Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komar wydech- obejmy, w jakich latach?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
W jakich latach montowano obejmy na wydech do Komara 2330 tak jak jest to w moim?
Inny układ montażu nie pasuje ze względu na pedały, przy oryginalnym kolanku jest tak samo.
Oryginalnie obejmy były dwie(ślad na wydechu), ja niestety mam tylko jedną.
Foto Komara, mam tylko takie.
Ja wiem czy były dwie? Może po prostu na twoim tłumiku wcześniej ta obejma była założona w innym miejscu? A że są dwie dziurki na tym elemencie spawanym do ramy to się nie dziw, bo te same ramy dawali do 2350 gdzie tłumik był przykrecany dwiema śrubami M6. Wink
Odstęp śladów po obejmach pasuje do odstępu dziur w mocowaniu, ale mogło też być tak jak mówisz.
Samo mocowanie jest wyżej niż w 2350.
Bo może był przykręcony na drugą dziurkę Smile
Bardziej chodzi mi o to w jakich latach było takie mocowanie stosowane.
Witam. Trochę w temacie: chodzi o rurkę z dwoma otworami do której przykręca się tłumik. Widziałem ramę gdzie nie było rurki a był uchwyt który był przykręcony do wahacza a następnie tłumik do niego. Czy to fabryczne mocowanie czy samoróbka? Zdjęcia przykładowego niestety nie mam.
(16-12-2014 00:39:16)kubu355 napisał(a): [ -> ]Bardziej chodzi mi o to w jakich latach było takie mocowanie stosowane.

1969
opaska jedna, ale były też z tylnym mocowaniem (z tyłu w stronę rurki wspornika), Ty masz taką jak w 232 i 2320
W 2330 tylko w 69 roku stosowano obejmy odwrotne. Tak wygląda oryginał. Obejma mocowana jest jedną śrubą.Tlumik tez ma delikatnie inną koncówke niz 232/ 2320.



P.s obejmy montowano tylko do tłumików dzielonych.
(08-03-2021 00:57:24)bacablue napisał(a): [ -> ]Witam. Trochę w temacie: chodzi o rurkę z dwoma otworami do której przykręca się tłumik. Widziałem ramę gdzie nie było rurki a był uchwyt który był przykręcony do wahacza a następnie tłumik do niego. Czy to fabryczne mocowanie czy samoróbka? Zdjęcia przykładowego niestety nie mam.

Komuś sie upierdzielilo fabryczne mocowanie i dorzezbil doraźnie.
Wyobraź sobie co się stanie, gdy tlumik jest przykreciny do wahacza i będziesz jechał po polnej wyboistej drodze. A teraz sobie wyobraź ze tak robili fabrycznie. Obiektywnie patrząc to wykonanie Rometa i niektóre patenty techniczne to padaka, ale aż tak głupich inżynierów to nie mieli.
Witam. Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie z pod stempla taka bardaszka by nie wyszła.
Przekierowanie