Witam. Mam taki problem w swoim silniki s38 a mianowicie wal sie obraca a magneto stoi w miejscu nieraz cos zalapie i sie troche okręci. Dodam ze kopka zaczela mi lekko chodzic, czy moze to miec cos wspolnego z tym ze magneto sie nie obraca??I niewiem jak odkrecic to magneto bo sie nakretka kreci sie z walkiem.
może magneto się odkręciło...
Klin dałeś? Magneto przykręcone?
jak okręcilo?? a tak mysle czy sie klin nie zerwał
no dobra ale jak odkrecic ta nakretke? dodam ze silnik jest wyciagniety z ramy
ja jedną ręką trzymałem magneto a drugą odkręcałem.
zablokuj czymś tłok i odkręcaj
przeciez magneto jest luzne bo sie chyba klin zerwal nie, to jak sobie zlapie magneto to nic nie da bo bede obracal walkiem
Zablokuj tłok jak wyżej pisałem..
to zablokuj tłok
Bezpieczniej będzie zdjąć drugą kape i zblokować wal od strony sprzęgła
albo masz zerwany klin, albo zgrzewanie kola puścilo
(03-03-2015 22:41:14)niki123 napisał(a): [ -> ]jak okręcilo?? a tak mysle czy sie klin nie zerwał
Klin nie trzyma magneta! Magneto jest trzymane przez nakrętkę, oraz poprzez konstrukcję wału, dlatego stopniowo magneto wchodzi na wał, z oporem. Jeśli klin jest za wysoki, częściej będzie "cięty" przez magneto. Klin musi być ledwo wystający ponad wał (ok. 0.5-1 mm - przynajmniej ja tak mam od ponad roku...).
A czy pod nakrętką magneta masz podkładkę sprężynową? Jak wygląda gwint, tj. nie zjechałeś go?
(03-03-2015 22:45:52)niki123 napisał(a): [ -> ]no dobra ale jak odkrecic ta nakretke? dodam ze silnik jest wyciagniety z ramy
Do tego użyj ściągacza do magneta, w innym przypadku tylko skrzywisz magneto i wał - czyli więcej strat niż pożytku. Koszt takiego ściągacza to 12 zł, a naprawdę ułatwia życie. Koszt nowego wału i magneta, co najmniej kilkadziesiąt złotych
Zgadzam się z Suprykiem, lepiej odkręcić kapę od sprzęgła i przytrzymać sprzęgło odkręcając tym samym nakrętkę magneta
Ściągacz magneta za 12 złotych? Niezłe ceny tam w twoich okolicach mają
Ja za 4 bez problemu kupiłem
pod nakretka mam podkladke sprężynowo, gwint jest calkiem niezly.