Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: problem z mocą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
3 miesiące temu dostałem motorynkę m2.
Oczywiście do remontu kapitalnego. Można powiedzieć, że robię ją od podstaw, wymieniony wał, większy cylinder, tłok itp., itd.
Dziś w końcu, bo aż po 3 miesiącach ją odpaliłem.
okazało się, że motorynka ma problem z mocą, na wolnych obrotach jest ok (gaźnik wymaga regulacji, bo również nowy), ale gdy wrzucam pierwszy bieg i próbuję ruszyć, to silnik nie może sobie poradzić.

Zauważyłem, że połączenie kolanko-tłumik nie jest szczelne, i spore ilości spalin się tędy wydostają.
Czy to może być główna przyczyna mojego problemu?


ps. wydaje mi sie, że zapłon poprawnie ustawiony, (platynki rozwarte ok.3mm przed GMP)
Ma być idealnie 3 mm. Jaką masz świece wsadzoną? Przerwa na przerywaczu ma być 0,35- 0,40 mm. Jak się wkręca ma obroty? Nie muli jej? Ustaw dokładnie gaźnik.
mam chyba tymczasowo F80,
silnik pracuje równo, dobrze wchodzi na obroty, choć muszę to jeszcze troche wyregulować.
pali od pierwszego kopa, a nawet od połowy Smile.




silnik popracował 30 minut i po ostygnięciu na kolanku zauważyłem sporą ilość czarnego osadu, ale to pewnie przez mixol, bo na docieranie dałem większą dawkę, bardziej mnie martwi nieszczelny układ wydechowy, zwykła samochodowa pasta do uszczelniania powinna wystarczyć czy będę potrzebował innego uszczelniacza?
Może być. Wyczyść też ten wydech, może jest zapchany.
kolanko wraz z tłumikiem jest nowe, jest jakieś prawdopodobieństwo, że mógł się jakoś uszkodzić przy montażu?
Mała nieszczelność nie robi różnicy, ale już przy poluzowanej nakrętce zaczyna mulić. Przynajmniej mój.
nie miałem odpowiedniego klucza i nie dociągnąłem nakrętek do końca, gdybym miał specjalny klucz to pewnie bym jeszcze sporo dokręcił.
to jest duża nieszczelność, bo przy łączeniu ucieka tyle spalin, co z otworu wydechu.
tam ma byc specjalna miedziana podkladka. a dociagnac ta srube mozna kluczem francuskim albo do rur, ewentualnie punktak plus motek ale stukac z wyczuciem. 3mm przed gmp platynki mają zaczynać sie rozwierać.
Pamiętałem o tej miedzianej podkładce i wsadziłem, ta uszczelka ma taki specjalny kształt, z jednej strony jest płaska i przewęża się ku drugiej stronie.
Jak powinna być prawidłowo założona?

Muszę jeszcze trochę podregulować zapłon i myśle, że powinno jeździć.
rozwiązałem mój problem, zamontowałem oryginalną fajkę od rometa (wczesniejsza miala przebicie).
silniczek sobie pięknie radzi, no moze jeszcze troche go podreguluje.
nawet sam juz chce stanac na tylnim kole podczas startu Smile
Przekierowanie