Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z elektryką skutera peugeot vivacity
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Ani to jednoślad prl, ani romet motors, to chyba tylko tu pasuje to.

Mam taki problem z jednym złomkiem - skuter peugeot vivacity speedline, rocznik chyba '04. Zimny - odpala jak trza, wolne obroty też śliczne, jazda bez zarzutu. Rozgrzeje się i zaczyna się dzień świra - nie ma siły jechać, przy okręconej manetce przerywa i gaśnie, ale na wolnych obrotach jest ok. Iskra - słaba niebieska. Świece podmieniałem, to samo. Zauważyłem tylko jedną prawidłowość - jeśli przerywa, szybko zgaszę i odpalę silnik, od razu reaguje na pełne odkręcenie manetki gazu, co prawda na chwilę, no ale wkręci się na dość sensowne obroty.

Z racji że to kibel - przeraża mnie ta ilość plastików, niby w Pancerce źle cokolwiek robić, ale ja nie wierzę, ktoś pijany chyba to pisał/mówił kiedyś.

Nie wiem cewka zapłonowa do kitu? Moduł zapłonowy? Ktoś coś pomoże, doradzi?

W googlu nic ciekawego nie wynalazłem, wszyscy wymieniaja gaźniki, cylindry, sprężynki, a i tak kazelot. Gaźnik czyściłem, jest ok.
Nie masz przypadkiem gdzieś przebicia?
Dodatkowo sprawdź kabel W/N a i masy też nie zaszkodzi sprawdzić ok
Cóż bym zrobił bez waszych porad, pewnie nie naprawił :F.

Odpaliłem dzisiaj złomka na cewce WN i przewodzie WN ze 125p, pomijając nieco inne parametry cewki, jest tak samo - po rozgrzaniu nie wkręca się na obroty, jest w stanie pracować tylko na wolnych.

Zrzuciłem cylinder, widać ślady użytkowania, ale tragedii nie ma, nawet progu zbyt sporego nie wyczułem. Zawór membranowy też wygląda w porządku.

Męczy mnie ten moduł zapłonowy ciągle, zważywszy na to, że właściciel wspominał, że z czasem zaczął mu słabnąć, jednorazowo przejeżdżać mniejsze odcinki, a nie od razu, z dnia na dzień... Może jednak ktoś coś?
Możliwe że kompresja ucieka ale wątpię.. Kibel jak kibel paść mogło wszystko albo nic Smile Mogła paść ci membrana lub zacięło ci się ssanie przez co na zimnym silniku trzyma a na ciepłym pada.
Jak zawór membranowy wygląda ok, to na pewno membrana pękła padła była, hyhy Big Grin.

Wykręciłem elektrozawór ssania, wysuwa się o parę mm po paru minutach, czyli wygląda że jest ok.
Wiem co mogło paść Smile Kranik podciśnieniowy pod zbiornikiem paliwa mógł paść wężyk doprowadzający powietrze do kranika przez co nie zaopatruje on gaźnika w paliwo lub po prostu się zapchał Smile [Kranik]
Pompka podciśnieniowa, czy to zawór w sumie chyba jest, działa, paliwo leci całkiem nieźle. Sprawdzałem, było ok cały czas...
To już nwm słychać jakieś dźwięki jak pracuje na ciepłym czy nie?
Na wolnych obrotach pracuje miód malina, na wysokie nie chce w ogóle wkręcać się. Mam odczucia, że tak samo było, jak miałem w Kadecie walniętą cewkę WN, no ale 12 groszy już o tym pisałem wyżej, że podmieniałem.
Czyli wychodzi na to, że masz tam cewkę plus moduł. Tam też występuje chyba te dziwne sterowanie modułu i trzy iskry na jeden obrót wału. Sprawdziłbym w jakiej kondycji jest impulsator.. No i moze aby wykluczyć gaźnik, to po rozgrzaniu silnika odczep przewód od podciśnienia, zaślep go i sprawdzaj wtedy reakcję na gaz.
Wyczyscil bym gaznik i zmienil modul .
+-, a jaka powinna być przerwa między impulsatorem, a kołem 'nadawczym' dla tegoż? Bo rozumiem że to działa podobnie jak czujnik położenia wału w samochodzie.

Zaślepić przewód i króciec w który jest wkładany? Znaczy się powinien silnik zgasnąć, czy gaźnik powinien dać radę zassać paliwo wytworzonym podciśnieniem w dolocie?
U mnie jak padł przewód do podciśnienia dławił się na wysokich obrotach czyli podciśnienie w dolocie nie powinno zassać paliwa
Tutaj już się kłania budowa zapłonu, bo każdy zapłon ma inną budową i w nie każdym da się ustawić takową przerwę. Jeśli zdejmiesz podciśnienie z zaworu paliwa, to odetnie się dawka paliwa podawana do gaźnika, ale w komorze pływakowej będzie jeszcze paliwo, aby silnik pracował przez kilka-kilkanaście sekund. Chodzi tu, aby wyeliminować zacinanie się zaworka, za wysoki poziom paliwa.
Stron: 1 2
Przekierowanie