Witam ponownie. Ostatnio udało mi się przeczyścić szprychy do Rometa, lecz zostały mi nyple. Macie Panowie jakiś dobry sposób na wyczyszczenie ich? Oczywiście coś bardziej efektywnego niż papier ścierny + włóknina
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Polerka
Ewentualnie czy dostanę mosiężne, nowe i takie same nyple? Wszystko jest w komplecie ze szprychami, a na dodatek są to takie nyple, których nie da się wykręcić śrubokrętem, a nie o te mi chodzi. Wojtek, nie ma innego sposobu? Jakieś środki, żeby szybciej brud odchodził? Ze szprychami było w miarę łatwo, ale nyple są takie małe, że nawet nie idzie tego dobrze złapać.
Mirek, żeby ocynk był efektywny, metal musi być czysty. Chodzi o to, że chciałbym, żeby były takie złotawe, a nie srebrne.
Znalazłem firmę, która czyści i cynkuje/chromuje metalowe elementy. W poniedziałek się z nimi skontaktuję. Jak ktoś by miał jeszcze pomysł na przeczyszczenie nypli, to piszcie.
Przecież tam gdzie robią ocynk i tak najpierw wrzucają wszystko w kwas, wtedy się czyści. Możesz też użyć środków do czyszczenia silników, ale nie wiem czy będą piękne żółte. Jak będziesz cynkował poproś o pasywację na żółto jeżeli oferują, będziesz miał taki efekt:
Kupiłem szczotki druciane i dyski ścierne na wiertarkę i sprzedawca w firmie, która ocynkowuje, polecił mi jakiś środek do czyszczenia nypli. Zobaczę w sobotę, czy to da jakiś efekt i napiszę rezultaty.
Osobiście nyple rowerowe (pare było również pomalowanych) zapakowałem do szczelnego pudełka po kliszy, zalane benzyną, chwile machania, potem można do tego dolac jeszcze na chwile cifu i z 2 razy wymienić płyn , można spróbować, bo czasu wiele nie trza na to a i nie kosztuje wiele
Nie będę ich oddawał do ocynkowania. Tata w sklepie zakupił szczotki druciane na wkrętarkę i oto efekt:
Jak widać, są rysy, ale nie wiem, czy je zostawić, czy kupić jeszcze tę włókninę. Chcę robić na oryginał, a mosiądz bardzo ładnie będzie wyglądał z ocynkowanymi szprychami. Nie zwracałem dużej uwagi na to miejsce do śrubokręta, bo to i tak jest pod opaską na obręczy.
Józek, a to nie pójdzie wygładzić tych rys tą ściernicą włókninową? Ogólnie i tak się cieszę, że znalazłem efektywny sposób, bo papierem ściernym i ręką mi się to nie widzi
Ja to bym tak zostawił. Chyba nikt nie będzie oglądał lupą twoich nyplów nypelów czy kto tam wie
Pisałem abyś nie robił tego szczotką drucianą, zwłaszcza stalową. W Castoramie można kupić z drutami mosiężnymi i wtedy tych rys dużych nie robi. Teraz włóknina to już nie pomoże, musiałbyś je sporo "odchudzić"
Ja bym już je takie zostawił, wyglądają nieźle
Józek, odkąd napisałem tamtego posta, nie miałem dostępu do internetu. Dopiero dzisiaj wszedłem na forum. A inne elementy, np. starter czy tylną zębatkę czym czyścić, żeby nie było rys i ocynk był ładny? Papier ścierny coraz drobniejszy i włóknina? Widzę, że muszę zakupić sporo ściernic, szczotek na wkrętarkę
Napisałem Ci 2 posty wyżej, najpierw te z papierem ściernym gradacja 120, 150 potem 240, 320, a na koniec włóknina.
Okej, chciałem się upewnić tylko. Ale sam widzisz, dopisałeś kila gradacji
Jutro z rana lecę do sklepu. Wielkie dzięki chłopaki za pomoc. Temat można zamknąć