Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jakiej firmy nowy korbowód
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam Panowie mam pytanie natury takiej remontuje 3 silniki komarka kwadraciaki. Bede regenerował wały i moje pytanie brzmi jakie nowe korbowody polecacie i może podajcie jakies namiary. Bo nie widzę aktualnych wątków. I proszę nie pisać kup nowy wał czy cos w tym stylu bo zadna moc i siła nie przekona mnie nad wyszoscią stali made in china niż stali made in PRL gdzie wyznawano zasadę sztuka jest sztuka i nie było ważne ze można wał zrobic taniej trzeba zrobić jak każe towarzysz Smile
Też mam problem z wyborem korbowodu . Coś wymyśliłeś ?
Z sendy chyba pasuje.
(25-11-2014 03:44:30)RafalGT2 napisał(a): [ -> ]I proszę nie pisać kup nowy wał czy cos w tym stylu bo zadna moc i siła nie przekona mnie nad wyszoscią stali made in china niż stali made in PRL gdzie wyznawano zasadę sztuka jest sztuka i nie było ważne ze można wał zrobic taniej trzeba zrobić jak każe towarzysz Smile

Bardzo przepraszam za OT, ale nie mogę się z tym całkowicie zgodzić. Stal "made in PRL" bywała często gorsza niż sobie można wyobrazić. Przykładem na to są same Romety, gdzie o ile na rowery był przydział stali, tak na motorowery otrzymywano praktycznie stal najniższej jakości, a motorowery te trzymają się do dziś nie tyle dlatego, że ta stal była dobra, bo nie koniecznie była, tylko dlatego, że ramy były tak dobrze wyliczone, że są w stanie wytrzymać obciążenia większe niż zakładano.

Jeszcze raz przepraszam za OT, ale nie mogłem się powstrzymać. Jeśli ktoś ma ochotę podyskutować o tym, to możemy założyć nowy temat choćby w Hydeparku Smile
Korbowod od Sendy mozna dac, jezeli ma byc to juz taki konkretny remont, jednak jet troche zabawy z korba. mozna tez zabawic sie z korbowodami oryginalnymi jak takie dostaniesz, a jak nie to CHINA, z lozyskiem igielkowym Wink
(11-12-2014 21:19:26)stqc napisał(a): [ -> ]Korbowod od Sendy mozna dac, jezeli ma byc to juz taki konkretny remont, jednak jet troche zabawy z korba. mozna tez zabawic sie z korbowodami oryginalnymi jak takie dostaniesz, a jak nie to CHINA, z lozyskiem igielkowym Wink


Rozwiń temat zabawy z korbą ? Coś nie pasuje?
(11-12-2014 20:38:18)Quake96 napisał(a): [ -> ]Jeszcze raz przepraszam za OT, ale nie mogłem się powstrzymać. Jeśli ktoś ma ochotę podyskutować o tym, to możemy założyć nowy temat choćby w Hydeparku Smile
Chętnie podyskutuje

(12-12-2014 11:15:47)kuzma napisał(a): [ -> ]
(11-12-2014 21:19:26)stqc napisał(a): [ -> ]Korbowod od Sendy mozna dac, jezeli ma byc to juz taki konkretny remont, jednak jet troche zabawy z korba. mozna tez zabawic sie z korbowodami oryginalnymi jak takie dostaniesz, a jak nie to CHINA, z lozyskiem igielkowym Wink


Rozwiń temat zabawy z korbą ? Coś nie pasuje?
Jest trochę za szeroka na dole, pół milimetra krótsza i sworzeń korbowodu jest za długi i może być minimalnie luźny w przeciwwagach.

Do wysilonych silników warto z tym kombinować ale do serri a szczególności s38 to strata pieniędzy i czasu.

Możesz zawsze coś polskiego kupić.
http://www.sklep.almot.eu/czesci_motorow...et_ii.html
(12-12-2014 11:28:43)kanilox napisał(a): [ -> ]
(12-12-2014 11:15:47)kuzma napisał(a): [ -> ]
(11-12-2014 21:19:26)stqc napisał(a): [ -> ]Korbowod od Sendy mozna dac, jezeli ma byc to juz taki konkretny remont, jednak jet troche zabawy z korba. mozna tez zabawic sie z korbowodami oryginalnymi jak takie dostaniesz, a jak nie to CHINA, z lozyskiem igielkowym Wink


Rozwiń temat zabawy z korbą ? Coś nie pasuje?
Jest trochę za szeroka na dole, pół milimetra krótsza i sworzeń korbowodu jest za długi i może być minimalnie luźny w przeciwwagach.

Bzdura kanilox to co piszesz, nowy sworzeń jest ponadto grubszy on starego, mój był o 0,02mm więc to jest już ciasne pasowanie Smile

Korbowód musisz splanować, aby miał 12mm szerokości na dolnej stopie, a nie 12,8mm, jest krótszy o 0,5mm, ale Ci w niczym nie przeszkodzi, sworzeń jest za długi i trzeba go stoczyć do odpowiednicz wymiarów Wink Pozatym to nic więcej, oprócz przebicia korby ;P
Ok zwykły Romet 019 silnik , normalnie użytkowany , krótkie trasy . Co lepiej senda za 120 zł plus przeróbki 50zł co najmniej plus wymiana i wyważanie 80 zł ..... albo wymiana czopu , łożyska i tulejka sworznia w starej korbie ,..... teraz pytanie dla tych co już to robili jakie są wymiary łożyska i "czopa " , poszukam i dopasuje coś lepszego niż oferują na allegro

http://allegro.pl/lozysko-stopy-korbowod...65079.html

http://allegro.pl/sworzen-stopy-korbowod...68340.html
Mówisz że remontujesz 3 silniki...

Jak będzie to większość czasu stało to też nie ma zbytnio przepłacać. Albo jesli będziesz miał zamiar sprzedać to po co inwestować ? Kup nowy zwykły chiński wał i tyle.
(15-12-2014 11:54:04)kuzma napisał(a): [ -> ]Ok zwykły Romet 019 silnik , normalnie użytkowany , krótkie trasy . Co lepiej senda za 120 zł plus przeróbki 50zł co najmniej plus wymiana i wyważanie 80 zł ..... albo wymiana czopu , łożyska i tulejka sworznia w starej korbie ,..... teraz pytanie dla tych co już to robili jakie są wymiary łożyska i "czopa " , poszukam i dopasuje coś lepszego niż oferują na allegro

http://allegro.pl/lozysko-stopy-korbowod...65079.html

http://allegro.pl/sworzen-stopy-korbowod...68340.html

walu sie nie wywarza przy regeneracji to raz Smile
czopy nie wymienisz, jest zakochany w przeciwwadze Tongue No i zapewniam Cie ze lozysko jest w swietnym stanie, tylko korba i sworzen sa zurzyte, czyli wymieniasz komplet Tongue
Trzeba wyważyć bo rozbiciu połowek, byle jakie złożenie wału może powodować że czopy mogą nierownomiernie sie obracać. Więc trzeba wszystko ustawić tak by nie było bicia.
(16-12-2014 01:10:16)Conqeror napisał(a): [ -> ]Trzeba wyważyć bo rozbiciu połowek, byle jakie złożenie wału może powodować że czopy mogą nierownomiernie sie obracać. Więc trzeba wszystko ustawić tak by nie było bicia.

Wycentrować raczej.
Nom w sumie tak bo przeciwagi mają już odpowiednią masę
Znalazłem gościa co to robi pogadam z nim co proponuje ...
Stron: 1 2
Przekierowanie