Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Przednie zawieszenie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Rozebrałem przód w romecie po to aby wyelminować luzy w zawieszeniu odkręciłem i zauważyłem,że nie ma 1 z miseczek.Dostane taką miseczke w sklepie?? I czy dobrze zauważyłem?? Z góry dzięki za Odp.. :-)
Dzięki ale czy byś mi powiedział bo tych numerach z tego tematu co po kolei ma iść,wiem,że to jest w 1 z komentarzy ale niedokładnie opisane.Dam piwo :-)
Jak niedokładnie opisane? blink Ja wszystko rozumiem jak ma tam to iść... Masz podany temat a chcesz jeszcze dokładniejszy opis?roll
Ok wszystko wiem tylko: gdzie ma wejść 1 i jak mam na siebie nałożyć 5 i 6 tzn-z której strony mam to odwrócić itp??
Co do 5 i 6... Przecież to proste... Idą na główkę ramy z obu stron. A którą stroną to sam zobaczysz. 1 idzie na sam dół. Masz schemat jeszcze: http://www.jacomoto.pl/gfx/schematy/teleskopy.jpg
no ok ...
najpierw na sztycy widełek nabijasz 1, bieżnią do góry. Najlepiej z użyciem rurki większej niż sztyca, ale dopasowana tak by nie uszkodzić bieżni. Następnie w ramie na sztycy nabijasz po jednej miseczce łożyskowej. Te z aukcji allegro są dwie różne, więc na dolną część nabijasz miseczkę 6 nieco wyższą, a na górę miseczkę 5 nieco niższą. Do nabijania użyj twardego drewna i młotek. Wysokością miseczek dobierzesz prawidłową wysokość ograniczników skrętu na ramie i widełkach. Teraz pora na składanie; najpierw łożysko - wianek, nakładasz na tą dolną bieżnię kulkami do góry (oczywiście daj sporo smaru do łożysk - zielony, nie towot ŁT-4), teraz nakładasz ramę z nabitymi miseczkami. Sztyca powinna wystawać na kilka cm, już tylko z samym gwintem zewnętrznym. Wkładasz drugi wianek, tym razem kulkami w dół, czyli do miseczki, no i znów smar. Teraz nakrętka 3, z jednej strony widać bieżnię pod łożysko i tą stroną nakręcasz ją w stronę założonego łożyska. Nakręcasz ją do oporu tylko ręką. Wykonaj teraz próbę całymi widełkami w prawo i lewo do ograniczników skrętu. Znów dokręcasz nakrętkę 3, opór powinien być lekko wyczuwalny, ale nie możesz zablokować skrętu, nie może też być wyczuwalnych luzów na boki. Kolejny krok to półka górna zawieszenia, zakładasz ją teraz. Tu moja mała uwaga. Te zestawy z allegro mają zbyt niską nakrętkę 3 więc jeśli półka nie dociska do niej to za chwilę się rozkręci. Musisz to skontrolować, albo dając starą nakrętkę jak ta 3, jeśli bieżnia nie jest zniszczona, albo dodając dodatkową podkładkę taką jak nr 2, jeśli założyłeś tą chińską. Ona ma takie zabezpieczenie, ząbek przed odkręceniem. Po założeniu półki dajesz teraz tą podkładkę 2 i nakręcasz nakrętkę 4 (dokręcasz właściwym kluczem na max, ale jej nie zerwij Big Grin Tu mała uwaga, te wszystkie zestawy chińskie mają tylko takie te nakrętki, jak do mocowania kierownicy na sztycy, jak w rowerze, więc będzie otwór na wylot. Dlatego najlepiej / ładniej jest dać oryginalną zaślepioną nakrętkę z Twojego Romet-a (użyj specjalnego klucza i dokręć nim na max). Dodatkowo, możesz się pokusić o spiłowanie iglakami; zadziorów od stukania w nią przecinakiem, a następnie jej nowe pochromowanie. Efekt gwarantowany.
Miłej pracy Big Grin
A propos tych zestawów, to u mnie, do oryginalnych lag to w ogóle w komplecie (czyli wszystko) nie pasowało.

Musiałem wywalić nie które elementy i dopiero lagi mi się dobrze skręcają. Kupiłem też od nich sprężynę kopniaka, za długa była...
Przekierowanie