Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: tłok komarynka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Nie mogę polecić, bo nie widziałem jak to działa, niech się wypowie ktoś, kto ma Smile.

Właśnie tak, zastrzegłem, że w dużej mierze bajka Smile.

Kolejna sprawa, to to, że wg jego opinii, nie ma sensu regenerować wału, robić szlifów itd, bo "co nowe to nowe". Tak to jest, jak ktoś zobaczy Rometa i zaczyna się gadka- kiedyś takiego miałem i ... i wiadomo zaczyna się opowiadanie o cuda, dzikich wężach.
Wypełniać tłok korkiem :F Tam działają takie siły, że ten korek zaraz wypadnie. Wypełnia się nim otwory w wale korbowym, zmniejszając szkodliwą objętość komory korbowej. W tłokach się tego nie robi, po drugie "jak"? Ten znajomy kit ci cisnął Big Grin

fuler15, lepiej dać te 2 cienkie pierścienie do tego cylindra.
Chłopie, nie musisz mi mnie pouczać, żebym wiedział co można z korkiem robić Smile. Czasami jest lepiej przytaknąć i nie wchodzić w polemikę z głupcem- najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem :>
ok dzięki Smile a wytłumaczysz mi kw122 czm dwa?
Zasada jest prosta: 1 pierścień wyżej się kręci, 2 pierścienie lepiej uszczelniają, jest większa kompresja, ale niżej się kręci. To jest pewne, ale jak to wpływa na pracę silnika w komarze- nie wiem czy różnica jest na tyle zauważalna, żeby wyższe kręcenie silnika coś dało. Po analizie możliwości, lepsze są dwa pierścienie, bo silnik s38 jest jednak wolnoobrotowy. Obawiam się, że duże obroty spowodują problemy z pracą sprzęgła (szybsze zużycie) oraz będzie mielić skrzynię biegów. Rozważania teoretyczne, ale logiczne.

Dwa cieńsze są lepsze dla tunigu w tym wypadku bo: masz lepsze uszczelnienie oraz trochę wyżej się zakręci, więc złoty środek.
1 pierścień zmniejsza tarcie, ale nie utrzyma długo dobrej kompresji, tłok z 2 cienkimi pierścieniami nie będzie stawiał zbyt dużego oporu a silnik będzie w dobrym stanie przez długi czas. 1 ring zakłada się do silników, które mają być bardziej "sportowe". 60/4 to taki cylinder, bardziej nadający się do turystyki Big Grin
ok dzięki wielkie panowie Smile ale do motorynki innego cylka niż 60/4 nie założe Big Grin
(07-11-2014 21:37:09)kw112 napisał(a): [ -> ]Wypełniać tłok korkiem :F Tam działają takie siły, że ten korek zaraz wypadnie.

Panie moderatorze, a wiesz co to siła odśrodkowa?
Od razy założycie dwa pierścienie i będzie silnik niżej kręcił. Jeden pierścień nie uszczelni odpowiednio komory spalania przy niższych partiach obrotów, dopiero wyższe partie obrotów spowodują, ze on się rozpręży na tyle aby uszczelnić. Ale wiadome, każdy pierścień żeliwny przy około 8 k rpm (zależnie od przyspieszenia tłoka, ale już nie zagłębiajmy się w przyspieszenia tłoka) przestaje uszczelniać, bo traci w tym czasie swoje wartości sprężynujące i nieważne czy będzie on jeden czy trzy. W każdym bądź razie, silnik przy tłoku o jednym pierścieniu jest nastawiony pod wyższe obroty, przy których ma wyższą sprawność, zaś dwupierścieniowy tłok daje większy moment przy nizszych partiach obrotów, ale nie blokuje wcale oddawania momentu przy wyższych partiach obrotów. Przy cylindrze 55/4 skłoniłbym się ku tłokowi z doma pierścieniami i nie zagłębiał się w temat.
ok dzięki Smile
ta jasne skrzynia odrazu padnie, przy takim cylu?nie dramatyzując,ciężko zajechać tą skrzynie
(07-11-2014 23:48:36)plusminus napisał(a): [ -> ]
(07-11-2014 21:37:09)kw112 napisał(a): [ -> ]Wypełniać tłok korkiem :F Tam działają takie siły, że ten korek zaraz wypadnie.

Panie moderatorze, a wiesz co to siła odśrodkowa?

Plusminus, przecież siła odśrodkowa występuje gdy ciało porusza się po okręgu, a nie gdy wykonuje ruch posuwisto-zwrotny. Na tłok działa siła wypadkowa i prędzej, czy później ten korek byłby wyrwany z tłoka. Nie wiem, może nie doczytałeś w tamtym poście, że chodziło o tłok.
Panowie, działa taka sama sto jakbyśmy jechali samochodem i co chwila gwałtownie przyspieszali i hamowali. Chyba siła bezwładności. Druga zasada dynamiki Newtona.
Tramwajarz, ale chyba zgodzisz się z tezą, o mniejszej żywotności silnika. Skrzynia też dostaje bardziej po dupie. Przy poprawnym działaniu i ostrożnej obsłudze potrafi się zmielić, a większe obciążenie znacznie ułatwia ten proces.

Odnośnie wypełnienia tłoka- gdyby wypełnić ten tłok np tytanu czy innym lekkim metalem, no nawet niech będzie korek. Czysto teoretycznie. Co mogłoby to dać? Na logikę chyba jednak zwiększoby się ciśnienie. W tłoku jest znacznie większa przestrzeń do wypełnienia niż na przeciwwagach.
to nie jest 70cm ,tylko chińskie 55cm z dodatkowymi kanałami,bez odpowiedniego osprzętu będzie miał średnie efekty
Brzoz3k wez nie gadaj glupot to ja zrobiłem w 023 50/4 + porting na meteorze i k60b to chyba powinno się nie wiem co robić z tego co mówisz a już jest ponad 1.5k nie słychać dzwonienia pierścieni biegi nie wylatuja nie chrupią ze sprzęgłem się nic nie dzieje. A Ty kolego Fuler nie zagłębiaj się w temat wszyscy mówią ze 2 tzn ze coś w tym musi być. Najlepiej daj meteora z 2 wąskimi pierścionkami i spk.
a dacie link do odpowiedniego meteora?
Stron: 1 2
Przekierowanie