Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: podkładka na wale 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.W manualu dostrzegłem ,że miedzy łożyskami na wale od strony iskrownika powinna być podkładka.
Niestety takowej nie posiadam.
Chciałem zapytać czy jest ona niezbędna i czy ewentualnie jest możliwość gdzieś taką dostać?Może znacie jej wymiary to zapytam gdzieś czy dorobią?
Przy okazji jeszcze jedno pytanko.
Kupiłem uszczelki tego typu :
http://allegro.pl/uszczelki-silnika-rome...72817.html
i na moje oko ta środkowa to jaki szajs z cienkiego papieru.
Czy coś takiego może być lepsze?
http://allegro.pl/uszczelki-silnika-rome...51242.html
Dodam ,że hermetyk w to wszystko wejdzie.Powierzchnie styków karterów zostały lekko wygładzone drobnym papierem.
Czy hermetyk stosować pod cylinder i głowicę?
Dzięki wielkie za wszelką pomoc.
Między łożyskami od strony iskrownika powinna być podkładka, jest ona bardzo cienka - dokładnych wymiarów nie pamiętam, więc nie będę wprowadzał w błąd. Co do uszczelek, które zakupiłeś, jak je dobrze przygotujesz (wraz z karterami, jak napisałeś) to nie będą złe. Ta między karterami jest rzeczywiście jakaś tekturowa, jednak ja takie uszczelki mam w swoim 023 już ponad rok i zero wycieków. Do poprawy uszczelnień zastosowałem silikon wysokotemperaturowy, cieniutką warstwą smarując wszystkie uszczelki z w y j ą t k i e m tej pod głowicę i od pokrywy zapłonu - tam silikonu nie dajemy ok
Dzięki za szybki odzew.
A nie wiesz czy można podkładkę pominąć?
Na alledrogo są arkusze z gambitu.
http://allegro.pl/plyta-gambit-af-klingi...72985.html
Jaka grubość należy zastosować?
Czy takiej uszczelki nie zaszkodzi dodatkowo posmarować hermetykiem?
Sylikonem miałem wcześniej posmarowane i mieszanka w komorze wału go rozpuściła.Zaczął się sączyć olej i zagęszczał paliwo co przekładało się na trudności w pracy silnika.
Taka podkładka ma szerokość 0.8mm. Podejrzewam że jeżeli jej nie dasz to będziesz mógł mieć problem taki że np wał ci będzie ciężko chodził, albo krzywo się osadzi po społowieniu silnika. Także lepiej ją dać.
Dzięki wielkie.Spróbuję coś wyczarować bo obstawiam ,że w sklepach takich wynalazków na wymiar nie mają.
Możesz jeszcze jedno pytanko przy okazji.
Simeringi na wale dobijać aż zatrzymają się na zabezpieczeniach czy zrównać z karterami?
Simmeringi powinny zatrzymać się na zabezpieczeniach.

Wysłane z mojej Xperi Z1 przy użyciu Tapatalka
I najlepiej nie dobijać tylko dobrze przesmarować olejem i powinny wejść normalnie, ręcznie.
Witam.

Sorki za odkop.

Ktoś może ma wymiary owej podkładki dystansowej miedzy łożyskami ??
17x24 grubość 0.8mm
Dzięki wielkie
witam potrzebuje kupic taka podkładke gdzie moge dostać
Podkładkę musisz dać, ponieważ bez niej wał będzie przesunięty na lewą stronę - po prawej masz sprzęgło które w momęcie wciśnięcia napiera na wał, a więc nie mając podkładki wał automatycznie przemieści się i nie będzie wypośrodkowany...z biegiem czasu może się nawet skrzywić no i elementy współpracujące będa się nierównomiernie zużywały..nie wspominając o stratach w mocy..
pomiędzy połówki karterów nie dawaj uszczelki tylko samą masę uszczelniającą "Dirko" lub "Reinzosil" w ostateczności jakiś lepszy sylikon wysokotemperaturowy - może być np CX proffesional

Bardzo głupio że szlifowałeś przylgnie papierem...tego się nie robi bo potem może być brak szczelności i brak osiowości - ciężka praca wału i skrzyni po społowieniu
jak chcesz wyrównać kartery to dajesz je do zakładu do splanowania

podkładkę dostaniesz na takich stronkach jak jack motors czy g moto, lub allegro
(12-01-2018 17:41:34)Ogór200 napisał(a): [ -> ]pomiędzy połówki karterów nie dawaj uszczelki tylko samą masę uszczelniającą "Dirko" lub "Reinzosil" w ostateczności jakiś lepszy sylikon wysokotemperaturowy - może być np CX proffesional

Dlaczego nie?
Dlaczego? a dlatego że uszczelka po krótkim czasie nasiąka olejem i wszystko os spodu sie "poci" , a stosując uszczelniacz i dokładnie odtłuszczając nic nie cieknie...nie raz rozbierałem silnik który był na uszczelce papierowej i sylikonie i było tak że powierzchnia karter sylikon była sklejona, a uszczelka papierowa pomiędzy warstwani sylikonu była mocno nasiąknięta olejem , a od skrzyni korbowej była mokra - po prostu wszystko przelatywało przez sam środek uszczelik..

Jeżeli ktos z Was dysponuje uszczelką z lepszego materiału np. gambit czy coś w tym rodzaju to spoko można na tk składać, ale na pewno nie na te dziadostwo papierowe....ale ja proponuję uszczelniacz Dirko - teraz wszystkie serwisy samochodowe kleją na to misy olejowe i inne elementy i nic nie cieknie
A o dystansowaniu skrzyni biegów i reszty podzespołów słyszałeś i wiesz po co to się robi?
Przekierowanie