A więc tak. Z nowym rokiem pomyślałem sobie że zrobię jakieś enduro iiii... Mam jawę i znam trochę te silniki więc pomyślałem że to będzie jednostka napędowa. Kupiłem wczoraj 1 silnik kompletny (do wymiany tłok co już zrobiłem), kolejny ze zdjętymi bocznymi kapami, sprzęgłem, iskrownikiem itp ale sprzedający dał mi dodatkowo tyle części że dało by się złożyć w sumie 3 silniki
i to wszystko za 150 zł (!!!). Osobno kupiłem jeszcze amortyzatory tylne od Simsona SR tylko ze zdjętymi zabezpieczeniami. Dodatkowo dzisiaj się zamieniłem moją motorynkę za ramę od ogara 205 z kołami i 100 zł ale niestety odbiore ją w sobotę
. I tutaj mam kilka pytań. Jak zamocować silnik Jawki do ramy Ogara 205? Jak można stuningować lekko silnik od Jawki? Słyszałem też o zamianie zębatek (chyba 18-20) w skrzyni Jawki i czy to się opłaca? Jak założyć te zabezpieczenia do amortyzatorów?
Dzisiaj zdjęcia tego co mam a w tygodniu ramy.[
attachment=7783][
attachment=7782][
attachment=7784][
attachment=7785]
Lepiej nic nie rób jak masz małe pojęcie bo się to tragedią skończy.
To już lepiej było kupić ramę od ogara 200 bo w ramie od 205 ten silnik paskudnie wygląda
Takie moje zdanie
(11-01-2015 21:39:47)BartuS napisał(a): [ -> ]To już lepiej było kupić ramę od ogara 200 bo w ramie od 205 ten silnik paskudnie wygląda Takie moje zdanie
Niestety nigdzie w okolicy nie ma ram od 200 więc trzeba sobie jakoś radzić. A widziałeś taki silnik w tej ramie? Jak on się tam trzymał?
Oby ci się to udało, bo czekam z niecierpliwością na dalszy ciąg prac
A amorki to nie lepiej od MZ ? Widziałem takie w simsonie przerobionym na enduro bo simki mają miękkie te amory, no nie ?
Rama z ogara nie nadaje się do tego silnika i do tego jest za słaba.
Kup ramę ogara 200 albo Jawy mustang.
Chętnie bym pokupował amory od MZ, ramę od Jawy ale nie am w okolicy a dalej niż 30km nie opłaca mi się jeździć bo więcej wydam na transport niż na części bo tak to muszę jeździć autobusem albo kogoś wynajmować żeby mi przywiózł. Prace do jutra stoją bo dopiero jutro jadę po ramę. Mam pomysł jak wsadzę tam ten silnik a zrobię to tak że zrobię taką jakby przejściówkę na uchwyty, że można będzie przykręcić silnik jawki a jak dokręcę wszystko to spowrotem rometa, a uchwyt od góry silnika zrobię taki jak w komarach 2352. Ta rama raczej nie jest za słaba bo praktycznie taką samą ma ogar 200 który różni się chyba tylko tym że ma inne mocowania silnika i troche inaczej wygląda.
Tu są zdjęcia ramy po którą jadę jutro (reszta w sobotę). Sory za jakość ale ja ich nie robiłem.
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imgs/...M00407.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imgs/...M00406.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imgs/...M00408.jpg
Właśnie przywiozłem ramę (moją Jawką) i od jutra zaczynam prace nad mocowaniem silnika.
Kanilox ma racje, jak chcesz enduro i silnik jawki w ramie 205, to to się polamie.
(15-01-2015 21:27:00)simi81 napisał(a): [ -> ]Kanilox ma racje, jak chcesz enduro i silnik jawki w ramie 205, to to się polamie.
A jeśli dorobię jakieś wzmocnienia w miejscach spawów?
Może pomóc, ale najlepiej się wstrzymaj i zalatw rame 200.
Albo z Jawy, ramy Jawek są bardzo mocne mimo małych rozmiarów, zresztą zobacz sobie na YT co Czesi robią z swoimi Jawami.
Jak chcesz to mam ramę Jawy za 30zł + 16zł wysyłka.
Wiem trochę o wyścigach Jawek w Czechach a twoja oferta jest bardzo interesująca.
Te amortyzatory są takie.
Są do Simsona sr50 który ma ponad 80kg, jest dwu osobowy i ma amortyzatory niemal pionowo co też ma znaczenie. W jawie też masz prawie pionowo.
Ten silnik będzie tak do góry?!
Jak tak to nie wróżę temu projektowi dobrej przyszłości
1. Gaźnik nie będzie dobrze pracował dobrze przy takim przechyleniu.
2. Jak zrobisz rurę z tłumika, będziesz giąć?
3. Co z olejem, przecież cały spłynie w tył silnika przy takim przechyleniu.
Dla mnie to co robisz to głupa robota.