Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Generalny remont silnika.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich rometowców.
Wczoraj zakończyłem generalny remont silnika s38 'jajko 2-biegowego'
Zostały w nim wymienione:
-WSZYSTKIE ŁOŻYSKA
-SIMERINGI
-WAŁ KORBOWY
-CYLINDER 60 ccm
-TŁOK - 40 mm
-USZCZELKI SILNIKA
-GAŹNIK K60B

Moje pytania są takie:
-Jak długo będę musiał docierać silnik? I jaka mieszanka paliwowa jest najlepsza.
-Czy wymiana cylindra na 60ccm i tłoka na 40mm poprawi osiągi, tzn. głównie chodzi mi tutaj o prędkość.
-Jaką świece stosować do tego silnika?
-Na jakie dystanse po dotarciu będę mógł jeździć tym komarkiem, bez obawy o to że stanie w drodze.
I to by było na tyle.
Pozdrawiam!
Docieranie przez 500 km minimum , mieszanka 1:25, nie wkręcaj go na najwyższe obroty i pilnuj, żeby się nie przegrzał . Smile
Ten zestaw nie doda Ci Bóg wie jakiej mocy i prędkości.
Może ta prędkość wzrośnie o 1km/h ale pragnę przypomnieć, że te superaśne 60cmm to jest 55cmm Wink
Jeśli chcesz odczuć lepszą reakcję na dodawanie gazu to załóż oryginalny gaźnik k60b wtedy spalanie spadnie i będzie lepiej silnik reagował

Editka nie zauważyłem, że też masz K60B zamontowane. Także dobra regulacja pozwoli na lepsze wkręcanie się silnika. Ale na cuda nie licz, że Komar poleci Ci te 60km/h na tym setupie
Na 1L paliwa 40ml oleju, jak wyżej napisano.
Częste postoje na ostudzenie silnika, do tego unikać jazdy z manetką do oporu.
Po dotarciu będziesz jeździć na jakie dystanse chcesz Smile.
Wymiana na pseudo 60cc nie da za wiele.
A czy to normalne że po tej wymianie jest bardzo mułowaty, i mocno się grzeje?
Jak mułowaty? Nie jeździj z manetką to oporu, to silnik się spasuje, a przy okazji go nie zagrzejesz.
(05-01-2015 18:11:50)Damian4570 napisał(a): [ -> ]Jak mułowaty? Nie jeździj z manetką to oporu, to silnik się spasuje, a przy okazji go nie zagrzejesz.

W sensie że jak dodam gazu to powoli się zbiera dopiero.
1)Zaleca się 800km. Mieszanka na docieranie - 1:25. Normalnie 1:30
2)W bardzo niewielkim stopniu
3)F75 albo F80
(05-01-2015 18:47:21)Suwmiarka napisał(a): [ -> ]1)Zaleca się 800km. Mieszanka na docieranie - 1:25. Normalnie 1:30
2)W bardzo niewielkim stopniu
3)F75 albo F80

A f100 lub f95?
Najlepiej F80. Ja polecam NGK b7hs czy jakoś tak wiem, że tam jest 7 Tongue Wartość cieplna taka sama jak F80. Świeca nie do zajeżdżenia :F
(05-01-2015 22:05:25)rut1999 napisał(a): [ -> ]A f100 lub f95?

Jest trochę za zimna. Komar {przynajmniej 2351} nie chciał palić na takiej
A co może być powodem gdy odpalę komara to na niskich obrotach chodzi tak jak by ledwo co dawał rady a na wyższych już jest ok?
I drugie słychać jak dzwonią pierścionki, może to to być spowodowane tym że są nowe i muszą się dotrzeć?
Po pierwsze, musisz wyregulować gaźnik - wolne obroty. Co do drugiej część wypowiedzi, to śmiać mi się chce :F Jak mają się dotrzeć pierścienie? :F Już było kilku takich, co pytali się o docieranie pierścieni :F Nowe pierścienie nie powinny dzwonić, w ogóle d o b r z e złożony silnik nie powinien dzwonić, ani stukać i wydawać innych dźwięków.
Mieszanka-2.5 obrotu?
Powietrze-1.5 obrotu?
Tak ma być?
(10-01-2015 19:37:39)rut1999 napisał(a): [ -> ]Mieszanka-2.5 obrotu?
Powietrze-1.5 obrotu?
Tak ma być?

Każdy silnik jest inny i ma ustawienia indywidualnie.
Przekierowanie