez dłuższy czas(symulacja przebiegu między remontami) i po wszystkim sprawdzenie stanu i analiza które ma się lepiej.
ciekawy temat tylko jeżeli chodzi o łożyska to potrzeba trochę czasu żeby zaobserwować jakieś zmiany Smile Musisz kolego się śpieszyć z tym tematem bo jak się nie mylę to do 30 marca trzeba zgłosić temat Big Grin
Aż żal patrzeć jak sie czyta takie pierdolamento. Nie pierwszy i nie ostatni jesteś, który zatrze łożyska. Do tego w silniku wysokoobrotowym. W komarku, przy jeździe ok 30 km/h to może i by się nie zatarły, ale przy takich obrotach to nie wróżę rewelacji. Na początku nie rozumiałem idei tego tematu. W końcu takich cylindrów są setki, silników takich też sporo, więc co w nim takiego wyjątkowego i godnego podziwiania? Teraz wiem, zakryte łożyska.
Mam pytanie jaki koszt tych przeróbek ? Big Grin
Łożysko powinno być otwarte z jednej strony by miało smarowanie z drugiej nie koniecznie bo i tak simer go zakryje
najpierw czytaj potem pisaj. taka odpowiedź już padła.
(12-03-2015 17:39:09)lukan napisał(a): [ -> ]ciekawy temat tylko jeżeli chodzi o łożyska to potrzeba trochę czasu żeby zaobserwować jakieś zmiany Smile Musisz kolego się śpieszyć z tym tematem bo jak się nie mylę to do 30 marca trzeba zgłosić temat Big Grin

Eeee tam, mnie nie obowiązują żadne terminy.

Tematem pracy jest adaptacja i montaż wyciągarki od Gaza 66 do pojazdu Uaz wraz z wykonaniem PTO z wałka zdawczego.

Może na magisterce Big Grin


PS
Ma się ten refleks, nie?
Gdyby łożyska mogły by być zakryte - montowano by tak fabrycznie, nie wiem nad czym tu rozmyślać, często gęsto tego smaru w tych łożyskach jest i tak malutko, -najczęstszy problem z łożyskami piast kół samochodów wystarczy kupić nowe łożysko rozebrać i widać jak firmy ciulają... .

Myślę że co do wytrzymałości samych łożysk więcej i tak zależy poprawny montaż silnika.

Co do samego tuningu - do poxyliny nie mam zaufania, osobiście bym nad-spawał braki. Ciekaw jestem czy przemyślałeś montaż cylindra simsona, osobiście nie wiem czy cylindry simsona i charta mają taką samą wysokość - chodzi mi o odpowiedni kąt otwarcia okien, widzę że założyłeś org. cylinder ddr ,tej tuleji jest na tyle że spokojnie 60cc można było zrobić w podobnych kosztach, gaźnik style-pro 21, do tego garnuszka raczej za duży Wink . Podeślij filmik jak to pracuje .
Stron: 1 2
Przekierowanie