Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Mój własny silnik spalinowy.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jakieś trzy dni temu, pogrążony studencką nudą postanowiłem zaprojektować prosty silnik dwusuwowy.
Już w założeniach nie miał to być zwykły dwusuw. Chciałem zaprojektować coś, co w pewien sposób będzie się wyróżniać na tle zwykłych dwusuwów. Tak więc powstał silnik o pojemności 30,8cc o szacunkowym potencjale mocowym do 16KM, kręcący się do 22 000 obr/min.
Jest to tak zwany w pełni symetryczny silnik dwusuwowy. Cechuje się on symetrycznym rozkładem zasileń cylindra (symetrycznym rozkładem tych dziurek przez które wpływa paliwo), i przynajmniej dwoma oddzielnymi kanałami wydechowymi ułożonymi w lustrzanym odbiciu względem jednej płaszczyzny symetrii.

początki były żmudne i nużące, ot kawałek klocka lekko przypominającego cylinder...





Drugi klocek przypominający połówkę bloku silnika...






Głowica TZW. modularna. Podzielona na dwie oddzielne części, co zapewnia lesze właściwości chłodzące.

Pierwszy render nie kompletnego silnika


Schematycznie narysowane szpilki karterów


Równie schematycznie maźnięte łożysko i simmering




Druga połówka silnika








Otwory "odchudzające" w jednym z karterów.


Coś czego nie znoszę - czerwony syflikon hyhy (oczywiście w formie żartu).


Wał na jak przystało, na dwóch łożyskach igiełkowych w korbowodzie. Tłoczek i sworzeń.


Obliczone okna zasilające - tzw. płuki - oraz okna wydechowe.




Kanały wydechowe oraz flansza wydechu.




Gotowy silnik.


Filmik z wirtualną pracą silnika.
https://www.facebook.com/video.php?v=762...169&type=3

Żeby nie było, nie obeszło się bez problemów... Miałem trochę przerwy od solid worksa...
Podczas tworzenia złożenia (Nawet nie czuje, kiedy rymuje :trollSmile wału korbowego, rzy symulacji ruchu wału, korba postanowiła po prostu uciec z ekranu Smile

https://www.facebook.com/video.php?v=761...permPage=1


Ogólnie rzecz biorąc otrzymałem dziś nieoficjalną zgodę uczelni na finansowanie mojego projektu... W przyszłym tygodniu ruszam z wydrukami 3D z plastiku. W maju mam zaprezentować gotowy silnik zdolny do pracy.

Mam nadzieję, że podoba się Wam mój projekt. Osobiście uważam, że mogłem potraktować go nieco ambitniej...
A tam ambitniej. Dorobić jakieś głupawe obliczenia i jest temat na inżynierkę.
Albo zrobić to porządnie i jest temat na doktoracik i mały biznesSmile
Jeśli silnik będzie uzyskiwal conajmniej te 10km to będzie ciekawy projekt. Swoją drogą ja bym go widział w roli prądnicy
Silnik - napęd prądnicy - prądnica. Małe praktyczne i byle dużo Wat.
Co do dofinansowania, jeśli by ci się udało takie zdobyć to jak najbardziej, buduj to tym bardziej ze masz wiedzę i możliwe pieniądze na to.

Wysłane z mojego D2303
Na doktoracik to trzeba mieć sporo publikacji w dorobku, a nie rysunki w Solidzie.
Widzę konkretne przyłożenie i szukanie nowych rozwiązań, o które w obecnym momencie dosyć ciężko. Może tym silnikiem nie zwojujesz świata, ale sam projekt, stworzenie jego modelu zasługuje na podziw ok Tak więc życzę powodzenia nad dalszym tworzeniem, bo projekt jest naprawdę dopracowany Smile Jeśli miałbym coś dodać od siebie, to jak byś stworzył jeszcze skrzynię biegów do tego silnika byłoby, że tak powiem "kozacko" Big Grin Na razie opracuj jakiś alternator/prądnicę, tak jak napisali koledzy wyżej. Temat jest dla mnie ciekawy i z pewnością będę tu zaglądał Wink
Bardzo ciekawy projekt Wink Coś wreszcie co wygląda na schematach, a nie jak to kiedyś jakiś użytkownik chciał zbudować 2 cylindry w Romecie i dokleił w paincie drugą połówke silnika :F

Trzymam kciuki za powodzenie projektu, w co nawet nie wątpię, bo wiedze to masz dużą z tego co słyszałem i czytałem Wink Także powodzonka ;D
Skoro pojawiło się u Ciebie zagadnienie usprawnienia silnika dwusuwowego, to spróbowałbym powalczyć również z resztą zagadnień dot. usprawnienia. Mianowicie, mówię tu o dodaniu odpowiednich kanalików smarujących elementy w których występuje tarcie, zasilanych z na przykład dozownika. Temat poruszany już przez kilku konstruktorów, którzy próbowali smarować same miejsce tarcia aniżeli podawać olej razem z benzyną, co obniżyłoby szkodliwość spalin. Jest już także prototyp silnika 2t injection. Silnik taki wykazuje dużo wyższą sprawność aniżeli te zasilane gaźnikiem. Jest także wiele innych ciekawych rozwiązań o których nie chce mi się rozpisywać, a jeśli Ciebie one zaciekawią, sięgniesz do odpowiedniej literatury, bądź porozmawiasz z odpowiednimi ludźmi na temat niektórych rozwiązań. Jeśli uzyskasz dofinansowanie, możesz starać się o wprowadzenie zmian co do usprawnienia silnika dwusuwowego. Wszystko przed Tobą. Życzę powodzenia. Wink
Bardzo ciekawy projekt Smile
Jaki zapłon planujesz?
Coś gotowego dopasować, czy samemu projektujesz? hmm
Stary jestem pod wrażeniem, normalnie jesteś mistrzem solida Tongue Możesz powiedzieć ile jakie czeście projektowałeś Big Grin ?

PS. Filmy mi nie działają :/ Mógłbyś coś z tym zrobić Big Grin ?
Można wiedzieć skąd masz SolidWorksa Big Grin ? Pracowałeś na Solid Edge? Lepszy gorszy?
A jakieś uszy mocujące będa ?
SW bardziej rozbudowany. SE można mieć za darmo w wersji edukacyjnej.

Wszystko do siebie podobne, przynajmniej w podstawowych sprawach.

Catia najfajniejszaBig Grin
Przekierowanie