Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wymiary tłoka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Kupiłem niedawno dwa tłoki oryginalne ZMD. Jeden na pierwszy szlif, drugi na drugi. Czyli 38.50 i 39.00 mm. A skoro przyszły do mnie dwa na raz od razu w czy rzuciła mi się ich inna długość. Jeden ma wysokość niecałe 56 mm (ten 38.50) a drugi wysokość 59 mm (39.00) Tłok nominalny, oryginał również miał wysokość 59.
Wyszperałem informacje, że różne długości tłoków stosowane były w różnych silnikach. s38 (mój), 023, 017, 019. Tylko nie wiem jakie tłoki do jakich silników. I czy ten krótszy mógłby pójść do silnika s38?
I co teraz radzicie zrobić z tymi tłokami? Bo jeśli ten krótszy nie nadaje się do s38 to chyba będę musiał wymienić.
A czy nominal tłok nie był czasem 38? A drugi szlif 38,25?

Wysłane z mojego D2303
A krótsze nie były przypadkiem w chartach?
Nominał 38.00
1. Szlif 38.25
2. Szlif 38.50
3. Szlif 38.75
4. Szlif 39.00



Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2
Latosz owszem rozmiary dobre, ale dla współczesnych tłoków.
Zmd nie robił do 023 skoków o 00,25mm tylko co 00,50mm.

Krótsze były w Chartach.
Panowie, mi nie chodzi o średnicę i kolejne numery szlifów. Oryginalnie nasze polskie tłoki miały nadwymiary co 0.50, jak Simon wspomniał.
(18-10-2014 12:44:18)ananas napisał(a): [ -> ]A krótsze nie były przypadkiem w chartach?
Nie wiem, o to właśnie pytam.
Krótsze tłoki były w chartach
Ok, czyli rozumiem, że ten krótszy do s38 nie nadaje się w ogóle?
Jeżeli zamki są w tych samych miejscach to powinien się nadać Smile.
Nie jestem taki pewien, a nie jest przypadkiem tak że dolna część tłoka steruje otwieraniem i zamykaniem kanału ssącego i jej długość ma wpływ na pracę silnika?
Owszem, przy krótszym tłoku silnik powinien lepiej pracować poprzez szybsze otwarcie kanału ssącego.
Panowie, czyli lepiej szlifować cylinder na tłok 38,50, żeby włożyć oryginał ZMD, czy może te podejrzewam chińskie 38,25 sprawują się też dobrze?
Właśnie o rozrząd mi chodzi. Przecież gdyby nie fakt, że tłok steruje czasem otwarcia okien to jego długość nie miała by większego znaczenia. Czyli teoretycznie krótszy powinien otwierać okno na dłuższy czas. Ale jak to się ma do silnika s38?
@Rafku - Ja szlifuję według nadwymiarów prl. Od razu na 38.50 z oryginalnym tłokiem. Do 39.00 można dostać nawet oryginalne pierścienie. Szlifa na 38.25 z chińskim tłokiem bym nie robił, ale na tłok Almotu to może bym zaryzykował. Oni też robią tłoki co 0.25.
Przekierowanie